Εδώ και χρόνια η Βενετία αγωνίζεται ενάντια στον υπερβολικό μαζικό τουρισμό, θεσπίζοντας αυστηρούς κανόνες για τους επισκέπτες και βαριά πρόστιμα ως ποινές. Έτσι απαγορεύεται κανείς να κολυμπάει στα κανάλια, να κάθεται ή να ξαπλώνει στα πεζοδρόμια, τα σιντριβάνια, τις σκάλες και τις γέφυρες.
Μέτρα κατά του μαζικού τουρισμού σε όλη την Ιταλία
O δήμος θα ήθελε επιπλέον να περιορίσει τον αριθμό των παραθεριστών, ιδίως εκείνων που δεν διανυκτερεύουν. Ο επίσημος αριθμός των τουριστών στη Βενετία το 2019 ήταν 5,5 εκατομμύρια, όμως συνυπολογίζοντας και τους ημερήσιους επισκέπτες, ο συνολικός αριθμός εκτοξεύεται. Η ρύθμιση αυτού του είδους τουρισμού είναι δύσκολη. Προσφάτως είχε εξαγγελθεί η θέσπιση ενός «τέλους εισόδου» για τους εν λόγω παραθεριστές, ωστόσο αυτή αναβλήθηκε για το επόμενο έτος.
Ιταλία: Απλησίαστες οι τιμές στις πλαζ
Αρχικά θα υπάρχει ένα δοκιμαστικό στάδιο 20 ημερών, όταν ο συνωστισμός στην πόλη θα είναι ιδιαίτερα υψηλός. Πάντως σύμφωνα με εκπρόσωπο της διοίκησης της πόλης, «το θέμα είναι πολύ περίπλοκο» και, καθώς η Βενετία είναι η πρώτη πόλη στην Ιταλία που εφαρμόζει αυτό το μέτρο, «θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι όλα θα γίνουν σωστά».
Πάντως κι άλλες περιοχές στην Ιταλία λαμβάνουν μέτρα για να κρατήσει υπό έλεγχο τους παραθεριστές. Στο Μπαουνέι της Σαρδηνίας η πρόσβαση σε ορισμένες από τις πιο περιζήτητες παραλίες ρυθμίζεται αυστηρά αυτό το καλοκαίρι: υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός θέσεων ανά ημέρα, οι οποίες χρεώνονται και πρέπει να κρατηθούν εκ των προτέρων.
Σύμφωνα με το ινστιτούτο έρευνας αγοράς Demoskopika, η Ιταλία θα σημειώσει φέτος νέο ρεκόρ τουριστών. Ο αριθμός των επισκεπτών θα ανέλθει σε πάνω από 68 εκατομμύρια – σχεδόν τρία εκατομμύρια περισσότεροι τουρίστες από ό,τι το 2019.
Λόγω των πολλών επισκεπτών προκαλείται επιπλέον κυκλοφοριακή συμφόρηση. Γι’ αυτό και οι παραθεριστές απαγορεύεται πλέον να φέρνουν τα δικά τους οχήματα σε ορισμένα νησιά. «Είναι το μόνο μέτρο που λειτουργεί», αναφέρει ο Ραϊμόντο Αμπροσίνο, δήμαρχος του νησιού Πρότσιντα στον κόλπο της Νάπολης, όπου επίσης ισχύει το εν λόγω μέτρο. Κάθε χρόνο 600.000 τουρίστες έρχονται στο νησί, το οποίο έχει έκταση μόλις τέσσερα τετραγωνικά χιλιόμετρα. Εξάλλου οι περισσότεροι επισκέπτες έρχονται απλώς για μία βόλτα. Επομένως τα αυτοκίνητα και τα μοτοποδήλατα προκαλούν μονάχα περιττό χάος.
Περιορισμένη είναι η πρόσβαση και στη Λίμνη Μπράιες στη βόρεια ιταλική επαρχία του Νοτίου Τιρόλου. Προκειμένου να επισκεφθεί κανείς τη λίμνη, θα πρέπει να έχει κρατήσει εισιτήριο ηλεκτρονικά, να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να πάει με το ποδήλατο ή με τα πόδια. Με τον τρόπο αυτό ο αριθμός των επισκεπτών μπορεί να περιοριστεί σε ένα ανεκτό επίπεδο. Ακόμη, στο νότιο Τιρόλο περιορίζεται και ο αριθμός των δωματίων, προκειμένου να αναχαιτιστεί ο αριθμός των επισκεπτών.
Ο δήμαρχος του γραφικού Πορτοφίνο στην ιταλική Ριβιέρα λαμβάνει επίσης μέτρα για την αντιμετώπιση του μαζικού τουρισμού. Χιλιάδες παραθεριστές συνωστίζονται στα στενά δρομάκια γύρω από το λιμάνι της κωμόπολης κατά τις καλοκαιρινές ημέρες και, για να μην ξεσπάσει το απόλυτο χάος, θεσπίστηκε φέτος ένας νέος κανονισμός που «απαγορεύει τις συγκεντρώσεις σε ορισμένες περιοχές του δήμου, όπου η διέλευση είναι τόσο δύσκολη, ώστε είναι απαραίτητη η παρέμβαση της αστυνομίας», αναφέρει στην ειδησεογραφική πύλη “Leggo” ο δήμαρχος του Πορτοφίνο, Ματέο Βιακάβα. Σύμφωνα με τον κανονισμό οι αστυνομικοί μπορούν κατά περίπτωση να επιβάλουν πρόστιμα ύψους έως και 275 ευρώ.
Κανόνες συμπεριφοράς για τους παραθεριστές
Ο δήμαρχος Βιακάβα παραπονιέται ακόμη πως οι παραθεριστές δεν ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται. Γι’ αυτό και στο Πορτοφίνο τέθηκε σε ισχύ από τις αρχές Μαΐου ένα ακόμη διάταγμα, το οποίο προβλέπει μια σειρά κανόνων συμπεριφοράς για τους επισκέπτες.
Σε ολόκληρο το κέντρο της πόλης δεν επιτρέπεται πλέον να περπατάει κανείς ξυπόλητος ή με μαγιό, ούτε να κάθεται στις σκάλες ή στο πάτωμα. «Στόχος μας δεν είναι να διώξουμε τους τουρίστες ή να τους αποθαρρύνουμε από το να μας επισκεφθούν», λέει ο δήμαρχος. «Όμως όλοι πρέπει να σέβονται την ομορφιά του Πορτοφίνο και να συμπεριφέρονται αξιοπρεπώς».
Deutsche Welle
Γιόνας Μαρτίνι
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
Latest News
Μέσα σε 9 χρόνια «εξαφανίστηκαν» 6.000 τραπεζικά καταστήματα στη Βρετανία
Μέχρι το τέλος του 2024 έχουν προγραμματιστεί άλλα 200 κλεισίματα
Εκτίναξη για το Reddit μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας με την OpenAI
Η συμφωνία προβλέπει τη χρήση δεδομένων που θα παρέχει το Reddit για την εκπαιδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης
Volkswagen και Renault βάζουν τέλος στη συνεργασία για ηλεκτρικά αυτοκινητα
Οι συνομιλίες των δύο εταιριεών είχαν ως στόχο την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής ηλεκτρικής έκδοσης του αυτοκινήτου Twingo
Η ΕΚΤ δίνει την... «ευχή» της στον γάμο BBVA- Sabadell
Η ΕΚΤ εκτιμά οι θετικοί παράγοντες εξακολουθούν να είναι σημαντικοί ακόμη και σε μια εχθρική συναλλαγή
Μία καλή και μία κακή είδηση για τη Microsoft στο κλείσιμο της εβδομάδας
Η μία είδηση έρχεται από το Λονδίνο και την βρετανική ρυθμιστική Αρχή και η άλλη από τις Βρυξέλλες και την Κομισιόν
Το ιταλικό χρέος θα ξεπεράσει το ελληνικό σε 3 χρόνια, λέει η Scope
Η κυβέρνηση Μελόνι θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα
Μέτρα για τη σταθεροποίηση του τομέα ακινήτων παίρνει ξανά η Κίνα
Χρηματοδοτική ένεση απο την κεντρική τράπεζα με 138 δισ. δολάρια και αγορές κατοικιών απο κρατικές επιχειρήσεις
Πούτιν: Οι κυρώσεις των ΗΠΑ υπονομεύουν την εμπιστοσύνη στο δολάριο
Οι κυρώσεις είναι αντιπαραγωγικές για τις Ηνωμένες Πολιτείες και καταδεικνύουν την «ανοησία» της, τόνισε ο Πούτιν
Δευτεραθλήτρια στον πληθωρισμό τροφίμων η Ελλάδα για 6 μήνες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat
Πόσο εφικτή είναι η αποσύνδεση από τις κινεζικές εφοδιαστικές αλυσίδες; - Τι δείχνει έρευνα
Παρά τις συζητήσεις για αποσύνδεση και διακοπή των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυξάνουν τις προοπτικές τους για την ασιατική χώρα