Η ΕΕ πλησιάζει σε συμφωνία για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών μετά τη γερμανική αποδοχή για τα συνθετικά καύσιμα.
Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ πρόκειται να εγκρίνουν τους κανόνες CO2 για τα αυτοκίνητα την Τρίτη, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Στα 300 δισ. δολάρια έως το 2027
Συμφωνία-ορόσημο
Μετά από έναν μήνα διαμάχης, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να συμφωνήσει σε κανόνες ορόσημο που θα απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, σηματοδοτώντας ένα ουσιαστικό τέλος στην εποχή των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Οι υπουργοί Ενέργειας πρόκειται να υπογράψουν τους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη, μετά από συμφωνία μεταξύ του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ και της Γερμανίας σχετικά με διατάξεις που θα επιτρέψουν χώρο για αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035.
Tι είναι τα e-fuels
Eίναι καύσιμα που μπορούν να καταναλώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και υδρογόνου που παράγεται με τη σειρά του από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Αφού οι υπουργοί υποστήριξαν τη συμφωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει κανόνες ώστε να επιτρέπονται τα αυτοκίνητα συνθετικών καυσίμων στους δρόμους της Ευρώπης, σύμφωνα με δήλωση που είδε το Bloomberg. Στη συνέχεια θα προτείνει νέους κανονισμούς το φθινόπωρο, που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων εκπομπών του μπλοκ.
Εάν αυτή η πρόταση απορριφθεί από το κοινοβούλιο ή τα κράτη μέλη, η επιτροπή είπε ότι θα ακολουθήσει μια διαφορετική διαδικασία για να εργαστεί προς τα συνθετικά καύσιμα.
Η Επιτροπή «έχει δεσμευτεί για μια τεχνολογικά ουδέτερη ρύθμιση για το κλίμα, ιδίως όσον αφορά τη ρύθμιση των προτύπων εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και ελαφρά οχήματα», αναφέρει η δήλωση, την οποία είδε το Bloomberg. «Μετά τη διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η Επιτροπή θα προτείνει επίσης, το φθινόπωρο του 2023, έναν κατ’ εξουσιοδότηση νόμο που θα προσδιορίζει πώς τα οχήματα μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα θα συμβάλλουν στον στόχο μείωσης των εκπομπών CO2».
Η συμφωνία αναμένεται να αλλάξει ελάχιστα όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός από τα πιο προηγμένα οχήματα.
Τα συνθετικά καύσιμα, που κατασκευάζονται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και διοξειδίου του άνθρακα που συλλαμβάνεται από τον αέρα, δεν θεωρούνται βιώσιμη λύση για τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων, δεδομένου του υψηλού κόστους και της τρέχουσας έλλειψης διαθεσιμότητας. Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να παραμείνει επικεντρωμένο σε οχήματα που κινούνται με μπαταρίες.
Porsche 911
«Βλέπουμε τα συνθετικά καύσιμα ως χρήσιμη προσθήκη στον υπάρχοντα στόλο κινητήρων εσωτερικής καύσης και για ειδικές εφαρμογές, όπως οχήματα έκτακτης ανάγκης ή περιορισμένες σειρές, για παράδειγμα η Porsche 911», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωση. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δήλωσε ότι παρέμεινε αφοσιωμένη στην ηλεκτροκίνηση του στόλου της.
Η Ιταλία πίεσε ώστε το σχέδιο να συμπεριλάβει διατάξεις για τα βιοκαύσιμα και άσκησε πιέσεις για να καθυστερήσει η διαδικασία για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η Πολωνία και η Ελλάδα εξέφρασαν επίσης ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια της διαδικασίας. Αλλά η έγκριση είναι πιθανό να είναι τυπική την Τρίτη, με την πλειοψηφία των κρατών μελών να υποστηρίζει τους κανόνες.
Η γερμανική ένωση αυτοκινήτων VDA δήλωσε ότι υποστήριξε μια συμφωνία που επιτρέπει σε διάφορες τεχνολογίες να μειώσουν τις εκπομπές CO2 με σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν για να κλιμακωθεί η παραγωγή.
«Τώρα πρέπει να επιτρέψουμε την παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε κλίμακα και σε ανταγωνιστικές τιμές, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνο με μεγάλο εύρος στρατηγικών αποφάσεων», ανέφερε η VDA σε δήλωση.
Latest News
ΔΕΗ: «Ψηλώνει» τα EBITDA, επελαύνει στα Βαλκάνια και χτίζει σχέσεις με ΗΠΑ
Κλειδώνει EBITDA στα 1,8 δισ. - Πάνω από τις προβλέψεις για το 2024
Ο Πόρος υποδέχεται τα κεφάλαια των Αράβων της Masdar - Ξεκολλάει το ενεργειακό project
Με νέα ρύθμιση θα επιτραπεί η κατά προτεραιότητα σύνδεση του φωτοβολταϊκού πάρκου της αραβικής Masdar με το ηλεκτρικό σύστημα
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα