Πλήγμα δέχεται η αγορά των επανδρωμένων σκαφών αναψυχής μεγαλύτερων των 35 μέτρων από το πόλεμο στην Ουκρανία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Ήδη έχουν αρχίσει οι ακυρώσεις καθώς οι Ρώσοι κατέχουν πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι Αμερικάνοι που κατέχουν μεγαλύτερο νοιώθουν ανασφάλεια να έλθουν στην Ελλάδα για διακοπές κατά τη διάρκεια του πολέμου, ανέφερε ο κ. Μιχάλης Σκουλικίδης Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, μιλώντας στο 1ο Captains Yacht Forum της Hellenic Yacht Crew Association (HYCA).
Οι πιέσεις σε αυτά τα σκάφη θα είναι τεράστιες, συμπλήρωσε και το πιθανότερο είναι όπως εκτίμησε, ότι θα γυρίσει αρνητικά η αγορά απότομα ιδίως στα μεγάλα επανδρωμένα σκάφη πάνω από 35 μέτρα .
Επιφυλακτικότητα
Αυτή τη στιγμή, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, όλες οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καταβάλουν προσπάθειες ελάφρυνσης και βοήθειας στους πληττόμενους κλάδους. Τα επαγγελματικά επανδρωμένα σκάφη άνω των 35 μέτρων είναι πληττόμενος κλάδος αυτού του πολέμου και περιμένουμε την συμπαράσταση της πολιτείας.
Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί για την πορεία του κλάδου μας μετά τη λήξη της πανδημίας, αν και παρατηρώ ότι κάποιοι έχουν προεξοφλήσει την πορεία της αγοράς ξεχνώντας την εμπειρία του παρελθόντος αλλά και την πραγματικότητα του παρόντος με τον πόλεμο στην Ουκρανία, τόνισε ο πρόεδρος του του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού .
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σκουλικίδης κάλεσε τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να επανεξετάσει ορισμένες από τις διατάξεις του νέου νόμου για τα σκάφη αναψυχής που προωθεί.
Μήπως λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας -Ουκρανίας πρέπει να μην βιαστεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και να αναθεωρήσει πολλά πράγματα στα άρθρα 8 και 9 που αφορούν τα ξένα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη, αναρωτήθηκε ο κ. Σκουλικίδης;
Ανάγκη νέου νόμου
Σίγουρα συμπλήρωσε, έχουμε ανάγκη από έναν νέο νόμο, ο οποίος, όμως, θα έπρεπε να γίνει από την αρχή, όχι inhouse αλλά σε συνεργασία και συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς και όχι εκ των υστέρων στη διαβούλευση. Η εξ αρχής εμπλοκή των φορέων έχει να κάνει βασικά με τη γνώση του εμπορικού κομματιού που οι άνθρωποι του Υπουργείου δεν κατέχουν.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού επεσήμανε επίσης ότι «κακώς λέγεται ότι έχουμε καμποτάζ, ο καθένας μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα». Όπως εξήγησε ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές που προβλέπει ότι κάθε κράτος μέλος πρέπει να εφαρμόζει τους ίδιους όρους για τους υπηκόους του με τους υπηκόους των άλλων κρατών μελών εφαρμόζεται πλήρως στην Ελλάδα.
Είμαστε, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, υπέρ της ελεύθερης αγοράς αλλά με ίδιους όρους για έναν υγιή και όχι αθέμιτο ανταγωνισμό. Το νέο νομοσχέδιο θέλει αρκετή επεξεργασία για να προασπίζει τα ευρύτερα συμφέροντα της Ελλάδας. Θέλει ψυχραιμία, σύνεση, σκέψη, μελέτη και όχι κραυγές και υποσχέσεις για μελλοντικά, ασαφή οφέλη, κατέληξε ο ομιλητής.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα