Να αποφασίσουν και να διαθέσουν τα έσοδα από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) για τη χρηματοδότηση νέων εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και τεχνολογιών πρόωσης των πλοίων μηδενικού άνθρακα, καλεί το σύνολο σχεδόν της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας της Ευρώπης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη.
Τα έσοδα θα πρέπει να στοχεύουν στη μείωση του χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων, στη χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και της καινοτομίας, καθώς και στην σταδιακή ανάπτυξη επενδύσεων καθαρής ενέργειας και τεχνολογιών τόσο στο πλοίο όσο και στην ξηρά.
Διαβάστε επίσης: Πράσινα καύσιμα: Οι πλοιοκτήτες θέλουν, η έρευνα υστερεί
Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθούν οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, σύνδεσης των λιμανιών με τα δίκτυα, αποθήκευσης ενέργειας και ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τέλος, αναγκαία είναι η υποστήριξη της κατάρτισης, της αναβάθμισης και της επανειδίκευσης των ναυτικών που είναι το κλειδί για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.
Στην κοινή δήλωση συμμετέχουν έντεκα φορείς της ναυτιλίας, της λιμενικής βιομηχανίας, της κρουαζιέρας και οργανώσεων ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται τον τομέα του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα οι: ECSA, Advanced Biofuels Coalition, CLECAT, CLIA, ESPO, eFuel Alliance, ENMC, ESC, EWABA, FEPORT, SEA Europe
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία μιλά με μία φωνή και καλεί τα κράτη μέλη και το Συμβούλιο να διαθέσουν τα έσοδα του ETS και να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα. Το 80% των τρεχόντων εσόδων ETS χρησιμοποιείται ήδη για την ενεργειακή μετάβαση στους τομείς του ETS. Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο έχουν ήδη δεσμεύσει τα έσοδα για τις αερομεταφορές στο πλαίσιο της τρέχουσας αναθεώρησης του ETS. Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να τεθεί σε ισότιμη βάση, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κλάδος μας είναι ένας από τους πιο δύσκολους στην απεξάρτηση του άνθρακα», λέει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Latest News
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών