Oι ευρωβουλευτές της επιτροπής μεταφορών και τουρισμού υιοθέτησαν την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για την άδεια οδήγησης με 22 ψήφους υπέρ, 21 κατά και δύο αποχές.
Με περισσότερες από 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, οι ευρωβουλευτές θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι νέοι κανόνες συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, εκτός από την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ.
Νέα άδεια οδήγησης της ΕΕ – Όλες οι αλλαγές σε 15 ερωτήσεις και απαντήσεις
Οι ευρωβουλευτές της συγκεκριμένης επιτροπής συμφώνησαν ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν τουλάχιστον για 15 χρόνια για μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα και τρακτέρ και πέντε χρόνια για φορτηγά και λεωφορεία, με ορισμένες εξαιρέσεις. Πρότειναν επίσης να καταστούν υποχρεωτικοί οι υγειονομικοί έλεγχοι κατά την έκδοση και ανανέωση άδειας οδήγησης.
Σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανόνες, οι νέοι οδηγοί θα πρέπει να υποβληθούν σε δοκιμαστική περίοδο οδήγησης τουλάχιστον δύο ετών κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί, όπως αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση και όριο έως 0,2 g/l αλκοόλ κατά την οδήγηση.
Για να μετριαστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφωνούν να επιτρέψουν σε άτομα ηλικίας 18 ετών να αποκτήσουν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως και 16 επιβάτες, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Εάν δεν το κάνουν, το όριο ηλικίας αυξάνεται στα 21. Επιπλέον, άτομα ηλικίας 17 ετών θα μπορούσαν επίσης να δικαιούνται άδεια οδήγησης φορτηγών εάν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.
Οι ευρωβουλευτές της επιτροπής μεταφορών υποστηρίζουν πρόταση προσαρμογής της εκπαίδευσης και των τεστ οδηγών ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα για πραγματικές καταστάσεις οδήγησης και να αναπτύξουν την επίγνωσή τους σχετικά με τους κινδύνους, ιδίως σε ευάλωτους χρήστες όπως πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες ηλεκτρονικών σκούτερ και ηλεκτρονικών ποδηλάτων. Η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, οι κίνδυνοι στα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και η χρήση του οχήματος σε σχέση με το περιβάλλον και τις εκπομπές θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος των δοκιμών οδηγού.
Για την στήριξη της ενιαίας αγοράς της ΕΕ, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της παροχής στους οδηγούς της δυνατότητας να αποκτούν ψηφιακή άδεια οδήγησης, διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με τη φυσική άδεια οδήγησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ξεχάστε Μύκονο και Σαντορίνη - Η WSJ προτείνει Αθηναϊκή Ριβιέρα για διακοπές
Καλό φαγητό, συναρπαστική ιστορία και παρθένες παραλίες
Ενας στους 3 διακοπές στα... Νότια Προάστια - Το top10 των προορισμών κοινωνικού τουρισμού
Οι 10 περιφερειακές ενότητες με τον μεγαλύτερο αριθμό ενεργοποιημένων επιταγών τον Απρίλιο
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Η Αθήνα στις 10 ελκυστικές ευρωπαϊκές πόλεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις - Πού υστερεί η Θεσσαλονίκη [πίνακας]
Τι αναφέρει η GBR Consulting
Ποιοι τουρίστες «ψήφισαν» Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν, πόσο έμειναν [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2023
Αποζημίωση μαμούθ 100 εκατ. στον όμιλο Μαντωνανάκη από την ΕΤΑΔ - Όλη η απόφαση του Άρειου Πάγου στον ΟΤ
Το ιστορικό της διένεξης με την ΕΤΑΔ για το Grand Resort στο Λαγονήσι
Το top10 των περιφερειών με τα περισσότερα τουριστικά έσοδα [πίνακες]
Πλεονασματικό κατά 18,2 δισ. το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το 2023
Ανοίγει η πλατφόρμα για τους επαγγελματίες του τουρισμού που επλήγησαν από την κακοκαιρία
Τι είπε ο Κωστής Χατζηδάκης στη Θεσσαλία
Εφαρμογή της βίζας εξπρές για τούρκους πολίτες και για τα 10 νησιά του Αιγαίου
Από τις 30 Απριλίου
MyCoast: Το νέο app για καταγγελίες κατάληψης παραλιών - Πώς θα λειτουργεί από το κινητό
Η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής που θα βρίσκεται κοντά στο καταγγελλόμενο σημείο