
Μεγάλη μείωση κατά 20,3% καταγράφηκε στο σύνολο των Ελλήνων και ξένων ναυτικών στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν (996 πλοία), και κατά 16,2% στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία, συμβεβλημένα με το ΝΑΤ (76 πλοία), όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ για την απογραφή πλοίων και πληρωμάτων της 20ης Σεπτεμβρίου 2020.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της απογραφής, επί συνόλου 1.344 πλοίων, 100 ΚΟΧ και άνω, που περιλαμβάνονταν στο μητρώο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), απογράφηκαν 1.072 πλοία, εκ των οποίων 996 ήταν ελληνικά και 76 ελληνόκτητα υπό ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Από τα 996 ελληνικά πλοία 846 ήταν εν ενεργεία και 150 σε αργία ή παροπλισμό. Από τα 76 ελληνόκτητα πλοία, συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, τα 53 ήταν εν ενεργεία και 23 σε αργία ή παροπλισμό.
Στο σύνολο των 1.072 πλοίων που απογράφηκαν την ημέρα της απογραφής απασχολούνταν 16.541 Έλληνες και ξένοι ναυτικοί.
Αναλυτικότερα, στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν απασχολούνταν 15.667 ναυτικοί, από τους οποίους το 59,5% ήταν Έλληνες και το 40,5% ξένης εθνικότητας. Στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ απασχολούνταν 874 ναυτικοί, εκ των οποίων το 87,5% ήταν Έλληνες και το 12,5% ξένης εθνικότητας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, παρατηρείται μείωση, κατά 17,6% των Ελλήνων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και αύξηση κατά 4,1%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία. Αντίστοιχα, παρατηρείται μείωση, κατά 23,9%, των ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και μείωση κατά 64,6%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Η κατανομή του ναυτεργατικού δυναμικού μεταξύ των κατηγοριών των πλοίων δείχνει ότι 3.387 ναυτικοί (20,5%) υπηρετούσαν σε φορτηγά πλοία, 7.176 (43,4%) σε δεξαμενόπλοια, 5.430 (32,8%) σε επιβατηγά και τουριστικά και 548 (3,3%) σε λοιπά πλοία.
Από τα στοιχεία της απογραφής, παρατηρείται επίσης ότι, από το σύνολο των 15.667 Ελλήνων και ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 33,9% (5.305 άτομα), το κατώτερο προσωπικό το 61,1% (9.571 άτομα), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 4,9% (766 άτομα) και το 0,2% (25 άτομα) δεν είχε ναυτική ειδικότητα. Αντίστοιχα, από το σύνολο των 874 Ελλήνων και ξένων ναυτικών, στα συμβεβλημένα με το ΝΑΤ ελληνόκτητα πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 35,1% (307 ναυτικοί), το κατώτερο προσωπικό το 61,1% (534 ναυτικοί), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 2,9% (25 ναυτικοί) και χωρίς ναυτική ειδικότητα ήταν το 0,9% (8 ναυτικοί).


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες