Οι σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, όπως οι εξελίξεις την Ερυθρά Θάλασσα που επηρεάζουν και τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, έφερε μια νέα στρατηγική συμφωνία ναυτιλιακών γιγάντων. Η δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία στο κόσμο η Maersk και η πέμπτη στον κόσμο Hapag Lloyd ανακοίνωσαν «μια νέα μακροπρόθεσμη επιχειρησιακή συνεργασία με την ονομασία ‘Gemini Cooperation’».
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «μαζί στοχεύουμε να αναπτύξουμε ένα νέο καλύτερο στην κατηγορία του δίκτυο, ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο του 2025. Μέσω των συνδυασμένων στόλων μας, φιλοδοξούμε να προσφέρουμε ασυναγώνιστη αξιοπιστία δρομολογίων, ένα εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο με ανταγωνιστικούς χρόνους διέλευσης και μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα».
Ερυθρά Θάλασσα: Οι 4 απειλές για πετρέλαιο και πληθωρισμό από την σύρραξη
Αυτό το νέο δίκτυο θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου 2025 και θα περιλαμβάνει ένα στόλο 290 πλοίων με συνδυασμένη χωρητικότητα 3,4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU). Η Maersk θα διαθέσει το 60% και η Hapag-Lloyd το 40%.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το δίκτυο έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να επιτύχει αξιοπιστία δρομολογίων άνω του 90%, μόλις τεθεί πλήρως σε λειτουργία. Η βελτιωμένη ποιότητα των υπηρεσιών και οι βελτιωμένοι χρόνοι διέλευσης σε πολλούς σημαντικούς θαλάσσιους δρόμους από λιμάνι σε λιμάνι, καθώς και η πρόσβαση σε μερικούς από τους καλύτερα συνδεδεμένους θαλάσσιους κόμβους στον κόσμο, είναι μερικά από τα κύρια πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι πελάτες μας, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι διαδρομές
Η συνεργασία θα καλύπτει 7 εμπορικές διαδρομές: Ασία / Βόρεια Ευρώπη, Ασία / Μεσόγειος, Μέση Ανατολή – Ινδία / Ευρώπη, Ασία / Μέση Ανατολή, Ασία / Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, Ασία / Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και Διατλαντική και θα περιλαμβάνει 26 υπηρεσίες κύριας γραμμής. Οι υπηρεσίες αυτές θα κατανέμονται ως εξής: 14 δρομολόγια στην Ευρώπη, 4 στη Μέση Ανατολή, 13 στην Ασία και 1 στον Κόλπο του Μεξικού.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ακόμη ότι ως συνέπεια της ένταξης σε αυτή τη συνεργασία, η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη «THE Alliance» στα τέλη Ιανουαρίου 2025. Υπενθυμίζεται ακόμη ότι τον Ιανουάριο του 2023, η Maersk και η MSC ανακοίνωσαν ότι η συμμαχία 2M θα λήξει τον Ιανουάριο του 2025.
Κατά τη διάρκεια του 2024, η Maersk και η Hapag-Lloyd θα σχεδιάσουν προσεκτικά τη μετάβαση από τις τρέχουσες συμμαχίες τους στη νέα επιχειρησιακή συνεργασία. Ταυτόχρονα, η εξυπηρέτηση των πελατών θα συνεχιστεί σύμφωνα με τις υφιστάμενες συμφωνίες.
Πόσο θα διαρκέσει η αναταραχή
Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Βενσάν Κλερκ δήλωσε σήμερα πως η διαταραχή στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα που προκλήθηκε από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει πιθανόν τουλάχιστον λίγους μήνες.
«’Αρα για εμάς αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς χρόνους και πιθανόν διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα για λίγους μήνες τουλάχιστον, ελπίζω λιγότερο, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι περισσότερο επειδή είναι πολύ απρόβλεπτο το πώς εξελίσσεται στην πραγματικότητα αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο Κλερκ, μιλώντας στο Global Markets Forum του Reuters στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός.
Η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν δώσει οδηγίες σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας τα πλοία να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική σε απάντηση στις επιθέσεις από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές Χούθι.
Latest News
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία