![Κίνα: Απογειώθηκε το πρώτο αεροσκάφος made in China που απειλεί την Boeing και την Airbus [βίντεο]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/Capture-63.png)
Την πρώτη του εμπορική πτήση πραγματοποίησε την Κυριακή το κατασκευασμένο από την αρχή μέχρι το τέλος σε κινεζική εταιρεία αεροσκάφος C919, αντανακλώντας την φιλοδοξία της Κίνας να ανταγωνιστεί την Boeing και την Airbus.
Κίνα: Διαγραφή 1,4 εκατ. αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η πτήση MU9191 απογειώθηκε από τη Σαγκάη στις 10:32 π.μ. τοπική ώρα, ανέφερε η China Eastern στον λογαριασμό της στο Weibo. Το αεροπλάνο μετέφερε 128 επιβάτες και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Πεκίνο, ανέφερε σε tweet η People’s Daily.
Το εμπορικό ντεμπούτο σηματοδοτεί ένα μακρύ ταξίδι για την Commercial Aircraft Corp of China ή Comac όπως είναι πιο γνωστή. H κατασκευάστρια εγκαινίασε την ανάπτυξη του αεροσκάφους στενής ατράκτου το 2008 και η παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του 2011.
Ωστόσο, μόλις τον Σεπτέμβριο του 2022, το C919 έλαβε επίσημη πιστοποίηση πτήσης, σηματοδοτώντας το μακρύ τέλος των δοκιμών πτήσης και ανοίγοντας το δρόμο για την Comac να ξεκινήσει τις παραδόσεις.
Η China Eastern ανέλαβε την πτήση του C919, έχοντας δώσει παραγγελία για πέντε αεροσκάφη. Μετά την παράδοση του πρώτου τζετ τον Δεκέμβριο, το αεροσκάφος ξεκίνησε μια περίοδο σχεδόν καθημερινών πτήσεων μέχρι να συμπληρώσει 100 ώρες δοκιμαστικών πτήσεων. Όμως, από τις 7 Φεβρουαρίου έως τις 17 Μαΐου, το C919 της China Eastern δεν πετούσε τακτικά για 104 ημέρες, σύμφωνα με τα στοιχεία του FlightRadar24.
Απέναντι σε Boeing και Airbus
Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της Κίνας με τη Δύση στο επίπεδο της υψηλής τεχνολογίας, το Πεκίνο επιδιώκει να σταθεί απέναντι από την κυριαρχία της Boeing και της Airbus στην κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών.
Τόσο η οικογένεια A320neo της Airbus όσο και τα αεριωθούμενα 737 Max της Boeing έχουν ένα πλήρες βιβλίο παραγγελιών μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε αερομεταφορέας που θέλει αεροσκάφη στενής ατράκτου νωρίτερα μπορεί να αναζητήσει εναλλακτική.
Η Comac έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1.000 παραγγελίες για το C919, αν και η πλειονότητα δεν έχει επιβεβαιωθεί.
Σύμφωνα με το Bloomberg υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσον η Comac είναι σε θέση να εκπληρώσει αυτές τις παραγγελίες. Η κινεζική κατασκευάστρια αεροσκαφών βασίζεται επίσης σε ξένους προμηθευτές, όπως η General Electric, η Honeywell International, και, για τους κινητήρες, η CFM International.
Η China Eastern με έδρα τη Σαγκάη, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς της χώρας, ανακοίνωσε, παρουσιάζοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα την προηγούμενη εβδομάδα, ότι σχεδιάζει να εντάξει και τα πέντε C919 στον στόλο της το 2023.
Ωστόσο, το C919 παραμένει πιστοποιημένο μόνο για πτήση εντός Κίνας, ενώ η ευρωπαϊκή πιστοποίηση εκκρεμεί.
Η αρχική τιμή του C919 είναι περίπου 99 εκατομμύρια δολάρια, πριν από τις συνήθεις εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες.


Latest News

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης