Σε νέα επίπεδα ιστορικών υψηλών βρίσκονται οι παραγγελίες containerships, προσπερνώντας τους λοιπούς κύριους τύπους εμπορικών πλοίων. Ειδικότερα, οι ναυπηγικές μονάδες λαμβάνουν τη μια παραγγελία μετά την άλλη, καταγράφοντας ισχυρή ανάκαμψη σε σύγκριση με τα χαμηλά που σημειώθηκαν μόλις πριν από λίγα χρόνια.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research, οι παραγγελίες γενικότερα έχουν αυξηθεί σημαντικά, εν μέρει λόγω του κλάδου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και της αυξανόμενης ζήτησης για πλοία που μεταφέρουν LNG. Όπως τονίζεται, οι παραγγελίες συνεχίζονται «ακάθεκτες» και το 2022, ειδικά για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, αλλά σε ό,τι αφορά τα containerships καταγράφονται νέα ρεκόρ.

Διαβάστε επίσης: Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα

Οι παραγγελίες «απογειώθηκαν»

«Το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πλέον μεγαλύτερο από τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και bulker σε χωρητικότητα (dwt) για πρώτη φορά», γράφει η Clarksons Research. Ο ναυλομεσιτικός οίκος τονίζει ότι ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα bulker μαζί αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, οι παραγγελίες συνεχίζονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «απογειώθηκαν».

Η Clarksons αναφέρει ότι το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει πλέον τους 72,5 εκατ. τόνους. Αυτό συγκρίνεται με τους 63 εκατ. τόνους για νέα πλοία χύδην ξηρού φορτίου και τους 34 εκατ. τόνους για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και λοιπών προϊόντων, ένα νέο χαμηλό για την κατηγορία.

Οι παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζουν τις 900 με χωρητικότητα άνω των 7 εκατομμυρίων κουτιών (TEU). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 6.400 ενεργά containerships χωρητικότητας πάνω από 309 εκατ. dwt.

Σημειώνεται πως τη «μερίδα του λέοντος» στο βιβλίο παραγγελιών έχουν τα πλοία 15.000 έως 18.000 TEU, με πολλούς ναυλωτές να το αναζητούν ως το πιο ευέλικτο κομμάτι του κλάδου. Ωστόσο, οι μεγάλες ναυτιλιακές (MSC, Hapag-Lloyd, ONE) σχεδιάζουν την εισαγωγή των πρώτων τους «γιγάντων» χωρητικότητας 24.000 TEU.

Την ίδια ώρα, η δυναμική που καταγράφεται ωθεί τις παραδόσεις αργότερα, με την νοτιοκορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία να τονίζει ότι πολλές από τις χρονοθυρίδες για το 2025 έχουν πλέον κλείσει.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά