
Εντυπωσιακά κέρδη ρεκόρ λόγω της μεγάλης ανόδου των ναύλων, ανακοίνωσε η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου, προειδοποιώντας ωστόσο ότι η παγκόσμια κοινότητα βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλης ύφεσης.
Ειδικότερα, ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, κατέγραψε κέρδη ρεκόρ για το τρίτο τρίμηνο και ταυτόχρονα σταδιακή επιβράδυνση της ζήτησης, λόγω των προβλημάτων στην παγκόσμια οικονομία.
Η Maersk που θεωρείται ευρέως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο, ανέφερε κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων (EBITDA) 10,9 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση περίπου 60% σε σχέση με το 2021.
Διαβάστε επίσης: Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk
Παράλληλα, η εταιρεία επιβεβαίωσε το guidance της για το EBITDA, ύψους 37 δισ. δολαρίων, και ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 24 δισ.δολαρίων.
Οι ναύλοι και η… καταιγίδα που έρχεται
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Søren Skou επεσήμανε ότι τα «εξαιρετικά αποτελέσματα» οφείλονται στη συνεχιζόμενη άνοδο των ναύλων, αλλά είναι σαφές ότι έχουν κορυφωθεί και θα αρχίσουν να ομαλοποιούνται το τέταρτο τρίμηνο λόγω πτώσης της ζήτησης και άμβλυνσης των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Όπως σημείωσε ο Skou, τα κέρδη από τις δραστηριότητες της εταιρείας θα μειωθούν τους επόμενους μήνες.
«Είναι πολλά τα μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση στην Ευώπη, ο υψηλός πληθωρισμός και η επικείμενη παγκόσμια ύφεση. Τα παραπάνω επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση για logistics. Ενώ αναμένουμε ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θα οδηγήσει σε μια πιο ήπια αγορά στους Ωκεανούς, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης στο πλαίσιο της επιχείρησής μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεσή της για το δεύτερο τρίμηνο, η Maersk ανέφερε μια επικείμενη επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης containerships εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συρρικνωθεί μεταξύ 2% και 4% το 2022, σημειώνοντας ότι οι ναύλοι μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο καθώς η ζήτηση μετριάστηκε και μειώθηκαν οι κινεζικοί περιορισμοί για την Covid-19.
Οι μετοχές της Maersk στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια σημείωσαν πτώση έως και 6% κατά τις πρώτες συναλλαγές.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα