Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αν και αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αναμένουν αλλαγή ρότας σε πιο ήρεμες θάλασσες, τις επόμενες εβδομάδες.
Ο μέσος ναύλος στα capes μειώθηκε σε μία εβδομάδα κατά 20% ενώ στις μικρότερες χωρητικότητες η μείωση ήταν από 3%-12%.
Μια από τις αιτίες της πτωτικής προς το παρόν πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια. Ο χρόνος αναμονής στα κινεζικά λιμάνια έχει μειωθεί σημαντικά στα προ-covid επίπεδα. Από το υψηλό τω 8,2 ημερών παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι τον Φεβρουάριο του 2021, o χρόνος, μειώθηκε στις 2,5 ημέρες, επηρεάζοντας σημαντικά τη δυναμική της αγοράς ναύλων. Με την άρση των περιορισμών ο αριθμός των ημερών καθυστέρησης ενός πλοίου στο λιμάνι έχει υποχωρήσει κάτω από τον μέσο όρο των 4 ημερών καθυστέρησης της τελευταίας 5ετίας.
H Intermodal επισημαίνει ακόμη ότι η αγορά των παραγώγων (FFAs) προδικάζει υποτονική εμπορική δραστηριότητα και για τις αρχές του 3ου τριμήνου. Τα πλοία Capes διαπραγματεύονται κατά μέσο όρο για τον Ιούνιο στα 18.000 δολ/ημέρα με τα Panamax και Supramax στην περιοχή των 11.000 δολ/ημέρα. Η δραστηριότητα καλαμποκιού/σιταριού δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από την αύξηση του εμπορίου άνθρακα και σόγιας, ενώ οι αυστραλιανές εξαγωγές προς την Κίνα έχουν μειώσει τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα στον Ειρηνικό. Επιπλέον, τα επίπεδα πριμοδότησης για το σιτάρι της Ουκρανίας είναι τώρα μόνο περίπου στα 2000 δολάρια/ημέρα σε σχέση με ένα παραδοσιακό ταξίδι εντός της Μεσογείου, χωρίς να λειτουργεί πλέον ως θετικό βαρόμετρο στην περιοχή. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή ζήτηση άνθρακα είναι συγκρατημένη και δεν βοηθάει στην αύξηση της ζήτησης σε τόνο-μίλια που είδαμε το 2022, μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφουμε σε μια αγορά κοντά στα προ πανδημίας ποσοστά, όπου η προσφορά/ζήτηση έδινε στους πλοιοκτήτες ναύλους στην περιοχή των 15 χιλ. ανά ημέρα, τα οποία θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες