Αυξήθηκε σε πλοία και χωρητικότητα ο ελληνόκτητος στόλος, ενώ μειώθηκε ελαφρώς ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών, σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin Research που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα. Ειδικότερα όπως σημειώνεται όλοι οι τύποι πλοίων και μεγέθους αυξήθηκαν κατά 2,8%, με τον αριθμό τους να φτάνει τα 6.409 πλοία στο τέλος του 2022 από 6.123 το 2021. Κατά συνέπεια, το μέσο μέγεθος του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε σε 72,5 χιλιάδες τόνους DWT.
Η ηλικία αυξήθηκε επίσης στα 14,1 έτη, κάτι που είχαμε να δούμε από το 2014. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έδειξαν μια προτίμηση για μεταχειρισμένο τονάζ, καθώς οι αποφάσεις για νεότευκτα πλοία δεν λαμβάνονται εύκολα ενόψει των νέων τεχνολογιών που δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί και θα οδηγήσουν τον στόλο σε μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050.
Επίσης καταγράφεται μια σχετικά μικρή αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού στόλου κατά 3%. Σε απόλυτους αριθμούς, ο στόλος αυξήθηκε κατά 286 μονάδες όλων των τύπων και μεγεθών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μέσου μεγέθους του πλοίου και μια αύξηση της ηλικίας του στόλου κατά λίγο περισσότερο από ένα έτος.
Ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 599, αντιστρέφοντας την αργή αύξηση των τελευταίων τριών ετών. Το 2021 υπήρχαν 607 ελληνικές εταιρείες από το χαμηλό των 588 το 2018, αλλά μειωμένες από το ιστορικό υψηλό του 1998. Η τάση για ενοποιήσεις εταιρειών συνεχίζεται.
Όσον αφορά το μέγεθος των εταιρειών, ο αριθμός των εταιρειών με 25+ πλοία συνέχισε να αυξάνεται σε 56 το 2022, από 54 το 2021, σηματοδοτώντας τον υψηλότερο αριθμό που έχει καταγραφεί ποτέ. Από άποψη χωρητικότητας είναι αυξημένες κατά 18,17 εκατ. τόνους DWT από 2021.
Οι πλοιοκτήτες άνω του 1 εκατ. τόνων, μειώθηκαν κατά 4 σε 78, έναντι 82 το 2021, 80 το 2020, 81 το 2019. Το ποσοστό τους επί του στόλου είναι επίσης ελαφρώς μειωμένο σε 78,3% έναντι 79% το 2021. Το 80% του μεριδίου των εκατομμυριούχων τόνων εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο.
Ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει την πτωτική του τάση, και έπεσαν κάτω από τις 100 στις 99, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2008-2009 . Αυτό αντικατοπτρίζει τον σκεπτικισμό που κρύβεται πίσω από την παραγγελία νεότευκτων πλοίων που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ηλικίας του στόλου.
Η αύξηση της ηλικίας που ξεκίνησε το 2018 συνεχίζεται. Η συνολική ηλικία του συνόλου του ελληνικού στόλου το 2022 ήταν 14,1, έναντι έναντι 13 το 2021 και 13,2 το 2020.
Επίσης σύμφωνα με την Petrofin μεγάλη πτώση σημειώνεται στον αριθμό των μικρότερων εταιρειών (με 1-2 πλοία) που βρίσκονται για πρώτη φορά κάτω από τις 200 και διαμορφώθηκαν στις 191 το 2022. Επίσης, σημαντική μείωση σημειώνεται στις εταιρείες 3-4 πλοίων, οι οποίες μειώνονται σε 115 το 2022 από 131 το 2021.
Οι εταιρείες με στόλο 9-15 πλοία σημείωσαν αλματώδη άνοδο σε 78 το 2022 από 66 το 2021, ενώ ο αριθμός των εταιρειών με 16-24 πλοία καθώς και ο αριθμός των εταιρειών 5-8 πλοίων είναι σταθερός.
Οι εταιρείες με στόλο 25+ πλοίων συνέχισαν την άνοδό τους το 2022 σε 56 έναντι 54 το 2021. Και πάλι, ο υψηλότερος αριθμός από 1998
Latest News
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους