Εισπράκτωρ

Το ενδιαφέρον για το ψυχόδραμα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, με την αναζήτηση νέας ηγεσίας, αν νομίζετε πως περιορίζεται στους επτά ορόφους της Κουμουνδούρου, κάνετε λάθος. Αφορά όλο το πολιτικό σύστημα – αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Πρωτίστως όμως αφορά στη Χαριλάου Τρικούπη, το Πα.Σό.Κ./ΚΙΝΑΛ. Το οποίο αν θέλει να γίνει ένα μεγάλο κόμμα, αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν … «εισπράξει» τις διαρροές του κόμματος αξιωματικής αντιπολίτευσης!

Σιωπή!

Προς το παρόν, λοιπόν, η ηγετική ομάδα του κ. Νίκου Ανδρουλάκη τηρεί αιδήμονα σιωπή! Με πρόσχημα ότι οτιδήποτε συμβαίνει σε άλλο κόμμα, μπορεί να το παρατηρεί, αλλά όχι και να επεμβαίνει. Αυτό υποστηρίζει το πολιτικό savoir vivre!

Κορύφωση

Όμως επί της ουσίας η σιωπή έχει επιλεγεί ως … τακτική. Σύμφωνα με την οποία αποφεύγεται η οποιαδήποτε επέμβαση για να μην προκαλέσει τα αμυντικά αντανακλαστικά των «Συριζαίων». Αυτό που συμφέρει την ηγετική ομάδα του κ. Ανδρουλάκη είναι η κρίση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ να κορυφωθεί ανεμπόδιστα και εν συνεχεία – στις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις – να «ρίξει παραγάδι» για να «ψαρέψει» τους απογοητευμένους ψηφοφόρους του κόμματος.

Αυτοδιοίκηση

Η πρώτη φάση αυτής της διαδικασίας θα είναι οι περιφερειακές και δημοτικές εκλογές. Είναι γνωστό ότι το Πα.Σό.Κ./ΚΙΝΑΛ διατηρεί ισχυρές δυνάμεις στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εν αντιθέσει με τον ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ που οι δυνάμεις του είναι ισχνές. Την πρώτη βραδιά των εκλογών τον ερχόμενο Δεκέμβριο, η Χαριλάου Τρικούπη θα πανηγυρίζει γιατί απέσπασε ένα σοβαρό αριθμό δήμων, ενώ στην Κουμουνδούρου θα έχουν αναρτήσει «μαύρες πλερέζες» για μία ακόμη ήττα.

Ευρωεκλογές

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές όμως είναι το πρόκριμα για τις ευρωεκλογές. Σ΄ αυτές θα γίνει και το πρώτο crash test της νέας ηγεσίας – όποια κι αν είναι. Αν η απόσταση μεταξύ των δύο κομμάτων παραμείνει όπως είναι τώρα, θα πρόκειται για μία έμμεση ήττα της ηγετικής ομάδας του κ. Ανδρουλάκη. Αν όμως η σχέση αντιστραφεί ή η διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων είναι πολύ κοντά, τότε η μόνη ασφαλής πρόβλεψη που μπορεί να γίνει είναι η διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, ή εν πάση περιπτώσει η συρρίκνωση του σε τραγικά επίπεδα!

Αττική

Αν αυτές είναι οι πιθανές προγνώσεις των μελλοντικών εξελίξεων, έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι στην Περιφέρεια Αττικής τελικώς η Χαριλάου Τρικούπη αποφάσισε να στηρίξει τον συνδυασμό του κ. Γιάννη Σγουρού. Ο οποίος όμως έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Συζητήσεις

Εδώ και αρκετούς μήνες βρίσκεται σε ανεπίσημες συζητήσεις για ενδεχόμενη εκλογική συνεργασία με μία ισχυρή ομάδα συμβούλων της κυρίας Ρένας Δούρου. Δηλαδή η πιο πιθανή εξέλιξη στην Περιφέρεια Αττικής είναι η συνεργασία των δύο συνδυασμών. Αν αυτό συμβεί το ενδεχόμενο της συνεργασίας των δύο κομμάτων θα αποκτήσει μία ιδιαίτερη δυναμική, έστω κι αν ο κ. Ανδρουλάκης την ξορκίζει με κάθε τρόπο. Ισως γι΄αυτό «θυσιάστηκε» και ο κ. Χάρης Καστανίδης. Εγκαίρως είχε αφήσει να εννοηθεί ότι έβλεπε θετικά τη συνεργασία μεταξύ του Πα.Σό.Κ./ΚΙΝΑΛ και του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ!

Γαλλία

Εν τω μεταξύ όπως γνωρίζετε στη Γαλλία – που έχει μία ισχυρή επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες – εύκολα ένας βουλευτής, ένας υπουργός ή ακόμη και πρωθυπουργός, μεταπηδά από την κεντρική πολιτική σκηνή στη δημοτική και αντιστρόφως. Ενας φίλος, λοιπόν, μου έλεγε πως όλοι αυτοί που φέρονται ως υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ γιατί δεν δοκιμάζουν την τύχη τους – και να συνομιλήσουν και με την κοινωνία, που τόσο το ποθούν! – στην αυτοδιοικητική αρένα;

Κων/νος Μητσοτάκης

Στην Ελλάδα το έπραξε τον Οκτώβριο του 1986 Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, τότε πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, όταν στους τρεις βασικούς δήμους της χώρας, της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, κατέβασε τρία στελέχη πρώτης γραμμής, του Μιλτιάδη Εβερτ, Ανδρέα Ανδριανόπουλο και Σωτήρη Κούβελα. Οι τρεις νίκες που αποκόμισε ήταν η αρχής της ήττας του Πα.Σό.Κ. στις εκλογές της 17ης Ιουνίου 1989. Και να υπενθυμίσω ότι ο Μιλτιάδης Εβερτ ήταν και ο επόμενος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας! Μία ιδέα ρίχνω για homework….

——————————————————————————————–

Ο πληθωρισμός

Τους δύο ταγούς της ελληνικής οικονομίας και κι έναν κορυφαίο επιχειρηματία έφερε σε ένα τραπέζι, ένα βιβλίο δημοσιογράφου και πρώην βουλευτή.

Ο λόγος για τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας κ. Γιάννη Στουρνάρα, τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη και τον κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Οι τρεις τους προσκλήθηκαν από τον κ. Μπάμπη Παπαδημητρίου, ο οποίος και παρουσίασε το βιβλίο του «Πληθωρισμός» των εκδόσεων «Παπαδόπουλος».

Χθες το βράδυ στις 20.30 στο Public Café του Συντάγματος οι κ.κ. Στουρνάρας και Θεοδωρόπουλος μίλησαν για το βιβλίο, τον συγγραφέα και τον πληθωρισμό. Αντίθετα ο κ. Χατζηδάκης, με το γνωστό του χιούμορ απέφυγε να ανοίξει τα χαρτιά του παραπέμποντας στις προγραμματικές δηλώσεις.

Οι υποτιμήσεις

Ξεκινώντας την παρουσίαση του βιβλίου ο κ. Παπαδημητριου αναφέρθηκε στην ελληνική οικονομία και την πολιτική διαχείριση.

Θύμισε πόσες υποτιμήσεις  έχουν γίνει στη δραχμή και πως  αποτυπώθηκαν στις μνήμες των επιχειρηματιών και πολιτών.  Υπογράμμισε πως η ιστορία του πληθωρισμού συνδέεται με τις κρισεις, αλλά και με την πολιτική ιστορία του τόπου.

Ο κ. Στουρνάρας

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο «τρίλημμα» που μπορεί να προκαλέσει ο πληθωρισμός, υπογραμμίζοντας πρώτα πόσο είναι πλέον πιθανό «να καταστεί αδύνατη η πρόβλεψη του πληθωρισμού, εξαιτίας των γεωπολιτικών αναταραχών και άλλων απρόοπτων γεγονότων. Τα μοντέλα μπορεί να μην καταφέρουν την εκτίμηση του». Και συνέχισε:  «Σήμερα οι προκλησεις της ΕΚΤ είναι η σταθερότητα των τιμών, αλλά και της αναπτυξης. Κίνδυνος να αυξηθούν πολύ τα επιτόκια αν υπάρξει σπιράλ αυξήσεων τιμων και μισθών. Αυτό είναι το μεγάλο τριλημμα».

Ο ίδιος σήμανε «εγρήγορση» για τον πυρήνα του πληθωρισμού στην Ελλάδα.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος

Ο κ. Θεοδωρόπουλος, κλήθηκε ύστερα από ερώτηση του κ. Παπαδημητριου να απαντήσει στο ερώτημα «γιατί η Ελλάδα είναι ακριβή σε σχέση με άλλες χωρες». Είπε αστιευόμενος: «Παρουσία του υπουργού Οικονομιών , μας ακούει, να σας απαντήσω…»

Είχε το δικό του αφήγημα για την έκρηξη του πληθωρισμού δηλώνοντας απαισιόδοξος για την αποκλιμάκωση του δείκτη των τροφίμων.

Ένας από τους λόγους επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, πυροδότησης των τιμών έχει να κάνει και με τις κοινωνικές αλλαγές. Κι έφερε ως παράδειγμα το γεγονός πως «σχεδόν κανένας δεν θέλει να γίνει αγρότης ή να μαζέψει τις καλλιέργειες…»

Είπε ακόμη τη δυσκολία των επιχειρήσεων να περιορίσουν σημαντικά τα κέρδη τους και το θετικό από τα χείλη του επιχειρηματία βγήκε για το θέμα των μισθών: «Ως προς το σπιράλ των τιμων και μισθών δεν πρεπει να κρατήσουμε τους μισθούς  χαμηλά γιατί δεν θα έρθει κανενα λαμπρό  μυαλό στην Ελλάδα. Πρεπει να βοηθήσουμε να αυξηθεί η προσφορά».

Ο κ. Χατζηδακης

Κλειστό κράτησε το στόμα του ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών: «Εγώ δεν ήρθα να μιλήσω και ούτε θελω να μιλήσω είπε αστειευομενος», όταν ο κ. Παπαδημητρίου τον συνόδευσε στη θέση του.  Πρόσθεσε εγώ «ήρθα για να παρακολουθήσω το βιβλιο του φίλου μου. Ήρθα με τα πόδια από το υπουργείο Θα μιλήσω στις προγραμματικές. Άκουσα τις αποψεις αν και τις είχα ακούσει αφού πριν λιγο ο διοικητής ήταν στο γραφειο μου…», κατέληξε με χιούμορ

————————————————————-

Ο ΣΕΤΕ

Μιάμιση ώρα σχεδόν κράτησε η συνάντηση του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη, όπου συζητήθηκαν οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, βραχυχρόνιες μισθώσεις κ.λ.π.

Ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης

Το ενδιαφέρον όμως μπορεί να ήταν σε αυτό που ακολούθησε καθώς όλος ο ΣΕΤΕ αποχώρησε εκτός από τον κ. Ευτύχη Βασιλάκη, πρόεδρο της Aegean, ο οποίος παρέμεινε στο έκτο όροφο του Υπουργείου  Οικονομικών όπου και τα γραφεία της  πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για ένα επιπλέον μισάωρο. Υποπτεύομαι ότι δεν θα περιμένουμε πολύ για να μάθουμε ποιον είδε και γιατί…


Νέο «χαστούκι»

Σε χλωρό κλαρί… δεν αφήνει τον ΔΕΣΦΑ η Motor Oil. Όπου της δοθεί η ευκαιρία – και η αλήθεια είναι ότι της δίνεται συχνά – δεν διστάζει να καυτηριάσει την τιμολογιακή πολιτική του Διαχειριστή αλλά και τα έργα που σχεδιάζει για το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου.

Ο ενεργειακός όμιλος της Κορίνθου αμφισβητεί ευθέως τις συγκεκριμένες επιλογές του ΔΕΣΦΑ και έτσι λοιπόν πριν από λίγες εβδομάδες του έδωσε άλλο ένα «χαστούκι»!

Τα τιμολόγια

Αυτή τη φορά η αφορμή ήταν η πρόταση του ΔΕΣΦΑ που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων και αφορά στο «επιτρεπόμενο έσοδο του Διαχειριστή για τη ρυθμιστική περίοδο 2024 – 2027 και των τιμολογίων το έτος 2024».

Χθες η ΡΑΑΕΥ έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης και μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνεται και η τοποθέτηση της Motor Oil.

Το FSU

Ο όμιλος, λοιπόν, είναι αντίθετος στην περαιτέρω μίσθωση ή αγορά του FSU, του πλωτού δεξαμενόπλοιου που νοίκιασε ο ΔΕΣΦΑ με επιβάρυνση όλων των χρηστών του ΕΣΦΑ προκειμένου να αποθηκεύονται στη Ρεβυθούσα επιπλέον ποσότητες LNG στην περίοδο της ενεργειακής κρίσης: «Θεωρούμε ότι οποιαδήποτε πρόταση περαιτέρω μίσθωσης ή μονιμοποίησης του FSU είναι στη λάθος κατεύθυνση καθώς επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους Χρήστες ΕΣΦΑ ενώ δεν προσφέρει μόνιμη λύση και ζητάμε να αφαιρεθούν από τους κανονισμούς οι σχετικές προβλέψεις».

Κόστος έργων

H Motor Oil, όμως, είναι ιδιαίτερα αιχμηρή και ως προς το κόστος των νέων έργων που περιλαμβάνει ο ΔΕΣΦΑ στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης: «Σχετικά με τα νέα έργα που προβλέπονται στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης, το κόστος των οποίων ανακτάται τελικά πρωτίστως από τους Έλληνες καταναλωτές, παρατηρούμε τεράστιες αυξήσεις σε προϋπολογισμούς πάνω από 50% χωρίς να δικαιολογούνται από τις αυξήσεις των υλικών. Θεωρούμε ότι η διαδικασία αυτή πρέπει να γίνει διαφανής τόσο στο μέρος του σχεδιασμού όσο και στο μέρος της προμήθειας και εκτέλεσης», αναφέρει ο όμιλος της Κορίνθου για να γίνει ακόμη πιο αιχμηρός: «Μόνο έτσι θα εξασφαλιστεί ότι ο διαχειριστής θα λαμβάνει αποφάσεις ως συνετός διαχειριστής προς όφελος του καταναλωτή και όχι σαν επενδυτής που έχει στόχο την αύξηση του κόστους και της απόδοσης των κεφαλαίων τους…»

Το προηγούμενο «χαστούκι»  

Για την ιστορία να θυμίσω ότι, η προηγούμενη φορά που η Motor Oil «ανέβηκε στα κάγκελα» ήταν τον περασμένο Απρίλιο, όταν ο ΔΕΣΦΑ στη διαβούλευση για τα έργα του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης πήγαινε πίσω τον διπλασιασμό της χωρητικότητας του αγωγού «Πάτημα – Λειβαδιά».

Ο Διαχειριστής πήγαινε το έργο για το 2027 όταν η Motor Oil προγραμματίζει τη λειτουργία του FSRU «Διώρυγα Gas» για το 2025…. Χαρακτήριζε «αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη» την ένταξη του έργου στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και κάρφωνε επίσης τον ΔΕΣΦΑ για τον αυξημένο προϋπολογισμό του κόστους κατασκευής του μετρητικού σταθμού.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories