
Μαθαίνει από τα λάθη του ανταγωνισμού η Coca-Cola, η οποία φαίνεται πως παρακάμπτει τα ζητήματα πληθωρισμού που βάζουν τρικλοποδιά στους μεγάλους παίκτες της αγοράς, εμμένοντας στις αυξήσεις των τιμών της αλλά αποφεύγοντας την τακτική της PepsiCo που οδήγησε σε δημόσια διαμάχη με τον γαλλικό γίγαντα των σούπερ μάρκετ Carrefour.
Η εταιρεία παραγωγής ανθρακούχων ποτών PepsiCo βρέθηκε σε μια σκληρή διαμάχη με την Carrefour, με την τελευταία να ισχυρίζεται ότι απέσυρε προϊόντα Pepsi από τα ράφια εξαιτίας του shrinkflation – όπου η ποιότητα ή η ποσότητα του προϊόντος μειώνεται, αλλά η τιμή παραμένει η ίδια. Η PepsiCo το αρνείται αυτό, λέγοντας ότι τα προϊόντα που εξαφανίζονται είναι στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων των συμβολαίων.
Coca Cola: Στο στόχαστρο των γερμανικών αρχών για «παιχνίδια» με τις τιμές
Τι έμαθε από την PepsiCo
Ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Pepsi -και ο ηγέτης της αγοράς στον κλάδο των ανθρακούχων αναψυκτικών- η Coca-Cola, φαίνεται να έχει καταφέρει να ξεφύγει από τέτοιες καταστάσεις, θέτοντας μακροπρόθεσμους στόχους και τηρώντας τους.
Αυτό ακριβώς επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος James Quincey από το Νταβός, όταν μιλώντας στο CNBC δήλωσε ότι εργάζεται σκληρά για να αποφύγει τις τριβές με τους προμηθευτές, αλλά σε μια παγκόσμια οικονομία με διαφορετικά ποσοστά πληθωρισμού αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα.
«Όταν έχουμε να κάνουμε με τους δικούς μας προμηθευτές, ακολουθούμε μια μακρόχρονη προσέγγιση που είναι να επιδιώκουμε αντίστοιχα μακροπρόθεσμες σχέσεις», επισήμανε ο Quincey. «Μας αρέσει, δεδομένου του μεγέθους μας, να έχουμε μακροχρόνια ασφάλεια εφοδιασμού -αυτό είναι η Νο. 1 ανησυχία μας μας εξάλλου – όπως και μακροχρόνιες συμφωνίες τιμολόγησης».
«Εξομαλύνουμε σε μεγάλο βαθμό τον κύκλο συνεργασιών. Δεν ανεβαίνουμε πολύ γρήγορα και δεν έχουμε την τάση να πέφτουμε, μας αρέσει η ιδέα να βλέπουμε τον κύκλο – αυτό μας βοηθάει πραγματικά να σταθεροποιήσουμε την επιχείρησή μας, γι’ αυτό και δεν είμαστε τόσο επιθετικοί ή κάθετοι στην τιμολόγηση, αλλά μένουμε σταθεροί στο στόχο μας», συμπλήρωσε.

Σταθερές αυξήσεις τιμών
Οι τιμές της Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 10% το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανέφεραν οι Financial Times, αν και η τελευταία ενημέρωση της εταιρείας έδειξε ότι αυτό είχε μικρή επίδραση στα τελικά της μεγέθη.
Πράγματι, μια ανακοίνωση του Οκτωβρίου από την Coca-Cola για το τρίτο τρίμηνο του 2023 ανέφερε ότι τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 8% στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια με αύξηση 2% στις πωλήσεις συμπυκνωμάτων, μια επίδοση που ο Quincey χαρακτήρισε «σταθερό» τρίμηνο.
Αντίθετα, η PepsiCo ανέφερε αύξηση 15% στις τιμές το β’ τρίμηνο του 2023, ενώ ο οργανικός όγκος μειώθηκε κατά 2,5%, αλλά το γ’ τρίμηνο ξεπέρασε και τις εκτιμήσεις των αναλυτών με τα έσοδα να διαμορφώνονται στα 23,45 δισ. δολάρια αντί για τα 23,39 δισ. δολάρια που αναμενόταν.
Ο ρόλος των διαφορετικών αγορών
Ο Quincey δεν αρνήθηκε ότι ορισμένες περιοχές έχουν τα δικά τους προβλήματα, προσθέτοντας: «Σε διαφορετικές χώρες και σε διαφορετικά περιβάλλοντα μπορεί να υπάρχουν περισσότερες ή λιγότερες τριβές με ορισμένους από τους συνεργάτες μας στο λιανικό εμπόριο, αλλά στο τέλος επιστρέφουμε στη στρατηγική μας, η οποία είναι να κερδίσουμε το δικαίωμά μας στην τιμολόγηση».
Πρόσθεσε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι να διασφαλίσει ότι μπορεί να αναπτύξει την επιχείρηση ποτών ταχύτερα με τη στρατηγική και την τεχνογνωσία της παρά με μεμονωμένους προμηθευτές που λειτουργούν μόνοι τους: «Αυτή είναι μια θετική ιστορία για όλους μας», πρόσθεσε.
Μάχη κατά του shrinkflation
Οι έμποροι λιανικής πώλησης αντιμετωπίζουν πιέσεις από τους καταναλωτές που στερούνται μετρητών και τους πολιτικούς που αναζητούν μια νίκη στην κρίση του κόστους ζωής.
Ο γαλλικός γίγαντας των σούπερ μάρκετ Carrefour δήλωσε ότι θέλει να κάνει κάτι για το θέμα και νωρίτερα φέτος ισχυρίστηκε ότι αποσύρει προϊόντα της PepsiCo όπως τα Doritos, Cheetos και 7up από τα ράφια της στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Βέλγιο, μετά από αυξήσεις τιμών.
Η κίνηση του ομίλου χαρακτηρίστηκε ως «επίδειξη δύναμης» από τον πρόεδρο του μεγαλύτερου αντιπάλου της Carrefour, E. Leclerc, αλλά δυσκολεύτηκε να πείσει άλλους μεγάλους λιανοπωλητές να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.
Ωστόσο, αν και η ενέργεια αυτή έχει επαινεθεί από τον κλάδο, η PepsiCo ισχυρίζεται ότι η εκδοχή της Carrefour για τα γεγονότα δεν είναι ρεαλιστική. Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε στη Wall Street Journal στις 9 Ιανουαρίου ότι η Carrefour «δυστυχώς παραποίησε την αλυσίδα των γεγονότων» όταν το σούπερ μάρκετ ισχυρίστηκε ότι είχε απαγορεύσει τα προϊόντα του προμηθευτή σε ορισμένα καταστήματά της.
«Δεδομένης της έλλειψης συμφωνίας για νέα σύμβαση, σταματήσαμε την προμήθεια στην Carrefour στο τέλος του έτους, κάτι που γνώριζαν ότι θα μπορούσε να συμβεί. Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να συμφωνήσουμε σύντομα για τους νέους όρους, ώστε τα προϊόντα μας να επιστρέψουν στα ράφια τους για να τα απολαύσουν οι καταναλωτές», δήλωσε η εταιρεία.
Η Carrefour με τη σειρά της αμφισβήτησε αυτόν τον απολογισμό, λέγοντας στη WSJ: «Εμείς, στον όμιλο Carrefour, πήραμε αυτή την απόφαση».


Latest News

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη