Άνοιξε η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα όπου περισσότεροι από 120.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που είχαν καταθέσει ηλεκτρονικά πινακίδες έως 28 Φεβρουαρίου 2023, μπορούν πλέον να θέσουν και πάλι τα οχήματά τους σε κυκλοφορίας πληρώνοντας το ποσό που αντιστοιχεί στους μήνες που επιθυμούν να κινήσουν το όχημά τους μέσα στο τρέχον έτος.
Φορολογικές δηλώσεις: Οι 10 νέοι κωδικοί του Ε1
Για πρώτη φορά η πλατφόρμα ενεργοποιείται μόλις ένα μήνα μετά τη λήξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας γεγονός που σημαίνει ότι όσοι σπεύσουν σήμερα ή τις επόμενες ημέρα να κάνουν άρση ακινησίας και είχαν σε κυκλοφορία το όχημά τους έως τα τέλη Φεβρουαρίου γλιτώνουν ουσιαστικά τα τέλη του πρώτου διμήνου του 2023.
Αυτό διότι αν κάποιος προχωρήσει σήμερα σε άρση ακινησίας και επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το όχημά του για όλους τους υπόλοιπες μήνες του 2023 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε 9/12, με τους δύο πρώτους μήνες πού ήταν το όχημα σε κυκλοφορία να περιλαμβάνονται στην παράταση που είχε δώσει το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Πώς γίνεται η άρση ακινησίας
Η άρση ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ (www.aade.gr). Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπαίνουν στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.
Ωστόσο θα πρέπει να έχει προηγηθεί υποχρεωτικά η ασφάλιση του οχήματος κάτι το οποίο πρέπει να επιβεβαιώσει ο κάτοχος του ΙΧ με το πάτημα της σχετικής ένδειξης. Το ίδιο θα πρέπει να κάνει όταν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας που του αναλογούν. Αν δεν έχει προχωρήσει στις δύο αυτές υποχρεωτικές διαδικασίες (πληρωμή ασφαλίστρων και τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν) δεν μπορεί να προχωρήσει σε άρση ακινησίας και να θέσει και πάλι το όχημα σε κυκλοφορία.
Οι ιδιοκτήτες ΙΧ πριν προχωρήσουν στην άρση ακινησίας θα πρέπει μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ να επιλέξουν τους μήνες που θα θέσουν το όχημα σε κίνηση. Ανάλογα με τους μήνες θα υπολογιστούν τα τέλη κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα πρέπει να τα πληρώσουν καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης που έχουν επιλέξει.
Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..
Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Αυτό σημαίνει ότι εάν ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ. με ετήσια τέλη 630 ευρώ (αντιστοιχεί σε όχημα 2.000 κυβικών εκατοστών 15ετίας), προχωρήσει σε ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός του για ένα μήνα, για παράδειγμα τον Απρίλιο, θα πληρώσει τέλη 52,5 ευρώ. Εάν όμως επιλέξει όλους τους υπόλοιπους μήνες του έτους, θα πληρώσει τέλη που αντιστοιχούν στα 9/12 των 630 ευρώ, δηλαδή 472,5 ευρώ.
Το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα κληθεί να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα.
Latest News
Νέα δράση κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη
Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης «Τεχνίτη Ξύλινων Κατασκευών»
Τα 6 «ανοιχτά» προγράμματα της ΔΥΠΑ με επιχορήγηση έως 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας
Καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες και όλη την επικράτεια, με ποσοστά επιχορήγησης έως 100%
Έρχεται το πρώτο επενδυτικό προϊόν του ΤΕΚΑ - Τι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο Τσακλόγλου
Τι αποκάλυψε στο ένθετο του ΟΤ, στον One Channel, ο υφυπουργός Κοινωνικής ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου
Σε «κλοιό» ενοίκια, κενές κατοικίες και εισοδήματα από Airbnb - Τα «μυστικά» του Ε2
Τι ισχύει για συζύγους, ανήλικα τέκνα και ανείσπρακτα ενοίκια
Χιλιάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα χωρίς επίδομα γάμου - Ποιοι κλάδοι δεν το καταβάλλουν
Κυρίως είναι εργαζόμενοι σε σούπερ μάρκετ, σε πολυκαταστήματα, σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, σε εργολαβικές εταιρείες
Στη... φάκα της ψηφιακής κάρτας 250 επιχειρήσεις - Δεν πλήρωναν δεδουλευμένα
Με την καταγραφή του ωραρίου εργασίας με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο διασφαλίζεται ότι οι εργαζόμενοι αμείβονται δίκαια
JOBmatch για διασύνδεση επιχειρήσεων με όσους αναζητούν εργασία σε τουρισμό-εστίαση
Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA
Προχωράει η ενσωμάτωση αρμοδιοτήτων ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΚ Αττικής
Νέες ημερομηνίες έναρξης λειτουργίας υπηρεσιών στη Θεσσαλονίκη
Έρχονται οι σαρωτές πινακίδων για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας
Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα εντοπίζουν επί τόπου όσους κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα που έχουν τεθεί σε ακινησία
Τσακλόγλου: Ξεκινά σύντομα η αυτόνομη επενδυτική λειτουργία του ΤΕΚΑ
Ο κ. Τσακλόγλου επεσήμανε πως μέχρι στιγμής έχει εγγραφεί ο διπλάσιος αριθμός εργαζομένων συνταξιούχων από τα αντίστοιχα περσινά νούμερα