
Τα νέα στοιχεία της CLIA για τις τάσεις στην αγορά δείχνουν μια αναζωπύρωση της δημοφιλίας της κρουαζιέρας, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τους προορισμούς κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας της CLIA, η πρόθεση για κρουαζιέρα υπερβαίνει πλέον τα επίπεδα σε σχέση με πριν από τρία χρόνια: από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν αυτό το καλοκαίρι, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει ξανά κρουαζιέρα, κάτι που αντιπροσωπεύει αύξηση 5% σε σύγκριση με το 2019.
Τα προαναφερόμενα στοιχεία παρουσιάσθηκαν στις εκδηλώσεις «Διάλογος για τα Λιμάνια και τους Προορισμούς Κρουαζιέρας» (“Ports and Destinations Dialogue”) που διοργάνωσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Μάλαγα της Ισπανίας, στις 12-13 Σεπτεμβρίου, συγκεντρώνοντας την κοινότητα της κρουαζιέρας για να συζητήσει τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για τον κλάδο.
Κατά τη διάρκεια της διήμερης εκδήλωσης, η CLIA φιλοξένησε μια συνάντηση επαγγελματιών του κλάδου με θέμα την εξέλιξη και τον μελλοντικό μετασχηματισμό της διακίνησης των επιβατών στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Διαβάστε επίσης: Αυξήθηκε κατά 91,9% η επιβατική κίνηση στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο
Η πανδημία
Η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο στις λιμενικές υποδομές, επηρεάζοντας τον χώρο για τους ελέγχους των επιβατών καθώς και την εμπειρία των επιβατών. Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι νέοι κανόνες που έχουν ως ορίζοντα το 2023, όταν η Ε.Ε. θα εφαρμόσει νέες απαιτήσεις στα σύνορα για υπηκόους τρίτων χωρών που θα επηρεάσουν τις ροές επιβατών στους τερματικούς σταθμούς των λιμένων.
Τη συζήτηση συντόνισε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, η οποία σχολίασε: «Το σύστημα εισόδου-εξόδου της Ε.Ε. θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις κρουαζιέρες και στο σχεδιασμό δρομολογίων ειδικά στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου η Ελλάδα συνορεύει με χώρες εκτός Ε.Ε. και με χώρες εκτός Σένγκεν. Καλούμε τις κυβερνήσεις της περιοχής να συντονίσουν τις προσπάθειες τους με τις εταιρείες κρουαζιέρας και τις λιμενικές αρχές ώστε να προετοιμαστούν επαρκώς για την εφαρμογή των νέων κανόνων για τα σύνορα της Ένωσης».
Νέοι κανόνες
Οι νέοι κανόνες προέρχονται από τους Κανονισμούς της Ε.Ε. για το Σύστημα Εισόδου-Εξόδου (EES) και για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειοδότησης Ταξιδιού
(ETIAS), που θα τεθούν σε λειτουργία έως τον Μάιο και τον Νοέμβριο του 2023, αντίστοιχα. Από τη συζήτηση έγινε φανερό ότι η τήρηση αυτών των προθεσμιών θα είναι δύσκολη, ενώ η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας, των λιμενικών αρχών και των κυβερνήσεων θα είναι καθοριστική για την εφαρμογή των συστημάτων.
Στο πάνελ της συζήτησης συμμετείχαν οι Nicola Cesaro, Επιχειρησιακός Διευθυντής της MSC Cruises, Δημήτρης Ιατρίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Mai Elmar, Εκτελεστικός Διευθυντής του Λιμένα Κρουαζιέρας του Ρότερνταμ, και Benoit Verbaere, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της SITA.
Στο πλαίσιο του Διαλόγου της CLIA συζητήθηκαν επίσης η επιδίωξη της βιομηχανίας για κρουαζιέρες με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, που περιλαμβάνει και την ανάπτυξη συστημάτων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια, καθώς και το θέμα της ανάπτυξης νέων προορισμών κρουαζιέρας.
Απευθυνόμενη στους εκπροσώπους του κλάδου, η Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη Marie-Caroline Laurent είπε: «Εξερευνούμε πολλά μονοπάτια προκειμένου να επιτύχουμε το στόχο για πλεύση με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Τώρα είναι η ώρα να συνδυάσουμε τον διάλογο με τη δράση και να συμφωνήσουμε τα πρακτικά βήματα που πρέπει να κάνουμε μαζί για το σύνολο του κλάδου μας. Η επιτυχία μας εξαρτάται από την ικανότητά μας να φέρουμε τις τοπικές κοινωνίες μαζί μας σε αυτό το ταξίδι. Οι εταιρείες-μέλη μας επενδύουν σε προορισμούς και είναι σημαντικό να συνεργαζόμαστε με τοπικούς εταίρους για τη διαχείριση του τουρισμού με τρόπους που προστατεύουν τις οικονομικές και κοινωνικές ευκαιρίες που προσφέρει η κρουαζιέρα».
Καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να προωθούν τις πρωτοβουλίες τους υπέρ της βιωσιμότητας, περισσότεροι διεθνείς ταξιδιώτες λένε ότι έχουν πιο θετική άποψη για την ηγετική θέση του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA, το ποσοστό των ταξιδιωτών που λένε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ηγέτης στον υπεύθυνο τουρισμό έφτασε το 51%, που συνιστά αύξηση 9% σε σύγκριση με πέρσι.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα