
Με το άρθρο 22Γ του Ν.4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 11 του Ν.4728/2020, δόθηκε η δυνατότητα στις επιχειρήσεις προσαυξημένης φορολογικής έκπτωσης σε ορισμένες διαφημιστικές δαπάνες. Αρχικά περιελάβανε τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 και στη συνέχεια με το άρθρο 148 του Ν.4876/2021 προστέθηκε το έτος 2022 και με το άρθρο 39 του Ν.5005/2022 προστέθηκε το έτος 2023. Για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή του άρθρου 22Γ, όπως επίσης των συναφών διατάξεων του άρθρου 22Δ και της περίπτωσης ιστ’ του άρθρου 23 του Ν.4172/2013, τα οποία προστέθηκαν με την παράγραφο 2 του άρθρου 189 του Ν.4764/2020, σχετικά με την έκπτωση διαφημιστικών δαπανών, δόθηκαν οδηγίες με την εγκύκλιο Ε.2033/2021 του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.
Ειδικότερα, η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά το φορολογικό έτος 2022, κατά το μέρος που η εν λόγω δαπάνη αφορά :
α) Στην ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων, ή
β) Στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση δια των ακόλουθων μέσων ψυχαγωγίας :
αα) της τηλεόρασης,
ββ) του ραδιοφώνου,
γγ) του κινηματογράφου,
δδ) του διαδικτύου, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015, δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση,
εε) των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015, δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση, και
στστ) των εφημερίδων και περιοδικών,
εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό 30% για το φορολογικό έτος 2022 υπό την προϋπόθεση η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 να ανέρχεται τουλάχιστον στο 105% του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) της αντίστοιχης διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019. Ουσιαστικά συγκρίνεται η προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστική δαπάνη των περιπτώσεων α’ και β’ του φορολογικού έτους 2019 (έτος βάσης) με την αντίστοιχη δαπάνη προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) για το φορολογικό έτος 2022.
Παράδειγμα : Η διαφημιστική δαπάνη του έτους 2019 (έτος βάσης), με ένα εκ των ανωτέρω μέσων, ανήλθε στο ποσό των 50.000,00 ευρώ. Αν η διαφημιστική δαπάνη του έτους 2022 ανέρχεται στο ποσό των 60.000,00 ευρώ τότε δικαιούται να εκπέσει φορολογικά επιπλέον ποσό ύψους 18.000,00 ευρώ, (60.000,00 χ 30%), ενώ αν η δαπάνη αυτή είναι μικρότερη των 52.500,00 ευρώ δεν δικαιούται προσαυξημένη φορολογική έκπτωση.
Τονίζεται ότι, την προσαυξημένη φορολογική έκπτωση για τις υπόψη διαφημιστικές δαπάνες δικαιούνται και οι επιχειρήσεις οι οποίες κατά το φορολογικό έτος 2019 δεν διενήργησαν καμία αντίστοιχη δαπάνη διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων που εμφανίζονται στο μητρώο ως ευρισκόμενες «σε αδράνεια» εντός του 2019 (για όλο ή μέρος του έτους) καθώς και των επιχειρήσεων οι οποίες έκαναν έναρξη εργασιών μετά την 1.1.2020, (σχετική η εγκύκλιος Ε.2033/2021).
Η προσαυξημένη έκπτωση διενεργείται εξωλογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στα έτη πραγματοποίησης των εν λόγω δαπανών, δηλαδή θα έχουν προβλεφθεί ειδικοί κωδικοί στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ατομικών επιχειρήσεων (έντυπο Ε3) και νομικών προσώπων – νομικών οντοτήτων (έντυπο Ν). Αν προκύψουν φορολογικές ζημιές μετά από την αφαίρεση αυτής της προσαύξησης, αυτές μεταφέρονται για να συμψηφιστούν με φορολογικά κέρδη σε επόμενα χρόνια με βάση το άρθρο 27 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Επισημαίνεται ότι, για τη φορολογική έκπτωση των ανωτέρω διαφημιστικών δαπανών εξετάζονται οι διατάξεις των άρθρων 22, 23 και 22Δ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και το άρθρο 12 του Ν.2328/1995 (Κανόνες διαφάνειας στις σχέσεις μέσων ενημέρωσης – διαφημιστών – διαφημιζομένων).
Γιώργος Α. Κορομηλάς
Φορολογικός σύμβουλος – Συγγραφέας φορολογικών βιβλίων
Διευθυντής Φορολογικού τμήματος Tax Advisors I.K.E.
Πρόεδρος Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών


Latest News
![Οι αλλαγές που υπάρχουν στα φορολογικά έντυπα για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2024 από ακίνητα [Γ’ Μέρος]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/akinita-600x400.jpeg)
Οι αλλαγές στα φορολογικά έντυπα για τα εισοδήματα από ακίνητα [Γ' Μέρος]
Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις

ΑΟΖ και Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός
Ο Πέτρος Λιάκουρας γράφει στο in για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό και τις εκκρεμότητες που κλείνει – Γιατί είναι καλή στιγμή να επανακκινήσει ο διάλογος με την Τουρκία
![Ελάχιστο ετήσιο εισόδημα αυτοαπασχολούμενων [Β’ Μέρος]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/taxpayers-600x337.jpg)
Ελάχιστο ετήσιο εισόδημα αυτοαπασχολούμενων [Β’ Μέρος]
Προσαύξηση βάσει ετήσιου κόστους μισθοδοσίας

Ο Δαίδαλος και οι Μινώταυροι
Η ανθρώπινη δημιουργικότητα – στο πλαίσιο της Τεχνητής Νοημοσύνης – επιβάλλεται να σέβεται ηθικούς κανόνες και αξίες.

Η ΕΚΤ επιμένει σε χαμηλότερα επιτόκια – Πώς το αντιλαμβάνονται οι επενδυτές
Μολονότι η Πρόεδρος της ΕΚΤ, Christine Lagarde, προτείνει αυξημένη προσοχή σχετικά με την επόμενη ημέρα της Ευρωζώνης, η μείωση των επιτοκίων αποδεικνύει ότι η ευρωπαϊκή οικονομία δεν αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.

Αναδιάταξη της οικονομικής τάξης
Ο κίνδυνος που ενέχει αυτή η ανορθόδοξη οικονομική πολιτική είναι ότι η προσδοκώμενη αύξηση εσόδων από δασμούς είναι πιθανό να μην αποδώσει

Αναπάντεχη η ανθεκτικότητα στην αγορά κρυπτονομισμάτων – Τί αναμένεται για τη συνέχεια
Σε μια αγορά όπου κυριαρχεί η έντονη μεταβλητότητα, θα περίμενε κανείς να δει υπερβολές μετά από τέτοια αναταραχή στις χρηματαγορές. Κι όμως, φαίνεται ότι οι μεγάλοι πάικτες κρυπτονομισμάτων κάτι περιμένουν.

Η «παγίδα Kindleberger» και η κινεζική απάντηση στους δασμούς Τραμπ
Η ίδια δυναμική που χαρακτήρισε τον πρώτο εμπορικό πόλεμο του Τραμπ εμφανίζεται ξανά

Άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις
Η απόφαση του Τραμπ να κλιμακώσει τον εμπορικό πόλεμο έχει άμεσες επιπτώσεις στις διεθνείς αγορές και στις στρατηγικές μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών

Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός – Στην αφετηρία μιας νέας φάσης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις
Ο Κώστας Υφαντής γράφει στο in για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό και τι θεωρεί η Ελλάδα νομικά διεκδικήσιμο