Οι συνεχόμενες ανατιμήσεις σε αγαθά και υπηρεσίες πρώτης ανάγκης στρέφει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στα ράφια με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον σημειώνουν τρομακτικές ταχύτητες ανάπτυξης, θυμίζοντας τις εποχές των μνημονίων.
Παρότι τα «ανώνυμα» προϊόντα δεν είναι πια φθηνά αλλά φθηνότερα συγκριτικά με τα επώνυμα, «τρέχουν» στο 7μηνο εφέτος με τους υψηλότερους ρυθμούς της τελευταίας δεκαετίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 10,2% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο εφέτος, όταν οι συνολικές πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ σε αξία σημειώνουν άνοδο κατά 2,8% λόγω της αύξησης των τιμών. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ έφθασαν τα 4,79 δισ. ευρώ από 4,66 δισ. ευρώ πέρυσι.
Κι αυτό γιατί ο όγκος πωλήσεων έχει υποχωρήσει στο 7μηνο του 2022 κατά 1,7% έναντι της ίδιας χρονικής περιόδου του 2021, ενώ η τιμή ανά μονάδα πώλησης έχει αυξηθεί κατά 4%.
Ιστορικό υψηλό δεκαετίας κατέγραψαν τα προϊόντα PL (private label) το 2014, φτάνοντας τότε στο 19%, για να ξεκινήσει τα επόμενα χρόνια, μέχρι και το 2021, η σταδιακή υποχώρηση του μεριδίου τους.
Πήρε «φωτιά» το καλάθι
Με βάση τα στοιχεία της IRI, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στις υποκατηγορίες:
– Υλικά μαγειρικής: +9,5%
– Είδη ατομικής υγιεινής: +9,5%
– Γαλακτοκομικά: +7%
– Κατεψυγμένα τρόφιμα: +5,8%
– Απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού: +5,7%
– Άλλα προϊόντα νοικοκυριού: +4,8%
– Είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς: 3,7%
– Συσκευασμένα τρόφιμα: +3,5%
Λιγότερα προϊόντα
Λόγω της ακρίβειας στο καλάθι των καταναλωτών πλέον μπαίνουν λιγότερα προϊόντα, είτε τρόφιμα είτε είδη νοικοκυριού.
Μικρή άνοδο σε τεμάχια σημείωσαν μόνο τα συσκευασμένα τρόφιμα (+2,1%), ενώ οριακά υψηλότερα κινήθηκαν τα μη αλκοολούχα ποτά (+0,6%) και τα σνακ (+0,4).
Οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση και πιο συγκεκριμένα τα αλκοολούχα ποτά υποχώρησαν 7,8%, τα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού 6,5%, όπως και τα άλλα προϊόντα νοικοκυριού, τα κατεψυγμένα τρόφιμα και τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς 5,2%, τα γαλακτοκομικά 4,9%, τα είδη ατομικής υγιεινής 4,7% και τα υλικά μαγειρικής 1,5%.
Να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο παρατηρείται το μεγαλύτερο άνοιγμα της «ψαλίδας» μεταξύ των πωλήσεων σε αξία και σε όγκο στο διάστημα των τελευταίων τριών μηνών.
Ολοένα και λιγότερες προσφορές
Την ίδια ώρα είδος προς εξαφάνιση έχουν αρχίσει να γίνονται οι προσφορές.
Ειδικότερα, οι προωθητικές ενέργειες σε απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ. αναλογούσαν στο 23,1% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 7μηνο του 2022, έναντι 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής στο 32,1% από 34,2%, ενώ στα τρόφιμα στο 23,8% από 24,8%.
Συνολικά οι προωθητικές ενέργειες στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αντιστοιχούσαν στο 24,5% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 7μηνο του 2022, έναντι 25,9% την ίδια χρονική περίοδο του 2021.
Latest News
H επαναβιομηχανοποίηση πυξίδα για την αντιμετώπιση του παραγωγικού ελλείματος
Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία της ελληνικής βιομηχανίας βρίσκεται στο 8.8% του ΑΕΠ σε σχέση με την ΕΕ των 27 που επιδεικνύει ποσοστό της τάξης του 14.7%
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
«Καίει» το φετινό πασχαλινό τραπέζι - Αυξημένο έως και 19,3%
Η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Στην Κομισιόν το Πρόγραμμα Σταθερότητας - Ψαλιδίζεται στο 2,5% η ανάπτυξη το 2024
Τι περιλαμβάνει για χρέος, πληθωρισμό, ανεργία, επενδύσεις και συντάξεις
Έγινε η κλήρωση για τη φορολοταρία Μαρτίου - Δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ
Tα ποσά που κερδίζουν οι φορολογούμενοι αφορά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές Μαρτίου - Οι φορολογούμενοι που κέρδισαν θα ειδοποιηθούν άμεσα με μήνυμα στη θυρίδα τους στο myAADE
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Intracom Properties: Οι άξονες του επιχειρηματικού πλάνου και η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο
Το πολύπλευρο αναπτυξιακό πλάνο της Ιntracom Properties, επενδυτικού βραχίονα του ομίλου Ιntracom στον κλάδο της ακίνητης περιουσίας
Η Πορεία της Ελληνικής Κτηματαγοράς και οι Επενδυτικές Προκλήσεις στις Συναλλαγές Ακινήτων
Παρά τις σύγχρονες επενδυτικές προκλήσεις (ενδεικτικά αύξηση κατασκευαστικού κόστους, αύξηση επιτοκίων, πράσινη μετάβαση), η διατήρηση του θετικού ρυθμού ανάπτυξης καθιστά αναγκαία τη σταθερότητα του νομοθετικού και εν γένει επενδυτικού πλαισίου
REDS: Επένδυση σε σύνθετα αναπτυξιακά «πράσινα» έργα
Όραμα η δημιουργία νέων τοποσήμων υψηλής εμπορικής, τουριστικής και πολιτιστικής αξίας στους άξονες της βιώσιμης ανάπτυξης