Κλείνοντας ήδη ένα χρόνο υπό το νέο διοικητικό σχήμα, με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο – μέτοχο του 21,6% – στη θέση του αντιπροέδρου, η Μεβγάλ συνεχίζει να στοχεύει στη διαφύλαξη της σταθερά κερδοφόρας πορείας της, καθώς και στην ενδυνάμωση της θέσης της τόσο στην εγχώρια όσο και τις διεθνείς αγορές.
Ήδη κατά τη χρήση του 2021 και οι δύο αυτοί στόχοι της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας επιτεύχθηκαν. Ειδικότερα τα καθαρά κέρδη του ομίλου (μετά το φόρο εισοδήματος) σημείωσαν αύξηση κατά 25% και διαμορφώθηκαν σε 1,4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,1 εκατ. ευρώ (αναπροσαρμοσμένο) την προηγούμενη χρήση.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος): Γιατί εξαγόρασε την Κουρούσιης στην Κύπρο – Η κόντρα με τη Δωδώνη
Εξίσου θετικά, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση για το 2021, κινήθηκε και η εξαγωγική δραστηριότητα της γαλακτοβιομηχανίας. Οι εξαγωγές για τη χρήση 2021 αποτελούσαν το 35,7 % του κύκλου εργασιών της εταιρείας, όταν στη χρήση 2020 αντιστοιχούσαν στο 33,64%.
Δύσκολο το 2022
Για το 2022 ωστόσο, επισημαίνεται πως οι προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις αναμένεται να είναι σημαντικές.
Διαβάστε επίσης: Η επιστροφή στην κανονικότητα δεν ταιριάζει στο γιαούρτι
«Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των συνεχόμενων ανατιμήσεων και πληθωριστικών τάσεων καθώς και του ολοένα αυξανόμενου κόστους ενέργειας», αναφέρει η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας.
Σε ύφεση η οικονομία
«Μετά δε και την αναμενόμενη αύξηση των επιτοκίων από τη ΕΚΤ η Ευρωπαϊκή όσο και η Ελληνική Οικονομία αναμένεται να περιέλθουν σε ύφεση και ως εκ τούτου θα ασκηθούν ισχυρές πιέσεις στην κατανάλωση των νοικοκυριών και κατ’ επέκταση στα χρηματοοικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους ξεκίνησε η πολεμική σύρραξη μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, η οποία, πέραν του τεράστιου ανθρωπιστικού θέματος που δημιουργεί, διαμόρφωσε νέες δυσχερείς συνθήκες σε επίπεδο παγκόσμιας αγοράς, αλλά και ειδικότερα στην Ευρώπη.».
Ανατιμήσεις λόγω πολέμου
Αναφορικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία σημειώνεται ότι ο όμιλος, αν και δεν αντιμετωπίζει άμεσες αρνητικές επιπτώσεις από τον περιορισμό της εμπορικής δραστηριότητας στην εν λόγω περιοχή, επηρεάζεται από το εν γένει οικονομικό περιβάλλον και τις νέες συνθήκες αβεβαιότητας που διαμορφώνονται λόγω των ανατιμήσεων στις τιμές των πρώτων υλών, στις δευτερεύουσες ύλες, στα υλικά συσκευασίας, στα μεταφορικά κόστη και επιπρόσθετες αυξήσεις στο ήδη αυξημένο κόστος ενέργειας, ενώ δεν είναι εμφανής η προοπτική μείωσης αυτών.
Επίσης συνθήκες αβεβαιότητας διαμορφώνονται από την παγκοσμίως αυξανόμενη ζήτηση γαλακτοκομικών προϊόντων σε συνδυασμό με την μειωμένη παραγωγή γάλακτος ως πρώτη ύλη.
Αυξημένες πωλήσεις μειωμένα κέρδη
Για την έναρξη της φετινής χρονιάς σημειώνεται πως οι κλάδοι δραστηριότητας του ομίλου παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεών τους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ωστόσο καταγράφεται μείωση τόσο του μικτού περιθωρίου κέρδους όσο και του λειτουργικού αποτελέσματος.
Αύξηση τζίρου κατά 11%
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας και του ομίλου διαμορφώθηκε στο ποσό των 129,6 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 116,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,95%, η οποία κρίνεται «ικανοποιητική» σύμφωνα με την εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη το επισφαλές οικονομικό περιβάλλον, όπως αναφέρεται.
Πτωτικά η συνολική αγορά γάλακτος και γιαουρτιού
Η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ (στοιχεία Nielsen) στην κατηγορία γάλα παρουσίασαν ήπια πτώση σε αξία, -3,0% και αντίστοιχα διαμορφώθηκε ο όγκος στο -4,3% έναντι του 2020.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Ανατιμήσεις φωτιά στα βασικά είδη – Γιατί εξαφανίζονται οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ;
Στο γιαούρτι οι πωλήσεις σημείωσαν ήπια πτώση σε αξία (-2,6%) και όγκο (-3,0%), ενώ για τα τυροκομικά η αξία κυμάνθηκε στο +2,7% και ο όγκος στο +1,6%.
Η πορεία της Μεβγάλ το 2021 ήταν θετική επισημαίνεται, με την εταιρεία να σημειώνει αύξηση σε αξία 7,5% στην εγχώρια αγορά και αύξηση 17,8% στην αγορά του εξωτερικού.
Latest News
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου