Νέα πτώση των πωλήσεων για τους λιανοπωλητές στη Μεγάλη Βρετανία τον Οκτώβριο καθώς ο αντίκτυπος του υψηλού κόστους δανεισμού και της αύξησης των τιμών «προειδοποιεί» για ύφεση στους εμπορικούς δρόμους ενόψει των Χριστουγέννων.

Οι κακές καιρικές συνθήκες έπαιξαν επίσης ρόλο στην πτώση των λιανικών πωλήσεων κατά 2,7% σε ετήσια βάση, η οποία, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ONS), έπληξε περισσότερο τα καταστήματα ειδών ένδυσης και οικιακής χρήσης.

Βρετανία: Λιγότερα έξοδα και αυτά τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές [έρευνα]

Τονίζοντας τη σοβαρότητα της ύφεσης, το ONS δήλωσε ότι η μηνιαία πτώση σε σχέση με τον μήνα Οκτώβριο ήταν 0,3%, πολύ χαμηλότερη από την αύξηση 0,3% που είχαν προβλέψει οι οικονομολόγοι.  Τα στοιχεία για τον Σεπτέμβριο αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω και έδειξαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,1% τον μήνα, μια εντονότερη πτώση από το 0,9% που είχε αρχικά εκτιμηθεί.

Ο όγκος των λιανικών πωλήσεων τον Οκτώβριο διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2021, κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, όταν υπήρχαν «εκτεταμένοι περιορισμοί σε μη βασικές λιανικές πωλήσεις στην Αγγλία, τη Σκωτία και την Ουαλία», ανέφερε το ONS.

Πληθωρισμός

Αρκετές αλυσίδες καταστημάτων έχουν προειδοποιήσει για μια δύσκολη χρονιά μπροστά τους, με τελευταία την εταιρεία λιανικής πώλησης πολυτελών ενδυμάτων Burberry.

Ο αναλυτής λιανικού εμπορίου Nick Bubb δήλωσε ότι υπάρχουν πολλά στοιχεία που δείχνουν ότι οι λιανοπωλητές αγωνίζονται να προσελκύσουν πελάτες για μεγάλο μέρος του έτους, προσθέτοντας ότι τα στοιχεία από τις ΗΠΑ, όπου τα επιτόκια έχουν επίσης ανέβει απότομα, ήταν παρόμοια.

Η ONS δήλωσε ότι η εκτίναξη της τιμής της βενζίνης και του ντίζελ ήταν ένας άλλος παράγοντας που αποτρέπει τους αγοραστές. Η μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου σήμαινε ότι οι καταναλωτές ήταν λιγότερο πιθανό να επισκεφθούν εμπορικά κέντρα εκτός πόλης ή κοντινές πόλεις για να αγοράσουν είδη υψηλής τιμής.

Οι λιανοπωλητές τροφίμων ανέφεραν αύξηση των δαπανών κατά 7,7% σε σχέση με πέρυσι και οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,1%, αλλά ο όγκος μειώθηκε και στις δύο περιπτώσεις, καθώς ο πληθωρισμός είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να πληρώνουν περισσότερα για λιγότερα.

Η έκθεση για τις λιανικές πωλήσεις έδειξε επίσης ότι οι αγοραστές αποφεύγουν τα εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων προς όφελος των σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο της συμπίεσης του κόστους ζωής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή