Έχοντας κλείσει 160 χρόνια επιχειρηματικής παρουσίας και με την έκτη γενιά στο τιμόνι (7 ξαδέλφια), η ιστορική ποτοποιία Βαρβαγιάννη προχωρά στη δημιουργία συμπληρωματικής μονάδας στο Πλωμάρι της Λέσβου, ενώ ταυτόχρονα ανανεώνει τις συσκευασίες της με στόχο τη δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεών της εντός και εκτός συνόρων.

Ούζο: Δραματικό πλήγμα στις εξαγωγές φέρνει νόμος του Ιράκ

Η επένδυση αφορά μια νέα καθετοποιημένη γραμμή παραγωγής, η οποία θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την υφιστάμενη, όπως ανέφερε ο κος Γιάννης Βαρβαγιάννης, εκ των διαχειριστών της εταιρείας, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση των νέων ετικετών των τεσσάρων προϊόντων ούζου που παράγει η Βαρβαγιάννης.

Η επένδυση, η οποία έχει ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο, είναι ύψους 1,5 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος διετίας, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει να υλοποιείται εφέτος το Φθινόπωρο.

«Οι ανάγκες μας σε παραγωγή υπερκαλύπτονται σήμερα απ’ τις υποδομές που διαθέτουμε, ωστόσο θεωρήσαμε ότι θα πρέπει να κάνουμε την επένδυση κυρίως για το μέλλον», επεσήμανε ο κος Βαρβαγιάννης.

«Το Ούζο Βαρβαγιάννη εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Ανανεώσαμε τις ετικέτες των προϊόντων μας και υιοθετούμε μια νέα ταυτότητα, με στόχο την καθιέρωση του ούζου ως μια κυρίαρχη επιλογή καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η ανοδική πορεία μας, από το 1860 μέχρι και σήμερα, σε αγορές εντός κι εκτός συνόρων, υπαγορεύει τη δέσμευσή μας στις αρχές της αδιαπραγμάτευτης ποιότητας και της καινοτομίας. Στρατηγικός μας στόχος για το επόμενο διάστημα είναι η περαιτέρω διεύρυνση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας και η διαφοροποίησή μας από τον ανταγωνισμό» σημείωσε ο ίδιος.

Σε επίπεδο μεγεθών, το 2023 φέρεται ότι η εταιρεία κατάφερε να ανακάμψει και να αφήσει πίσω την κρίση Covid 19 εξαιτίας της οποίας και  δη από  τα lockdowns στο κανάλι της εστίασης , όπου διακινεί το 70% του τζίρου της, δέχθηκε ισχυρό πλήγμα στις πωλήσεις της.

Πλέον ο τζίρος της εταιρείας επέστρεψε στις επιδόσεις του 2019, ήτοι στα 4,5 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης).

«Η πορεία είναι ανοδική τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις αγορές του εξωτερικού που σήμερα πουλάμε», επεσημάνθηκε.

Εξαγωγές σε 22 χώρες

Οι εξαγωγές συμμετέχουν σε ποσοστό 25% επί του συνολικού τζίρου και το ούζο Βαρβαγιάννη «ταξιδεύει» σε 22 χώρες ανά τον πλανήτη.

«Οι μεγαλύτερες πωλήσεις γίνονται σε χώρες με έντονο ελληνικό στοιχείο, όπως πχ η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Νότια Αφρική κ.ά.», σημείωσε ο κος Βαρβαγιάννης.

Η ετήσια παραγωγή της εταιρείας που δεν πρόκειται να επεκταθεί σε άλλα αποστάγματα, όπως π.χ. το τσίπουρο κυμαίνεται μεταξύ 50.000 και 55.000 9λιτρων κιβωτίων.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία η ίδια τα προϊόντα της. «Μπορεί να κινούμαστε από το πιο δύσκολο και πιο ακριβό δρόμο, αλλά αυτό μας εξασφαλίζει δύο πράγματα: αφενός την ανάπτυξη πιο ισχυρών δεσμών με τους συνεργάτες μας αφετέρου αποφεύγουμε τα λάθη που μπορούν να προκύψουν» σημείωσε ο ίδιος.

Δύο ανατιμήσεις

Η εκτίναξη των τιμών στις γυάλινες φιάλες σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους στα μεταφορικά οδήγησαν την εταιρεία να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της πρώτη φορά μετά από 7 χρόνια, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε.

Η πρώτη από τις ανατιμήσεις έγινε στις 31 Δεκεμβρίου του 2021 και ήταν της τάξεως του 8,5% και ακολούθησε μία δεύτερη αύξηση στις 31 Μαρτίου εφέτος, επίσης κατά 8,5%.

Η αγορά των φιαλών είχε τη μεγαλύτερη επιβάρυνση συγκριτικά με τους υπόλοιπους συντελεστές παραγωγής, σύμφωνα με τον κο Βαρβαγιάννη. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το μικρό μπουκάλι των 200 ml, άγγιξε τα 0,45 ευρώ, ενώ πριν από δύο χρόνια η τιμή του ήταν 0,28 ευρώ ανά τεμάχιο. Αντίστοιχα το μεγάλο γυάλινο μπουκάλι, χωρητικότητας 700 ml, από τα 0,68 ευρώ ανέρχεται πλέον στα 0,87 ευρώ ανά τεμάχιο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις