Θα γίνουν πιο δύσκολα τα πράγματα για τους τεχνολογικούς γίγαντες στην ΕΕ; Το Facebook, η Google και πολλοί άλλοι θα πρέπει να συμμορφωθούν με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία στο μέλλον, η οποία θα είναι πιο αυστηρή απέναντι σε παράνομο περιεχόμενο. Διαφορετικά θα αντιμετωπίζουν βαριά πρόστιμα.
Από χθες Παρασκευή, τέθηκε σε ισχύ το νέο σχετικό ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο και ας δούμε τι αλλάζει στην πράξη. Η ΕΕ ενέκρινε πέρυσι κανονισμό για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης θα αφαιρούν το παράνομο περιεχόμενο από σχετιζόμενους ιστότοπους πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν και θα είναι ευκολότερο για τους χρήστες να αναφέρουν παρόμοιο περιεχόμενο.
Οι «γίγαντες» του διαδικτύου… κοντένουν – Η ΕΕ «πάτησε πόδι»
Ποιες εταιρείες επηρεάζονται;
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως πολύ μεγάλες πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης με πάνω από 45 εκατομμύρια χρήστες το μήνα. Η ΕΕ κατέταξε 19 εταιρείες ως «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» και «πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης». Ανάμεσα τους το X (πρώην Twitter), το Facebook, το Instagram, το Tiktok και πολλές υπηρεσίες της Google, αλλά και σελίδες όπως το Zalando, η Wikipedia, το Booking.com, το Amazon Marketplace και το Apple App Store. Οι διεθνείς κολοσσοί είχαν τέσσερις μήνες στη διαθεσή τους για να εφαρμόσουν την οδηγία της ΕΕ.
Τι ακριβώς αλλάζει;
Στο μέλλον, οι όροι και οι προϋποθέσεις θα πρέπει να διατυπωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε όλοι να τις καταλαβαίνουν και οι εταιρείες να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους για παράδειγμα πλαστά προϊόντα ή επικίνδυνα παιχνίδια. Επίσης θα πρέπει ανάλογα να προειδοποιούν τους αγοραστές. Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης δεν θα διαγράφουν μόνο παράνομες αναρτήσεις αλλά θα συντάσσουν και λεπτομερή έκθεση στην Κομισιόν για τους κινδύνους που υπάρχουν για τους πολίτες.
Το Snapchat ή το YouTube για παράδειγμα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν η προσφορά τους προωθεί τη βία στον κυβερνοχώρο ή υπονομεύει την ελευθερία του λόγου ή εάν ο αλγόριθμός του επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία. Oι εταιρείες θα πρέπει αναλόγως να δράσουν.
Τι γίνεται με τη διαφήμιση;
Οι στοχευμένες διαφημίσεις απαγορεύονται επίσης εάν αφορούν ευαίσθητα θέματα, όπως είναι η θρησκεία ή οι πολιτικές πεποιθήσεις. Ακόμη προσωπικά δεδομένα παιδιών απαγορεύεται να συλλέγονται πλέον για διαφημιστικούς σκοπούς.
Τι λένε οι εταιρείες;
Το Meta, με τις ναυαρχίδες του Facebook και Instagram, έχει μια ομάδα 1000 ατόμων που εργάζεται γύρω από τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες στην ΕΕ. Η Google υποσχέθηκε επίσης περισσότερη διαφάνεια. Το Tiktok είχε ήδη ανακοινώσει πριν από μερικές εβδομάδες έναν λιγότερο εξατομικευμένο αλγόριθμο και περισσότερη διαφάνεια σχετικά με τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα του.
Δεν είναι όμως όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες πρόθυμοι να αποδεχθούν τους κανόνες. Η Amazon και η Zalando έχουν ήδη καταθέσει αγωγές και υποστηρίζουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν για αυτούς διότι είναι καθαρά εμπορικές πλατφόρμες.
Εάν οι εταιρείες δεν συμμορφώνονται στο μέλλον με τις απαιτήσεις της ΕΕ, θα αντιμετωπίζουν χρηματικά πρόστιμα που θα ανέρχονται στο 6% των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων.
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
«Καμπάνα» 242 εκατ. δολαρίων στη Microsoft για παραβίαση αδειών ευρεσιτεχνίας
Αιτία η τεχνολογία αναγνώρισης φωνής που χρησιμοποίησε η Microsoft στην ψηφιακή βοηθό Cortana
H ηλιακή καταιγίδα πλήττει τους δορυφόρους του Μασκ
Τι έγραψε ο Ίλον Μασκ στο Χ
Γεωμαγνητική καταιγίδα χτυπάει τη Γη – Θεαματικές εικόνες από το Βόρειο Σέλας
Χιλιάδες χρήστες και παρατηρητές του φαινομένου μοιράστηκαν τη εμπειρία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Το ChatGPT μπαίνει στο iPhone - Κλείνει το deal
Η Apple «κάνει βουτιά» στην τεχνητή νοημοσύνη - Τα νέα χαρακτηριστικά του iOS 18
Βουτιά στα έσοδα του μεγαλύτερου κατασκευαστή μικροτσίπ της Κίνας
Τα καθαρά έσοδα της SMIC μειώθηκαν κατά 68,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος
Το TikTok «ξεσκεπάζει» την τεχνητή νοημοσύνη - Πώς θα γίνεται η αυτόματη επισήμανση
Για την πραγματοποίηση αυτών των ενεργειών συνεργάζεται με τον Συνασπισμό για την Προέλευση και Αυθεντικότητα Περιεχομένου
Όταν η Apple «καταστρέφει» μουσικά όργανα - To βίντεο και η «συγγνώμη»
Η αμφιλεγόμενη διαφήμιση που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις
H OpenAI «googlάρει» με τεχνητή νοημοσύνη
Σύντομα οι ανακοινώσεις για τη νέα μηχανή αναζήτησης
Γιατί οι εργαζόμενοι κρύβουν ότι χρησιμοποιούν ΑΙ
Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν κρυφά την τεχνητή νοημοσύνη καθώς φοβούνται ότι τους κάνει να φαίνονται αντικαταστάσιμοι, σύμφωνα με νέα έρευνα της Microsoft και του LinkedIn
Νέες περικοπές στο Xbox σχεδιάζει η Microsoft
Οι περικοπές στο Xbox έρχονται εν μέσω μιας ευρύτερης συρρίκνωσης στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών