Περίπου τα μισά από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αποφεύγουν πλέον τη διαδρομή λόγω της απειλής επιθέσεων.
Τα νέα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Flexport Inc. και παραθέτει το Bloomberg, δείχνουν ότι 299 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα να μεταφέρουν 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια είτε έχουν αλλάξει πορεία είτε σχεδιάζουν να το κάνουν. Ο αριθμός αυτός είναι περίπου διπλάσιος από τον αριθμό πριν από μια εβδομάδα και ισοδυναμεί με περίπου το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα ταξίδια γύρω από την Αφρική μπορεί να διαρκέσουν έως και 25% περισσότερο συγκριτικά με αυτά που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με την Flexport. Αυτά τα ταξίδια είναι πιο δαπανηρά και μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα πραγματοποιούνται από μαχητές των Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη, οι οποίοι λένε ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ για την υποστήριξη των Παλαιστινίων. Αλλά πλοία χωρίς άμεσες συνδέσεις με το Ισραήλ έχουν επίσης στοχοποιηθεί, και καθώς η κλιμάκωση του πολέμου απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο, μια ομάδα εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ προσπαθεί να ενισχύσει την ασφάλεια στη βασική πλωτή οδό.
Σύμφωνα με την TankerTrackers.com Inc. και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg, ορισμένα πλοία προσπαθούν να δηλώσουν την ουδετερότητά τους καθώς συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη διαδρομή.
Διαφορετικά νούμερα
Τα νούμερα που παραθέτει η Flexport διαφέρουν από αυτά της ελβετικής Kuehne + Nagel International AG, η οποία, από την Τετάρτη, έδειξε ότι 364 πλοία επαναδρομολογήθηκαν στην Αφρική, έναντι 314 σκάφη στις 22 Δεκεμβρίου.
Παρά τις διαφοποροποιήσεις τα στοιχεία δείχνουν το μέγεθος της αυξανόμενης θαλάσσιας αναταραχής μετά την πραγματοποίηση περισσότερων από 100 επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από τους Χούθι τον περασμένο μήνα. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC United VIII στοχοποιήθηκε την Τρίτη ενώ ήταν καθοδόν προς το Πακιστάν από τη Σαουδική Αραβία.
Η Maersk, η Νο. 2 γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι ετοιμάζεται να επαναλάβει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα «το συντομότερο δυνατό επιχειρησιακά». Η Hapag-Lloyd AG είπε ότι θα κρατήσει τα πλοία της μακριά από την περιοχή ακόμη και μετά την έναρξη μιας ομάδας εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της βασικής εμπορικής οδού από επιθέσεις μαχητών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, οι αφίξεις στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν κατά 40% μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για το πρώτο μισό του μήνα.
Οι αφίξεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 87%, τα δεξαμενόπλοια αερίου κατά 30% και οι μεταφορείς αυτοκινήτων περίπου 25%.
Παρόμοια είναι η εικόνα για τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες μειώθηκαν κατά περίπου 45% μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 26 Δεκεμβρίου για τα πλοία που κατευθύνονται νότια, σύμφωνα με την Clarksons.
Οι εκτροπές γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής επεκτείνουν τη ναυτιλιακή ικανότητα και ενισχύουν τους ναύλους.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο