Υπερδιπλάσιες εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα απαιτηθούν για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροδότησης και κατανάλωσης αερίου στην Ελλάδα και τις γειτονικές της χώρες αν η Μόσχα διακόψει την παροχή του αερίου μέσα από τους αγωγούς στα βόρεια σύνορα μας.

Αυτό προκύπτει από τη μελέτη κόστους – οφέλους που εκπόνησε ο Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) για την προμήθεια και εγκατάσταση της τέταρτης δεξαμενής αποθήκευσης LNG στη Ρεβυθούσα. Ο νέος αποθηκευτικός χώρος δεν θα είναι τίποτα άλλο από ένα δεξαμενόπλοιο το οποίο θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένο ανοικτά του Τερματικού Σταθμού που βρίσκεται στο νησάκι απέναντι από τα Μέγαρα.

Η σχετική μελέτη δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προκειμένου οι συμμετέχοντες στην ενεργειακή αγορά να προχωρήσουν σε σχόλια και παρατηρήσεις μέχρι τις 15 Απριλίου σχετικά με την αναγκαιότητα ή μη της αύξησης της δυναμικότητας αποθήκευσης LNG της Ρεβυθούσας.

Το σενάριο

Με βάση το σενάριο που αναπτύσσει ο ΔΕΣΦΑ σε περίπτωση διακοπής της προμήθειας ρωσικού αερίου η χώρα χάνει αυτόματα δύο από τις τέσσερις πύλες εισόδου: Το Σιδηρόκαστρο και τους Κήπους και απομένει με την Αγία Τριάδα (Τερματικός Σταθμός LNG) και τη Νέα Μεσημβρία (αγωγός TAP).

Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα απαιτηθούν για το επόμενο 12μηνο 50 επιπλέον φορτία LNG συνολικής ισχύος 45 TWh (Τεραβατώρες), τα οποία θα προστεθούν στα ήδη προγραμματισμένες προς εισαγωγής 46 φορτία συνολικής ισχύος 38 TWh.

Με την αύξηση κατά 108% των εισαγωγών δεν θα χρειαστούν περικοπές του καυσίμου προκειμένου να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες της εγχώριας αγοράς καθώς και των γειτονικών κρατών.

Ο ΔΕΣΦΑ προτείνει την προσθήκη ενός πλωτού δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 150.000 κυβικών μέτρων, προκειμένου η σημερινή δυναμικότητα της Ρεβυθούσας (225.000 κυβικά μέτρα με τις τρεις υφιστάμενες δεξαμενές) να ανέβει στα σχεδόν 380.000 κυβικά μέτρα. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται κατά 70% η δυναμικότητα του τερματικού σταθμού καλύπτοντας επιπλέον ζήτηση της τάξης του 25%.

Το κόστος

Η προσθήκη του FSU θα δώσει μεγάλη ανάσα στον ανεφοδιασμό του καθώς με βάση το προαναφερόμενο σενάριο η εκφόρτωση των συνολικών 96 επιπλέον φορτίων LNG θα μπορεί να εξυπηρετηθεί με μεγαλύτερη άνεση.

Ο Διαχειριστής τέλος κρίνει πιο συμφέρουσα τη λύση της αγοράς του δεξαμενόπλοιου έναντι του leasing. Με βάση τους υπολογισμούς του που βασίστηκαν στην διατήρηση του για πέντε χρόνια η ενοικίαση με όρους καθαρής τρέχουσας αξίας θα κόστιζε 110,6 εκ. ευρώ. Η αγορά για την ίδια περίοδο στοιχίζει 172,8 εκ. ευρώ. Όμως η απομένουσα αξία μετά την πάροδο της πενταετίας αποτιμάται σε 108 εκ. ευρώ. Ποσό που μπορεί να ανακτηθεί με την μεταπώληση της πλωτής δεξαμενής. Έτσι το πραγματικό κόστος της αγοράς είναι στα 62,2 εκ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια