Στις υπό εξέλιξη εργασίες της νέας Γραμμής 4 του Μετρό (‘Αλσος Βεΐκου-Γουδή) και συγκεκριμένα στα φρέατα στη Λεωφόρο Βεϊκου και στην Κατεχάκη, βρέθηκε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκεί όπου οι δίδυμοι «μετροπόντικες» «Αθηνά» και «Νίκη», αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της διάνοιξης των σηράγγων.
Οι δύο «μετροπόντικες» ΤΒΜ θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χιλιόμετρα υπόγειων σηράγγων. Η νέα Γραμμή 4 και συγκεκριμένα το τμήμα Α, ‘Αλσος Βεΐκου-Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, οι οποίοι θα κατασκευαστούν κυρίως υπογείως.
Η περιήγηση στο Γαλάτσι
Με τη βοήθεια της διευθύντριας του έργου της Γραμμής 4 της Αττικό Μετρό, Σίσσυς Βουτυρίτσα, το ΑΠΕ-ΜΠΕ περιηγήθηκε στο φρέαρ που βρίσκεται επί της λεωφόρου Βεϊκου στο Γαλάτσι, στο ύψος των Ολυμπιακών Ακινήτων εκεί όπου κατασκευάζεται ένα μεγάλο όρυγμα για τη Γραμμή 4. «Το όρυγμα έχει περίπου 216 μέτρα μήκος, με 32 μέτρα πλάτος και 32 μέτρα βάθος. Από αυτό το όρυγμα θα ξεκινήσει η εκσκαφή του δεύτερου μετροπόντικα της γραμμής με το όνομα “ Νίκη”, ο οποίος θα ταξιδέψει από εδώ 7,2 χιλιόμετρα μέχρι το φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού απ’ όπου και θα βγει. Εκεί θα συναντήσει τον άλλο μετροπόντικα, με το όνομα “ Αθηνά”, ο οποίος έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη και θα βγει κι εκείνος από το ίδιο σημείο», αναφέρει η κ. Βουτυρίτσα.
Mετρό: Γραμμή 4 και επεκτάσεις αλλάζουν τα πάντα στο κυκλοφοριακό της Αθήνας
Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της άφιξης του μετροπόντικα «Νίκη» από τη Γερμανία στην Ελλάδα, ολοκληρώθηκε στις αρχές Αυγούστου, ενώ αυτές τις ημέρες ο μετροπόντικας μοντάρεται, συναρμολογείται και θα καταβιβαστεί για να ξεκινήσει την διάνοιξή του, αρχές του επόμενου έτους.
Οι τρεις λειτουργίες
Σύμφωνα με τη διευθύντριά του, το έργο θα έχει τρεις λειτουργίες. Η πρώτη θα είναι η εγκατάσταση, η λειτουργία και η υποστήριξη του δεύτερου μετροπόντικα του έργου, «Νίκη». Η δεύτερη λειτουργία του είναι αυτό καθ’ εαυτό το φρέαρ, καθώς θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά ως χώρος εναπόθεσης συρμών. Ένα μικρό αμαξοστάσιο δηλαδή, μικρής συντήρησης και καθαρισμού των συρμών της Γραμμής 4 του τμήματος Α των 15 σταθμών. Η τρίτη λειτουργία του αφορά στην κατασκευή σήραγγας 250 μέτρων προς το Μαρούσι προκειμένου να γίνει από αυτή τη σήραγγα η μελλοντική επέκταση της Γραμμής που θα καταλήξει (Δ τμήμα) στην Πετρούπολη (άλλοι 6 σταθμοί και 7,5 χιλιόμετρα σήραγγα).»
Μετά λοιπόν από πολλά χρόνια αναμονής, η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, έχει ξεκινήσει, με στόχο την εξυπηρέτηση πυκνοκατοικημένων περιοχών όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, καθώς επίσης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ακόμη θα συμβάλλει στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Οι υπόγειοι σταθμοί
Το έργο θα αποτελείται από τους εξής 15 σύγχρονους υπόγειους σταθμούς, οι οποίοι θα λειτουργούν χωρίς οδηγό: ‘Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί, καθώς και εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
Και ενώ ο μετροπόντικας «Νίκη» «ετοιμάζει τις μηχανές του» για το νέο έτος, ο έτερος μετροπόντικας «Αθηνά» στο φρέαρ στην Κατεχάκη, έχει ήδη «βάλει μπροστά» καθώς αυτή τη στιγμή έχει συναρμολογηθεί και βρίσκεται στην τελευταία φάση της τμηματικής συναρμολόγησης για την απρόσκοπτη εκσκαφή της σήραγγας μέχρι το φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού όπου είναι και το πέρας του έργου για το συγκεκριμένο μηχάνημα.
Το εσωτερικό του μετροπόντικα
To ΑΠΕ-ΜΠΕ καταβιβάστηκε 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης και ξεναγήθηκε στο εσωτερικό του μετροπόντικα, με τη βοήθεια του Σταμάτη Νικολόπουλο, μηχανικού επίβλεψης ΤΒΜ της διεύθυνσης έργων της Γραμμής 4 της Ελληνικό Μετρό. «Βρισκόμαστε στο εργοτάξιο φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη και πίσω μου βλέπετε το ΤΒΜ Αθηνά, το ένα από τα δύο μηχανήματα που θα κάνουν τις διανοίξεις των σηράγγων της Γραμμής 4, το άλλο μηχάνημα με το όνομα Νίκη, θα ξεκινήσει από το φρέαρ Βεϊκου στο δυτικό άκρο της γραμμής. Η Αθηνά, το μηχάνημά μας εδώ θα σκάψει 5,2 χιλιόμετρα, ενώ το μηχάνημα Νίκη θα σκάψει 7,2 χιλιόμετρα.»
Ο μηχανικός επίβλεψης του έργου, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Το έργο είναι δύσκολο. Η έναρξή του και μόνο ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα, όμως προσπεράσαμε τις όποιες δυσκολίες. Ελπίζουμε ότι με την επιλογή αυτών των δύο μηχανημάτων που είναι και δίδυμα, να μην υπάρξουν προβλήματα κατά τη διάρκεια της εκσκαφής.»
Παράλληλα με τις υπόλοιπες εργασίες, συνεχίζονται τα έργα στους Σταθμούς «Γαλάτσι», «Ελικώνος», «Κυψέλη», «Εξάρχεια», «Καισαριανή», «Πανεπιστημιούπολη» και «Ζωγράφου», ενώ ξεκίνησαν αρχαιολογικές διερευνητικές τομές στο Φρέαρ Διακλάδωσης, το οποίο βρίσκεται στο πάρκο Ναϊάδων πλησίον του Σταθμού «Ευαγγελισμός».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου