Εδώ και χρόνια η Βενετία αγωνίζεται ενάντια στον υπερβολικό μαζικό τουρισμό, θεσπίζοντας αυστηρούς κανόνες για τους επισκέπτες και βαριά πρόστιμα ως ποινές. Έτσι απαγορεύεται κανείς να κολυμπάει στα κανάλια, να κάθεται ή να ξαπλώνει στα πεζοδρόμια, τα σιντριβάνια, τις σκάλες και τις γέφυρες.
Μέτρα κατά του μαζικού τουρισμού σε όλη την Ιταλία
O δήμος θα ήθελε επιπλέον να περιορίσει τον αριθμό των παραθεριστών, ιδίως εκείνων που δεν διανυκτερεύουν. Ο επίσημος αριθμός των τουριστών στη Βενετία το 2019 ήταν 5,5 εκατομμύρια, όμως συνυπολογίζοντας και τους ημερήσιους επισκέπτες, ο συνολικός αριθμός εκτοξεύεται. Η ρύθμιση αυτού του είδους τουρισμού είναι δύσκολη. Προσφάτως είχε εξαγγελθεί η θέσπιση ενός «τέλους εισόδου» για τους εν λόγω παραθεριστές, ωστόσο αυτή αναβλήθηκε για το επόμενο έτος.
Ιταλία: Απλησίαστες οι τιμές στις πλαζ
Αρχικά θα υπάρχει ένα δοκιμαστικό στάδιο 20 ημερών, όταν ο συνωστισμός στην πόλη θα είναι ιδιαίτερα υψηλός. Πάντως σύμφωνα με εκπρόσωπο της διοίκησης της πόλης, «το θέμα είναι πολύ περίπλοκο» και, καθώς η Βενετία είναι η πρώτη πόλη στην Ιταλία που εφαρμόζει αυτό το μέτρο, «θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι όλα θα γίνουν σωστά».
Πάντως κι άλλες περιοχές στην Ιταλία λαμβάνουν μέτρα για να κρατήσει υπό έλεγχο τους παραθεριστές. Στο Μπαουνέι της Σαρδηνίας η πρόσβαση σε ορισμένες από τις πιο περιζήτητες παραλίες ρυθμίζεται αυστηρά αυτό το καλοκαίρι: υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός θέσεων ανά ημέρα, οι οποίες χρεώνονται και πρέπει να κρατηθούν εκ των προτέρων.
Σύμφωνα με το ινστιτούτο έρευνας αγοράς Demoskopika, η Ιταλία θα σημειώσει φέτος νέο ρεκόρ τουριστών. Ο αριθμός των επισκεπτών θα ανέλθει σε πάνω από 68 εκατομμύρια – σχεδόν τρία εκατομμύρια περισσότεροι τουρίστες από ό,τι το 2019.
Λόγω των πολλών επισκεπτών προκαλείται επιπλέον κυκλοφοριακή συμφόρηση. Γι’ αυτό και οι παραθεριστές απαγορεύεται πλέον να φέρνουν τα δικά τους οχήματα σε ορισμένα νησιά. «Είναι το μόνο μέτρο που λειτουργεί», αναφέρει ο Ραϊμόντο Αμπροσίνο, δήμαρχος του νησιού Πρότσιντα στον κόλπο της Νάπολης, όπου επίσης ισχύει το εν λόγω μέτρο. Κάθε χρόνο 600.000 τουρίστες έρχονται στο νησί, το οποίο έχει έκταση μόλις τέσσερα τετραγωνικά χιλιόμετρα. Εξάλλου οι περισσότεροι επισκέπτες έρχονται απλώς για μία βόλτα. Επομένως τα αυτοκίνητα και τα μοτοποδήλατα προκαλούν μονάχα περιττό χάος.
Περιορισμένη είναι η πρόσβαση και στη Λίμνη Μπράιες στη βόρεια ιταλική επαρχία του Νοτίου Τιρόλου. Προκειμένου να επισκεφθεί κανείς τη λίμνη, θα πρέπει να έχει κρατήσει εισιτήριο ηλεκτρονικά, να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να πάει με το ποδήλατο ή με τα πόδια. Με τον τρόπο αυτό ο αριθμός των επισκεπτών μπορεί να περιοριστεί σε ένα ανεκτό επίπεδο. Ακόμη, στο νότιο Τιρόλο περιορίζεται και ο αριθμός των δωματίων, προκειμένου να αναχαιτιστεί ο αριθμός των επισκεπτών.
Ο δήμαρχος του γραφικού Πορτοφίνο στην ιταλική Ριβιέρα λαμβάνει επίσης μέτρα για την αντιμετώπιση του μαζικού τουρισμού. Χιλιάδες παραθεριστές συνωστίζονται στα στενά δρομάκια γύρω από το λιμάνι της κωμόπολης κατά τις καλοκαιρινές ημέρες και, για να μην ξεσπάσει το απόλυτο χάος, θεσπίστηκε φέτος ένας νέος κανονισμός που «απαγορεύει τις συγκεντρώσεις σε ορισμένες περιοχές του δήμου, όπου η διέλευση είναι τόσο δύσκολη, ώστε είναι απαραίτητη η παρέμβαση της αστυνομίας», αναφέρει στην ειδησεογραφική πύλη “Leggo” ο δήμαρχος του Πορτοφίνο, Ματέο Βιακάβα. Σύμφωνα με τον κανονισμό οι αστυνομικοί μπορούν κατά περίπτωση να επιβάλουν πρόστιμα ύψους έως και 275 ευρώ.
Κανόνες συμπεριφοράς για τους παραθεριστές
Ο δήμαρχος Βιακάβα παραπονιέται ακόμη πως οι παραθεριστές δεν ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται. Γι’ αυτό και στο Πορτοφίνο τέθηκε σε ισχύ από τις αρχές Μαΐου ένα ακόμη διάταγμα, το οποίο προβλέπει μια σειρά κανόνων συμπεριφοράς για τους επισκέπτες.
Σε ολόκληρο το κέντρο της πόλης δεν επιτρέπεται πλέον να περπατάει κανείς ξυπόλητος ή με μαγιό, ούτε να κάθεται στις σκάλες ή στο πάτωμα. «Στόχος μας δεν είναι να διώξουμε τους τουρίστες ή να τους αποθαρρύνουμε από το να μας επισκεφθούν», λέει ο δήμαρχος. «Όμως όλοι πρέπει να σέβονται την ομορφιά του Πορτοφίνο και να συμπεριφέρονται αξιοπρεπώς».
Deutsche Welle
Γιόνας Μαρτίνι
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
Latest News
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D)
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία
Άνοιξε ξανά η συριακή Κεντρική Τράπεζα – Για πρώτη φορά μετά την ανατροπή Άσαντ
Η συριακή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι οι καταθέσεις των Σύρων πολιτών στις τράπεζες στη Συρία είναι ασφαλείς
Lazard: Το 2025 «σημείο καμπής» για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της
Οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Lazard, Peter Orszag
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων
Στο 3% ο πληθωρισμός στη Νορβηγία, «έσπασε» το ετήσιο σερί επιβράδυνσης
Μεγάλη άνοδο - έκπληξη κατέγραψαν στη Νορβηγία τα οικιακά αγαθά, όπως τρόφιμα, έπιπλα, ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα οικιακού εξοπλισμού
Απογειώθηκαν τα κέρδη των αεροπορικών - Γιατί είναι «στα κάγκελα» με Boeing - Airbus
Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει την ανάπτυξή τους να παρεμποδίζεται από προβλήματα στη Boeing και στην Airbus