Η Maersk ετοιμάζεται να ξαναρχίσει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της , επικαλούμενη την ανάπτυξη της στρατιωτικής επιχείρησης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει την ασφάλεια του εμπορίου στην περιοχή.
Ο ναυτιλιακός γίγαντας σταμάτησε να στέλνει πλοία μέσω του στενού Μπαμπ ελ-Μαντέμπ νωρίτερα τον Δεκέμβριο λόγω επιθέσεων εναντίον των πλοίων του.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν την Τρίτη ότι ξεκινούν μια πολυεθνική επιχείρηση για την προστασία του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα από του Υεμενίτες μαχητές που υποστηρίζονται από το Ιράν, οι οποίοι εκτοξεύουν drones και πυραύλους σε διεθνή πλοία από τον περασμένο μήνα, σε «απάντηση» στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα.
«Τρομοκρατούν« οι επιθέσεις των Χούθι – Στο 100% πάνω οι ναύλοι
«Από την Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου 2023, λάβαμε επιβεβαίωση ότι η προηγουμένως ανακοινωθείσα πολυεθνική πρωτοβουλία ασφάλειας Operation Prosperity Guardian (OPG) έχει πλέον δημιουργηθεί και αναπτυχθεί για να επιτρέψει να ξαναρχίσει στο θαλάσσιο εμπόριο να διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα / τον Κόλπο του Άντεν και τη Διώρυγα του Σουέζ ως πύλης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης», δήλωσε ο Masersk σε δήλωση την Κυριακή.
«Με την πρωτοβουλία OPG σε λειτουργία, ετοιμαζόμαστε να επιτρέψουμε στα πλοία να ξαναρχίσουν τη διαμετακόμιση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας τόσο με κατεύθυνση ανατολικά όσο και δυτικά».
Η Maersk είπε ότι θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, είπε ότι θα μπορούσε και πάλι να καταφύγει στην εκτροπή της κυκλοφορίας των πλοίων ανάλογα με το πώς εξελίσσονται οι συνθήκες ασφαλείας.
Την Τρίτη, η Maersk είπε ότι επαναδρομολογούσε πλοία σε όλη την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας ότι θα επιβάλει προσαυξήσεις σε εμπορευματοκιβώτια για αποστολές από την Ασία για να καλύψει το επιπλέον κόστος που σχετίζεται με το μεγαλύτερο ταξίδι.
Αρκετές άλλες εταιρείες σταμάτησαν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα για λόγους ασφαλείας τις τελευταίες εβδομάδες, όπως και η πετρελαϊκή BP.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda