
Μπορεί οι χρόνοι διέλευσης και η παραγωγικότητα να έχουν επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα στα λιμάνια της δυτικής ακτής των ΗΠΑ, μετά το deal μεταξύ των εργαζομένων και των εργοδοτών, ωστόσο η Drewry προειδοποιεί ότι αλλαγές σε δρομολόγια λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων στα καναδικά λιμάνια ίσως επαναφέρουν στο προσκήνιο το «φάντασμα της συμφόρησης».
Στη ανάλυσή του ο οίκος αναλύσεων Drewry επισημαίνει ότι μετά από έναν και πλέον χρόνο διαπραγματεύσεων, οι Pacific Maritime Association (PMA) και International Longshore and Warehouse Union (ILWU) κατέληξαν σε συμφωνία για συμβάσεις εξαετούς διάρκειας, καλύπτοντας τα 29 λιμάνια της δυτικής ακτής των ΗΠΑ. Όμως, το branch της ILWU στον Καναδά απέρριψε μια αντίστοιχη πρόταση τετραετούς διάρκειας, συνεχίζοντας την απεργία του. Αυτό δημιουργεί ανησυχίες για πιθανές αναταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού της Βόρειας Αμερικής.
«Εκρυψε» το λιμάνι του Πειραιά το γιγάντιο containership «OOCL Piraeus» [εικόνες]
Ο αντίκτυπος
Βέβαια, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων ο αντίκτυπος των απεργιών στη λειτουργία των λιμένων στα δυτικά των ΗΠΑ δεν ήταν και τόσο μεγάλος. Προς το παρόν, οι τερματικοί σταθμοί σε Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς έχουν επιστρέψει στην κανονικότητα, ενώ ντίστοιχη βελτίωση καταγράφουν και οι χρόνοι διέλευσης.
Σύμφωνα με την Drewry, οι όγκοι φορτίου στα λιμάνια της δυτικής ακτής των ΗΠΑ και της Βόρειας Αμερικής θα μειωθούν κατά 8% φέτος. Ενώ η συμφωνία των δύο μερών για τα εργασιακά αλλά και οι πιθανοί περιορισμοί αναφορικά με το βύθισμα των πλοίων στον Παναμά ενδέχεται να ευνοήσουν τη μετατόπιση φορτίου προς τις οδούς της Καλιφόρνια, η προοπτική αυτή μπορεί να υποβαθμιστεί από τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα λιμάνια του Καναδά.
Επιπρόσθετα, τονίζεται πως ένα παρατεταμένο «μπλόκο» στα λιμάνια του Καναδά θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξάπλωση της συμφόρησης στον χρόνο αναμονής των πλοίων και πιο μεγάλη χρόνο μεταφοράς των φορτίων στην ξηρά.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)