
Ανακοίνωση με αφορμή την πρόταση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης στα κρουαζιερόπλοια σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος, εξέδωσε η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων. Στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι «η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές».
Ξεκίνησαν τα τεστ ελκτικής δύναμης (bollard pull) για τα ελληνικά ρυμουλκά
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση αναφέρει:
«Περιήλθε σε γνώση της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) στον κ. Αρχηγό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και στην οποία, προς μεγάλη απογοήτευσή μας, περιλαμβάνεται πρόταση για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος.
Είναι, τουλάχιστον, εξαιρετικά ατυχές το γεγονός ότι η ΕΕΚΦΝ θέτει αυτή την πρόταση με αφορμή αφενός την μη ύπαρξη ρυμουλκών σε ορισμένΕΠΡΝΑΠΥΥΕρυμουα ελληνικά λιμάνια και αφετέρου τις ελκτικές δυνατότητες των ίδιων των κρουαζιεροπλοίων τα οποία, κατά την άποψή της, τους παρέχουν την ικανότητα εισόδου και εξόδου στα λιμάνια της χώρας μας χωρίς την συνδρομή ρυμουλκού.
Θεωρούμε ότι η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές.
Όλοι γνωρίζουν ότι έχουν υπάρξει αρκετά ατυχήματα με κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα, ακόμα και θανατηφόρα. Δεν πρέπει κανείς να λησμονεί τα ατυχήματα του Κ/Ζ «SEA DIAMOND» στη Σαντορίνη (παραμένει έκτοτε ως ρυπογόνο ναυάγιο με το ελληνικό Δημόσιο να αναλαμβάνει την ευθύνη ναυαγιαίρεσης με εξαιρετικά μεγάλο προϋπολογιζόμενο κόστος, περίπου 1 δισ. ευρώ) και του «AZAMARA JOURNEY» πέρυσι στην Πάτμο στο οποίο έχασε την ζωή του ο κυβερνήτης του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ ΙΙΙ» καθώς και το περιστατικό με την προσάραξη του Κ/Ζ «MSC SPLENDIDA» σε αβαθή του λιμένα Κατακόλου. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο είναι γνωστό το ατύχημα του υπερσύγχρονου K/Z «COSTA CONCORDIA» για το οποίο δαπανήθηκε πλέον του 1 δισ. ευρώ για την ανέλκυσή του.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι στην χώρα μας δραστηριοποιούνται ρυμουλκά που απασχολούνται με ρυμουλκήσεις κρουαζιεροπλοίων, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις σχετικές αυξημένες απαιτήσεις λόγω της μικρής ελκτικής δύναμης τους, των μειωμένων ελικτικών τους δυνατότητων (μονοπρόπελλα) και της μη πιστοποιημένης πυροσβεστικής ικανότητάς τους. Τα ανωτέρω ρυμουλκά υπολείπονται κατά πολύ σε τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες σε σχέση με εκείνα που δραστηριοποιούνται σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, όπως κατέδειξε σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Δεκέμβριος 2019) που κατατέθηκε εκ μέρους της Ένωσής μας στο ΥΝΑΝΠ.
Γνωρίζουμε ότι ο χώρος των ρυμουλκών χρειάζεται βαθιά τομή για να επιτευχθεί ο υπέρτατος στόχος της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών. Θα πρέπει όλοι οι επιχειρηματίες του κλάδου και τα λιμάνια να προσαρμοσθούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022), θα πρέπει και το ΥΝΑΝΠ να εποπτεύσει με αυστηρότητα την πιστή εφαρμογή της.
Η Ένωσή μας παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παρεκκλίνουμε ούτε κατ΄ ελάχιστο από τον θεμελιώδη στόχο μας: την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την ακεραιότητα των λιμανιών μας. Δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε την ΕΕΚΦΝ στην ανασφάλεια και το εύκολο κέρδος, ούτε επιθυμούμε να καταστήσουμε τα ελληνικά λιμάνια και τις θάλασσές μας πεδία ναυτικών ατυχημάτων και υδάτινες αποθήκες ναυαγισμένων και επικίνδυνων πλοίων».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες