H Tesla τελικά ενηλικιώθηκε. Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ δεν πέρασε απλά για πρώτη φορά το φράγμα του 1 δισ. δολαρίων σε κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο. Το προ-φόρων περιθώριο της εταιρείας ανέβηκε στο 11% και είναι ανταγωνιστικό με τους γίγαντες της αγοράς όπως Toyota Motors και General Motors. Με τη βιομηχανία αυτοκινήτου να βρίσκεται σε αναβρασμό, η ενηλικίωση της Tesla φαίνεται πως συνέβη την κατάλληλη στιγμή.
Η εταιρεία, για αλλαγή, δεν χρειάστηκε να βασιστεί σε εφάπαξ εγγραφές για να βελτιώσει τους αριθμούς της. Ενώ η Tesla ανακοίνωσε τζίρο 354 εκατομμυρίων σε δεύτερο τρίμηνο από την πώληση περιβαλλοντικών πιστώσεων σε εταιρείες όπως η Stellantis, εξαιρουμένης αυτής της συναλλαγής, το προ-φόρων περιθώριο της εταιρείας παρέμεινε κοντά στο 9%. Αντίθετα, στο τρίμηνο που έληξε στα τέλη Μαρτίου, για παράδειγμα, τα κέρδη από την πώληση bitcoin αντιστοιχούσαν σε περισσότερο από το 20% των κερδών.
Ο Μασκ, ο οποίος έχει μια ροπή στη μικρο-διαχείριση, δεν φαίνεται να έχει χάσει την πρόσφατα ανακαλυφθείσα επιθυμία του για έλεγχο του κόστους. Οι συνολικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά περίπου 9% ενώ ο τζίρος αυξήθηκε κατά 14% από το πρώτο τρίμηνο. Κι όλα αυτά ενώ υπάρχει παγκόσμια έλλειψη επεξεργαστών και με καθυστέρηση στην παρουσίαση των δύο νέων μοντέλων αυτοκινήτων S και X.
H αξία της εταιρείας είναι μια άλλη ιστορία. Στα 620 δισ. δολάρια, είναι υπερτιμημένη κατά 115 φορές τα κέρδη του επόμενου 12μηνου, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Και η μετοχή της παραμένει ευμετάβλητη: Στο διάστημα από τα τέλη Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη Μαρτίου, η εταιρεία έχασε περίπου 310 δις δολάρια σε αξία, περισσότερα από την κεφαλαιοποίηση της Toyota. Στη διάρκεια των επόμενων λίγων εβδομάδων, η Tesla πρόσθεσε 90 δις δολάρια, ποσό που επισκιάζει την αξία της GM.
Τέτοιες μεταβολές αναμένεται να συνεχιστούν καθώς η Tesla προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις της την ώρα που ο ανταγωνισμός αυξάνεται. Και δεν έρχεται μόνο από τους γνωστούς κατασκευαστές όπως Volkswagen, Ford Motor, GM. Νέες εταιρείες εμφανίζονται στο προσκήνιο, όπως η Lucid, που άρχισε να διαπραγματεύεται αφού συνδέθηκε με εταιρεία ειδικού σκοπού εξαγοράς τη Δευτέρα.
Ωστόσο, τόσο οι νέες επιχειρήσεις όπως η Lucid, όσο και οι παλιές μπορούν να γνωρίσουν τον πόνο που ένιωσε η Tesla καθώς αλλάζουν την παραγωγή τους σε ένα εντελώς νέο τύπο αυτοκινήτου. Οι προθεσμίες που χάνονται, οι απογοητευτικές πωλήσεις, προβλήματα ποιότητας και στενότητα ρευστότητας όλα είναι μπροστά τους. Ενώ η Tesla εξακολουθεί να αντιμετωπίζει κάποιες από αυτές τις προκλήσεις, αυτές δεν είναι πλέον υπαρξιακές. Αυτό τουλάχιστον κάνει την προσπάθειά της να προσδώσει κύρος στη μετοχική τιμή της, λιγότερο φαντασιόπληκτη.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Η «συρρίκνωση» της ΕΕ και οι τρεις κίνδυνοι
Με τον εθνικισμό να αυξάνεται στα περισσότερα κράτη μέλη, η αποδοχή μεγαλύτερης ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης μπορεί να είναι η πιο δύσκολη μάχη από όλες
Ένα βήμα πίσω από την άβυσσο στη Μέση Ανατολή
Ο κίνδυνος λανθασμένων υπολογισμών μεταξύ Ιράν και Ισραήλ θα παραμείνει
Γιατί δεν μπορούμε να σταματήσουμε να κοιτάμε το πρόσωπό μας στο διαδίκτυο
Η αύξηση των βιντεοκλήσεων έχει γεννήσει μια εντελώς νέα σειρά προβλημάτων για τις εταιρείες τεχνολογίας — και εμάς
Ξαναφτιάχνοντας το «made in India»
Ο αγώνας να ζωντανέψει η ινδική μεταποίηση
Οι αγορές και ο βάτραχος στο βραστό νερό
Ενώ η αντίδραση στις τελευταίες εχθροπραξίες ήταν ήπια, η παγκόσμια οικονομία είναι πολύ εύθραυστη για μια νέα κρίση
Η βαριά σκιά του πολέμου πλανάται πάνω στην παγκόσμια οικονομία
Οι βραχυπρόθεσμες επιδόσεις ήταν απροσδόκητα καλές, αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής βαδίζουν στα τσόφλια των αυγών
Τη νύχτα που το πυραυλικό υπερθέαμα του Ιράν συντάραξε το Ισραήλ
Η «Επιχείρηση Αληθινή Υπόσχεση» της Τεχεράνης κατέδειξε εναέρια ισχύ ορατή σε όλους, αλλά μοιραία για κανέναν
Η Μέση Ανατολή περιπλέκει τη μεγάλη στρατηγική της Δύσης
Το στοίχημα του Μπάιντεν και η παράμετρος Τραμπ
Το ομόλογο του Πικάσο: Η επόμενη καυτή δημοπρασία του Sotheby’s
Η τιτλοποίηση θα μπορούσε να ξεκλειδώσει νέες πηγές χρηματοδότησης
Η πρώτη κίνηση στην Λαγκάρντ - Τα οφέλη για τα ομόλογα και την ΕΚΤ
Η δουλειά της ΕΚΤ είναι να μειώνει τον πληθωρισμό, όχι να μεγιστοποιεί τα κέρδη