Το ανώτατο όριο των 1,99 ευρώ στην τιμή της αμόλυβδης, που ισχύει στα πρατήρια καυσίμων της TotalEnergies, θα διατηρηθεί και το 2024. Αυτό διαβεβαίωσε μιλώντας την Τετάρτη το πρωί στο κανάλι RTL ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μπρουνό Λεμέρ. Ο Λεμέρ διευκρίνισε ότι προβαίνει στην ανακοίνωση αυτή έπειτα από συνάντηση που είχε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της γαλλικής εταιρείας Πατρίκ Πουαγιανέ, ο οποίος «δεσμεύθηκε να συνεχίσει την πολιτική της εταιρείας καθ’ όλη τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς».

TotalEnergies: Ενεργειακή συμφωνία 27 δισ. δολαρίων στο Ιράκ

«Χαιρετίζω την απόφασή του αυτή», είπε ο υπουργός, που κατάφερε προφανώς να μεταστρέψει τον μάνατζερ. Διότι στις αρχές Οκτωβρίου ο επικεφαλής της TotalEnergies είχε απειλήσει να πάψει η εταιρεία του να εφαρμόζει το πλαφόν αυτό στην τιμή της αμόλυβδης τον ερχόμενο Φεβρουάριο, σε περίπτωση που παραταθεί ο έκτακτος φόρος επί των «υπερκερδών» των πετρελαϊκών εταιρειών. Είναι κάτι που διακυβεύεται αυτή την ώρα στη γαλλική Εθνοσυνέλευση στο πλαίσιο της συζήτησης για την έγκριση του νέου Προϋπολογισμού για το 2024 και το οποίο προφανώς δεν μπορεί να ελέγξει ο Λεμέρ.

Στην κόψη του ξυραφιού

Ο γάλλος υπουργός εκτίμησε ότι οι τιμές του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων -και κατά συνέπεια οι τιμές των καυσίμων στη χώρα- το επόμενο διάστημα «εξαρτώνται άμεσα από όσα συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή». Ο Λεμέρ εξήγησε ότι «αν η κρίση παραμείνει σε τοπικό επίπεδο, οι συνέπειες θα είναι επίσης τοπικές».

«Σήμερα η νέα κρίση στη Μέση Ανατολή έχει περιορισμένες επιπτώσεις στις αγορές ενέργειας. Έχουμε να κάνουμε με μια σύγκρουση μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς. Αν αύριο έχουμε μια επέκταση των συγκρούσεων στην ευρύτερη περιοχή, οι συνέπειες θα είναι πολύ βαρύτερες, ιδιαίτερα στις τιμές της ενέργειας», είπε χαρακτηριστικά ο Μπρουνό Λεμέρ.

Οι πωλήσεις σε τιμή κόστους

Η αλήθεια είναι ότι για τους γάλλους οδηγούς ο βρόχος των καυσίμων έχει χαλαρώσει το φθινόπωρο. Οι τιμές στα βενζινάδικα υποχωρούν, έπειτα από τις μεγάλες αυξήσεις του καλοκαιριού, που έφθασαν τα 20 λεπτά κυρίως σε ό,τι αφορά το πετρεάλιο κίνησης -πρόκειται για υπολογισμούς της Fig Data, που έγιναν με βάση τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Ενεργειακής Μετάβασης, όπως γράφει ο «Figaro».

«Αυτά τα καλά νέα, ωστόσο, έρχονται σε μια κρίσιμη συγκυρία, με τον πληθωρισμό να βρίσκεται ακόμα σε υψηλά επίπεδα, 4,8% σε ετήσια βάση, και κυρίως με το ξέσπασμα της σύγκρουσης μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ που θα μπορούσε να αλλάξει άρδην την κατάσταση στις διεθνείς αγορές πετρελαίου», σημειώνει η γαλλική εφημερίδα.

Σε ό,τι αφορά το ντίζελ η πτώση είναι λιγότερο αισθητή στη Γαλλία. Στις αγορές της βόρειας Ευρώπης το πετρέλαιο κίνησης είναι ένα καύσιμο έντονα στοχοποιημένο, μετά το διαβόητο «dieselgate», το σκάνδαλο με την παραποίηση των μετρήσεων εκπομπών ρύπων από πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Volkswagen, που ξέσπασε το Σεπτέμβριο του 2015 και συντάραξε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία διότι αποδείχθηκε ότι και άλλοι κατασκευαστές εφοδίαζαν τα αυτοκίνητά τους με το «έξυπνο» αυτό λογισμικό που παραποιούσε τις ενδείξεις ρύπων όταν το αυτοκίνητο ήταν ακινητοποιημένο και συνδεδεμένο με τα όργανα μέτρησης, σε συνθήκες εικονικής κυκλοφορίας δηλαδή.

Έτσι, στα μέσα Οκτωβρίου η μέση τιμή του λίτρου ντίζελ ήταν στη Γαλλία 1,898 ευρώ ή 5 λεπτά χαμηλότερη σε σύγκριση με την τιμή στα μέσα Σεπτεμβρίου. Πιο μεγάλη πτώση σημειώνει η τιμή της βενζίνης. Η αμόλυβδη 95 οκτανίων κόστιζε 1,862 ευρώ το λίτρο, δηλαδή σχεδόν 10 σεντς του ευρώ λιγότερο από όσο κόστιζε πριν από τρεις εβδομάδες.

Αλλά και η τιμή της σούπερ αμόλυβδης των 98 οκτανίων έχει υποχωρήσει αισθητά από το κομβικό επίπεδο των δύο ευρώ, πέφτοντας στα 1,949 ευρώ την εβδομάδα αυτή. Αν εξαιρέσει κανείς το ντίζελ, οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια της Γαλλίας έχουν υποχωρήσει σε επίπεδα κοντινά με εκείνα της περασμένης άνοιξης.

Δημιούργησε κλίμα

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Μαρτίου έως τα τέλη το 2023 στις τιμές των καυσίμων (πετρελαίου και βενζίνης) στα πρατήρια της μεγαλύτερης πετρελαϊκής εταιρείας της Γαλλίας TotalEnergies έχει επιβληθεί πλαφόν 1,99 ευρώ. Πρόκειται για μια απόφαση που έλαβε ο πετρελαϊκός όμιλος έπειτα από αίτημα της γαλλικής κυβέρνησης.

Έκτοτε πολλές εταιρείες διανομής και πώλησης καυσίμων για να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό έσπευσαν να υιοθετήσουν μια πολιτική πωλήσεων σε τιμή κόστους. Όπως γράφει ο «Figaro», η πρωτοβουλία αυτή είχε περιορισμένο αντίκτυπο διότι περιορισμένα είναι και τα περιθώρια κερδών των εταιρειών – συνήθως δεν ξεπερνούν τα δύο λεπτά του ευρώ το λίτρο, σύμφωνα με τα συνδικάτα του γαλλικού κλάδου διανομής και πώλησης πετρελαιοειδών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια