Υπερδιπλάσιες εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα απαιτηθούν για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροδότησης και κατανάλωσης αερίου στην Ελλάδα και τις γειτονικές της χώρες αν η Μόσχα διακόψει την παροχή του αερίου μέσα από τους αγωγούς στα βόρεια σύνορα μας.
Αυτό προκύπτει από τη μελέτη κόστους – οφέλους που εκπόνησε ο Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) για την προμήθεια και εγκατάσταση της τέταρτης δεξαμενής αποθήκευσης LNG στη Ρεβυθούσα. Ο νέος αποθηκευτικός χώρος δεν θα είναι τίποτα άλλο από ένα δεξαμενόπλοιο το οποίο θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένο ανοικτά του Τερματικού Σταθμού που βρίσκεται στο νησάκι απέναντι από τα Μέγαρα.
Η σχετική μελέτη δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προκειμένου οι συμμετέχοντες στην ενεργειακή αγορά να προχωρήσουν σε σχόλια και παρατηρήσεις μέχρι τις 15 Απριλίου σχετικά με την αναγκαιότητα ή μη της αύξησης της δυναμικότητας αποθήκευσης LNG της Ρεβυθούσας.
Το σενάριο
Με βάση το σενάριο που αναπτύσσει ο ΔΕΣΦΑ σε περίπτωση διακοπής της προμήθειας ρωσικού αερίου η χώρα χάνει αυτόματα δύο από τις τέσσερις πύλες εισόδου: Το Σιδηρόκαστρο και τους Κήπους και απομένει με την Αγία Τριάδα (Τερματικός Σταθμός LNG) και τη Νέα Μεσημβρία (αγωγός TAP).
Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα απαιτηθούν για το επόμενο 12μηνο 50 επιπλέον φορτία LNG συνολικής ισχύος 45 TWh (Τεραβατώρες), τα οποία θα προστεθούν στα ήδη προγραμματισμένες προς εισαγωγής 46 φορτία συνολικής ισχύος 38 TWh.
Με την αύξηση κατά 108% των εισαγωγών δεν θα χρειαστούν περικοπές του καυσίμου προκειμένου να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες της εγχώριας αγοράς καθώς και των γειτονικών κρατών.
Ο ΔΕΣΦΑ προτείνει την προσθήκη ενός πλωτού δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 150.000 κυβικών μέτρων, προκειμένου η σημερινή δυναμικότητα της Ρεβυθούσας (225.000 κυβικά μέτρα με τις τρεις υφιστάμενες δεξαμενές) να ανέβει στα σχεδόν 380.000 κυβικά μέτρα. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται κατά 70% η δυναμικότητα του τερματικού σταθμού καλύπτοντας επιπλέον ζήτηση της τάξης του 25%.
Το κόστος
Η προσθήκη του FSU θα δώσει μεγάλη ανάσα στον ανεφοδιασμό του καθώς με βάση το προαναφερόμενο σενάριο η εκφόρτωση των συνολικών 96 επιπλέον φορτίων LNG θα μπορεί να εξυπηρετηθεί με μεγαλύτερη άνεση.
Ο Διαχειριστής τέλος κρίνει πιο συμφέρουσα τη λύση της αγοράς του δεξαμενόπλοιου έναντι του leasing. Με βάση τους υπολογισμούς του που βασίστηκαν στην διατήρηση του για πέντε χρόνια η ενοικίαση με όρους καθαρής τρέχουσας αξίας θα κόστιζε 110,6 εκ. ευρώ. Η αγορά για την ίδια περίοδο στοιχίζει 172,8 εκ. ευρώ. Όμως η απομένουσα αξία μετά την πάροδο της πενταετίας αποτιμάται σε 108 εκ. ευρώ. Ποσό που μπορεί να ανακτηθεί με την μεταπώληση της πλωτής δεξαμενής. Έτσι το πραγματικό κόστος της αγοράς είναι στα 62,2 εκ. ευρώ.
Latest News
Μείωση παραγωγής άνθρακα στην κορυφαία περιοχή εξόρυξης της Κίνας
Η παραγωγή αυτή αντιστοιχούσε σε ποσοστό 24,6% της συνολικής κινεζικής παραγωγής κατά την ίδια περίοδο,
ΡΑΑΕΥ: Βροχή οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας
Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν