
«Ανάβουν και πάλι τα αίματα» στο λιμάνι του Πειραιά καθώς οι Κινέζοι του ΟΛΠ προχωρούν σε αύξηση, από τις αρχές του νέτου έτους, των τελών και τιμολογίων παραλαβής στερεών αποβλήτων κατά 50%(!).
Η διοίκηση του ΟΛΠ κατάφερε να «συσπειρώσει» εναντίον της, όλο το φάσμα των χρηστών από τους ναυτικούς πράκτορες και την ποντοπόρο ναυτιλία μέχρι τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων την ακτοπλοΐα και επιβατηγό ναυτιλία εν γένει.
Η ανακοίνωση
Η αύξηση ανακοινώθηκε στο site του ΟΛΠ χωρίς πριν καμία διαβούλευση με τους χρήστες του λιμανιού, όπως π.χ. μια συζήτηση σε συμβούλιο χρηστών λιμένων. Τελευταία φορά που συνεδρίασε το συμβούλιο ήταν τις 2 Ιουνίου υπό την προεδρία του κ. Άγγελου Καρακώστα (αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ) χωρίς να υπάρχει καμία νύξη σε αυτή την συνεδρίαση για οποιαδήποτε αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Μπαίνουν σε… καταιγίδα τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ
Στην ανακοίνωση του ΟΛΠ που έχει αναρτηθεί από τα τέλη Σεπτέμβριου στο site του Οργανισμού, αναφέρεται ότι «η ΟΛΠ ΑΕ ανακοινώνει, με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, αναπροσαρμογή τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων (ANNEX V_ στερεά απόβλητα) με έναρξη εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου 2023. Το ύψος της αναπροσαρμογής ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων. Η αναγκαιότητα της αναπροσαρμογής προέκυψε έπειτα από αξιολόγηση των δεδομένων διαμόρφωσης κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών και πιο συγκεκριμένα τον ετήσιο πληθωρισμό, την αύξηση κόστους ενέργειας και καυσίμων, το κόστος διαχείρισης /επεξεργασίας των στερεών αποβλήτων καθώς και τη διακύμανση του κόστους τελικής διάθεσης, τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας καθώς και ότι τα εφαρμοζόμενα τέλη και τιμολόγια δεν έχουν υποστεί αναπροσαρμογή για τουλάχιστον μία δεκαετία (από το 2009). Η αναπροσαρμογή εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες εξυπηρετούμενων πλοίων. Ειδικά για την κατηγορία των πλοίων εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας θα εφαρμοσθεί η προβλεπόμενη διαδικασία σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης Ν.4404/2016. Η ΟΛΠ ΑΕ το προσεχές διάστημα, θα επικοινωνήσει αναλυτικά τα νέα τέλη και τιμολόγια με τις ομάδες χρηστών του Λιμένα μέσω του Τμήματος Μάρκετινγκ».
Αντιδράσεις
Από την πλευρά των χρηστών οι ναυτικοί πράκτορες που εκπροσωπούνται από την Διεθνή Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) προτείνουν σύμφωνα με πληροφορίες των ΝΕΩΝ στον ΟΛΠ να ανασταλεί για ένα χρόνο η σχετική απόφαση και να μετά να ακολουθηθεί μία διαδικασία αύξησης των τιμολογίων με βάση τον πληθωρισμό.
Να σημειωθεί ότι από την πλευρά της υπόλοιπης επιβατηγού και φορτηγού ναυτιλίας γίνεται λόγος για μη υλοποίηση των στοιχειωδών προβλέψεων του ευρωπαϊκού κανονισμού 2017/352 του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και του συμβούλιου της 15ης Φεβρουαρίου 2017 «για τη θέσπιση πλαισίου όσον αφορά την παροχή λιμενικών υπηρεσιών και κοινών κανόνων για τη χρηματοοικονομική διαφάνεια των λιμένων».
Ειδικότερα στο προοίμιο του κανονισμού στο άρθρο 52 αναφέρεται ρητώς ότι «Είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί ότι ζητείται τακτικά η γνώμη των χρηστών των λιμένων και άλλων εμπλεκομένων σχετικά με κομβικά ζητήματα που σχετίζονται με την ορθή ανάπτυξη του λιμένα, την πολιτική του περί χρεώσεων, την απόδοσή του και την ικανότητά του να προσελκύει και να δημιουργεί οικονομικές δραστηριότητες».
Τα επόμενα βήματα
Τώρα οι χρήστες αναμένουν το επόμενο συμβούλιο για το οποίο όπως λέγεται δεν έχει σταλεί ακόμη πρόσκληση προκειμένου να συζητηθεί το θέμα αν και εκφράζεται η απορία αν αυτή η συζήτηση θα οδηγήσει κάπου δεδομένης της επίσημης ανακοίνωσης.
Επίσης οι χρήστες στρέφονται και προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τόσο τον γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο όσο και τον Υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη η οποία προς το παρόν πάντως τηρεί «σιγή ιχθύος».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαχείριση των στερεών αποβλήτων τόσο στο λιμάνι του Πειραιά όσο και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας γίνεται από μια εταιρεία με το πρόσχημα ότι δεν «χωράει» άλλος. Μάλιστα το ίδιο επιχείρημα το έχουν χρησιμοποιήσει τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, με αποτέλεσμα να έχουμε στην ουσία μονοπωλιακό καθεστώς όπως καταγγέλλουν οι χρήστες.
Τέλος να σημειωθεί ότι οι χρήστες του λιμανιού του Πειραιά φοβούνται ότι σε ανάλογη κίνηση αύξησης των τελών για τα απόβλητα μπορεί να προχωρήσουν και άλλα λιμάνια. Πάντως από την πλευρά του ΟΛΘ δηλώθηκε στον ot.gr ότι δεν υπάρχει σκέψη για αύξηση των τελών.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)