Πάνω από 20 εκατομμύρια το χρόνο διατίθενται για περιβαλλοντικές δράσεις από τις εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΣΜΕ, στην οποία προστίθεται ότι η αποκατάσταση 85.000 στρεμμάτων από το 1979, καθώς και οι φυτεύσεις 3,5 εκατομμύριων δένδρων και φυτών από τότε έως σήμερα, «αποτελούν αδιάψευστα στοιχεία της φροντίδας για το φυσικό περιβάλλον στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης».
Ως εκ τούτου, είναι τεκμηριωμένη η άμεση ανάγκη συντόμευσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την εξορυκτική βιομηχανία, καθώς και η αντιμετώπιση της σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα για την αξιοποίηση των Ορυκτών Πρώτων Υλών μέσα σε περιοχές ΝΑTURA.
Με αυτόν τον τρόπο, θα ενδυναμωθεί η υπεύθυνη εξορυκτική δραστηριότητα στην Ελλάδα, θα δημιουργηθούν νέες ευκαιρίες και θα υποστηριχθεί η επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας.
Ο «θαμμένος» θησαυρός της Ελλάδας – Τα δισ. που «κρύβει» η ελληνική γη
Τεχνολογίες αιχμής
Οι εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου πρωτοπορούν εφαρμόζοντας Κώδικα Αρχών Βιώσιμης Ανάπτυξης από το 2006, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με τις Ευρωπαϊκές Αρχές για Βιώσιμες Πρώτες Ύλες. Έχουν έμπρακτα ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής και καινοτόμες μεθόδους για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος καθώς και τις πρακτικές της Κυκλικής Οικονομίας και της Βιομηχανικής Συμβίωσης. Παράλληλα όμως θα πρέπει να ενταχθούν σε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη νέων κοιτασμάτων, καθώς και για τον εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών δραστηριοτήτων.
Εντούτοις, μεταξύ της επιτυχημένης ανάπτυξης του κλάδου με βάση τα πρότυπα της βιώσιμης ανάπτυξης και την επίτευξη στόχων αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την ευημερία και την υγεία των εργαζομένων των συνεργατών και των περιοίκων, την ενίσχυση της απασχόλησης καθώς και την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, υπάρχουν σημαντικά εμπόδια των οποίων επιβάλλεται η άμεση δρομολόγηση για την άρση τους. Μια σειρά από θέματα που έχουν επισημανθεί από το Σύνδεσμο πρέπει να αντιμετωπιστούν από τους αρμόδιους φορείς αλλιώς θα αποθαρρύνονται οι νέες επενδύσεις στον εξορυκτικό κλάδο και θα παρεμποδίζεται ο ενεργός ρόλος της χώρας στην πράσινη μετάβαση.
Η πράσινη συμφωνία
Η Πράσινη Συμφωνία αποτελεί την κεντρική επιλογή για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δίνει ιδιαίτερο βάρος στην πράσινη ενέργεια, την εξοικονόμηση ενέργειας και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Κύριο ρόλο σ΄ αυτή τη μετάβαση διαδραματίζουν τα μέταλλα και τα ορυκτά γενικότερα, ενώ είναι απαραίτητη η απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας που αφορά στις Κρίσιμες Πρώτες Ύλες. Στην πορεία μείωσης της εξάρτησης της Ε.Ε. από εισαγόμενες ορυκτές πρώτες ύλες, η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει με το ορυκτό δυναμικό της και τη μεταλλευτική τεχνογνωσία που διαθέτει. Η εξορυκτική βιομηχανία της χώρας ήδη συμβάλλει στην εθνική οικονομία σε ποσοστό μεγαλύτερου του 3% στο ΑΕΠ.
Ο πρόεδρος του ΣΜΕ κ. Αθανάσιος Κεφάλας αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι παραγωγικές αλυσίδες που αναπτύσσονται από τη χώρα μας, με βάση το βωξίτη, το λευκόλιθο, τα μεικτά θειούχα μεταλλεύματα, το χαλαζία, τις αργίλους, τον περλίτη και άλλα ορυκτά χαρακτηρίζονται είτε από μοναδικότητα σε όλη την Ευρώπη είτε σε υψηλές θέσεις παγκόσμια. Ο ελληνικός εξορυκτικός κλάδος έχει αποδείξει ότι μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό πυλώνα ανάπτυξης της χώρας και να κινητοποιήσει επενδύσεις. Για να μπορούμε όμως να συζητάμε για την περαιτέρω αναπτυξιακή συνεισφορά στην ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία, οφείλουν οι αρμόδιοι φορείς να βοηθήσουν στην εύρεση λύσεων για τα προβλήματα και τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας για πολλά χρόνια».
Latest News
Στη μέγγενη της κλιματικής αλλαγής Σικελία - Διανομή νερού με δελτίο
Το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου είναι σε κόκκινο συναγερμό λόγω ξηρασίας. Όμως αιτία δεν είναι μόνο η κλιματική αλλαγή…
«Πράσινα Ταξί»: 13 δικαιούχοι θα λάβουν επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί
Εγκρίθηκε η καταβολή του ποσού των 244.143 ευρώ σε 13 δικαιούχους του προγράμματος «Πράσινα Ταξί»
Τι είναι το greenwashing και πως μπορούν οι καταναλωτές να το εντοπίσουν
Το greenwashing αποτελεί ένα ευρέως διαδεδομένο και αυξανόμενο φαινόμενο
Πώς συνδέονται οι αεροπορικές «αναταράξεις» με την κλιματική αλλαγή [γράφημα]
Οι σοβαρές αναταράξεις λόγω της κλιματικής αλλαγής νέα μεγάλη απειλή για τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες τους
DHL: Φτιάχνει κέντρο ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σαγκάη
Για την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας οχημάτων, προϊόντων και εξοπλισμού τεχνολογίας
Το colpo grosso των πλουσίων για το κλίμα - Πώς κερδίζουν, βοηθώντας τους φτωχούς
Υψηλότοκα δάνεια, απευθείας αναθέσεις και ρυπογόνα projects καλύπτουν τις πράσινες δεσμεύσεις
Ανατολικά Πυρηναία: Εργαστήριο της άνυδρης ζωής
Η βαρύτερα πληγείσα από την ξηρασία περιοχή της Γαλλίας προσαρμόζεται για να ζήσει με λιγότερο νερό
Στις Elicio και BayWa r.e. το πρώτο εμπορικό πλωτό αιολικό πάρκο στον κόσμο
Το πλωτό υπεράκτιο αιολικό έργο «Pennavel» πρόκειται να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο του ενεργειακού τοπίου της περιοχής της Βρετάνης
Καμπανάκι από Eurelectric - Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει το τρένο για το net zero
Διπλασιασμός των επενδύσεων στη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας ή απώλεια του αγώνα δρόμου της Ευρώπης προς το net-zero, προειδοποιεί η Eurelectric
Όλο και πιο κοντά στην Ευρώπη η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία - Οι συμφωνίες με Τουρκία
Σε αναμμένα κάρβουνα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία