
Η Άπω Ανατολή είναι το κέντρο του παγκόσμιου διά θαλάσσης εμπορίου καθώς από τα 149 λιμάνια του πλανήτη που καταγράφουν διακίνηση φορτίων Containers άνω του ενός εκατ. teu τα 56 βρίσκονται σε χώρες της Άπω Ανατολής και η συνολική διακίνηση φορτίων σε αυτά ξεπερνά τα 441,5 εκατ. teu σε ένα σύνολο 864 εκατ. teu που ήταν η παγκόσμια διακίνηση Containers το 2021.
Διαβάστε επίσης: Λιμάνια: SOS από την άνοδο της στάθμης των θαλασσών
Τα παραπάνω στοιχεία της ειδικής έκδοσης DynaLiners Millionaires, που περιλαμβάνει όλα τα λιμάνια του πλανήτη που το 2021 διακίνησαν πάνω από 1 εκατ. teu, είναι αποκαλυπτικά για τη ρότα στην οποία κινείται το παγκόσμιο εμπόριο. Οπως προαναφέρθηκε, από τη λίστα των 149 λιμανιών, στις χώρες της Απω Ανατολής βρίσκονται 56 λιμάνια, στη Βόρειο Αμερική 19 λιμάνια, στη Μεσόγειο Θάλασσα 16 λιμάνια, όπως και στη Λατινική Αμερική, στην Αφρική 12 και στη Βόρειο Ευρώπη 11 λιμάνια.
Διαβάστε επίσης: Ο άνθρακας «φρακάρει» τα λιμάνια της Ευρώπης
Τα 149 λιμάνια με διακίνηση φορτίων άνω του 1 εκατ. teu ανήκουν σε 64 χώρες. Η Κίνα ελέγχει τον μεγαλύτερο αριθμό λιμανιών σε αυτή την κατάταξη, συνολικά 27 λιμάνια με μία συνολική διακίνηση φορτίων 242,8 εκατ. teu, δηλαδή το 28% της παγκόσμιας διακίνησης Containers.
Να σημειωθεί ότι έξι από τα μεγαλύτερα κινεζικά λιμάνια βρίσκονται στην κατάταξη των 10 πρώτων παγκοσμίως, με το μεγαλύτερο βέβαια λιμάνι παγκοσμίως να είναι η Σαγκάη, που διακίνησε47,03 εκατ. teu το 2021.

Στη δεύτερη θέση οι ΗΠΑ
Μετά την Κίνα η χώρα με τα περισσότερα λιμάνια στη λίστα των 149 είναι οι ΗΠΑ με 12 λιμάνια, μεταξύ των οποίων είναι του Λος Αντζελες, της Νέας Υόρκης κ.ά. Οι υπόλοιπες χώρες έχουν πολύ λίγα λιμάνια στη λίστα (από ένα ως τρία), με εξαίρεση την Τουρκία που έχει πέντε λιμάνια στη σχετική λίστα, όπως και η Ιαπωνία. Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στη λίστα με ένα λιμάνι, τον Πειραιά.
Η ΕΕ όπως υπολογίζεται συμμετέχει στα 149 λιμάνια με 17 λιμάνια δέκα χωρών, με το μεγαλύτερο εξ αυτών να είναι το λιμάνι του Ρότερνταμ της Ολλανδίας, που βρίσκεται επίσης στη 10η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο. Ακολουθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα λιμάνια της Αμβέρσας του Βελγίου (15ο παγκοσμίως), του Αμβούργου της Γερμανίας (21ο παγκοσμίως), της Βαλένθια της Ισπανίας (29ο παγκοσμίως) και την πεντάδα συμπληρώνει ο Πειραιάς (31η θέση παγκοσμίως).
Ο Πειραιάς έχασε το 2021 δύο θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη (από την 29η στην 31η) και μία θέση στην πανευρωπαϊκή (από την 4η στην 5η) καθώς η διακίνησηContainers μειώθηκε κατά 2% ενώ αντιθέτως της Βαλένθια αυξήθηκε κατά 4% με αποτέλεσμα το ισπανικό λιμάνι να υπερκεράσει τον Πειραιά.
Το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι που ελέγχεται από την κινεζική Cosco έχασε μία ακόμη θέση στην παγκόσμια κατάταξή από το αμερικανικό λιμάνι της Σαβάνα, στο οποίο η διακίνηση φορτίων αυξήθηκε κατά 20%. Οι μεγάλες ανατροπές που έφερε η πανδημία στο παγκόσμιο εμπόριο είναι η κύρια αιτία των ανακατατάξεωντο 2021 σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του λιμανιού του Πειραιά.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)