
Τον οδικό χάρτη των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στις υποδομές σκιαγράφησε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός υποδομών και μεταφορών, στη διάρκεια του πρώτου διεθνούς συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, «Redefining The Future Horizons».
Ο κ. Σταϊκούρας επιχείρησε παράλληλα να βάλει φρένο στην καλλιέργεια υπέρμετρων προσδοκιών, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «όλα μαζί τα έργα δεν γίνονται, θέτουμε προτεραιότητες, είναι πολύ σημαντικό να αυξηθούν οι πόροι σε επίπεδο ΕΕ για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή».
«Χρειάζεται να ενισχυθούν οι πόροι της ΕΕ για την ανθεκτικότητα των υποδομών, διαθέτουμε ως υπουργείο 1,5 δισ. ευρώ από Ταμείο Ανάκαμψης και εθνικούς πόρους για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών στην Θεσσαλία (963 εκατ. ευρώ για σιδηρόδρομο και περίπου 40 εκατ. ευρώ για τα σχολεία). Από κοινού με το ΤΕΕ προσπαθούμε να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα υφιστάμενων υποδομών (γέφυρες, αντιπλημμυρικά). Στις μεταφορές στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τους όρους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, σήμερα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης», επεσήμανε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Πατέλης: Δεν θα αλλάξει η αρχιτεκτονική του τεκμαρτού εισοδήματος
«Δεν μπορούμε να κόβουμε συνέχεια κορδέλες»
«Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο αλλά τελειώνει το 2026, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που υλοποιεί το υπουργείο μας υπερβαίνει μετά από πολλά χρόνια τα 500 εκατ. ευρώ (αυτό έγινε γιατί πάει καλά η οικονομία), αυτό μας επιτρέπει και να τρέξουμε πιο γρήγορα υφιστάμενα έργα αλλά και να σχεδιάσουμε καινούργια, υλοποιούμε έργα με υψηλότερη ταχύτητα και ανθεκτικότητα. Οι δυνατότητες του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα είναι τεράστιες», σημείωσε συνιστώντας παράλληλα αυτοσυγκράτηση.
Προτεραιότητες
«Όλα τα έργα δεν θα γίνουν, δεν υπάρχουν οι πόροι, δεν γίνεται να κόβουμε συνέχεια κορδέλες, για αυτό βάζουμε προτεραιότητες υλοποιώντας έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, οι πόροι του Ταμείου, του ΕΣΠΑ και του εθνικού προϋπολογισμού πρέπει να κατανέμονται δίκαια και με σύνεση. Δεν υπάρχουν απεριόριστοι πόροι, υπάρχουν όμως απεριόριστες ανάγκες, τα χρήματα που θα δοθούν για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία θα λείψουν από κάπου αλλού, τα χρήματα που θα δοθούν για συντήρηση θα λείψουν από κάπου αλλού», πρόσθεσε.
Συντήρηση και ανθεκτικότητα
«Δεν φτάνει μόνο να κατασκευάσουμε τις κατάλληλες υποδομές, χρειάζεται και η σωστή συντήρηση, οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες έχουν βάλει στην φιλοσοφία τους της έννοια της συντήρησης και της ανθεκτικότητας των υποδομών με τα νέα δεδομένα που βάζει η κλιματική κρίση», επεσήμανε ο Αναστάσιος Αρανίτης, γενικός διευθυντής στον όμιλο Ιντρακάτ.
Ρουμανία
Ο κ. Αρανίτης εστίασε, πέρα από την Ελλάδα, και στην ανάπτυξη του ομίλου στην Ρουμανία, «αναζητούμε νέες αγορές για να ελαχιστοποιήσουμε το ρίσκο στο μέλλον όταν γυρίσει ο κύκλος στην Ελλάδα, αυτή την στιγμή το θέμα των πόρων (χρηματικών και ανθρώπινων) στην Ελλάδα είναι καίριο, στην Ρουμανία οι διαδικασίες είναι πιο ευέλικτες», ανέφερε.
Το ανεκτέλεστο και η γραφειοκρατία
«Το υψηλό ανεκτέλεστο (τα έργα δηλαδή που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν) που υπάρχει στην Ελλάδα σήμερα δίνει δυνατότητες στις εταιρείες βελτιώνοντας τις προοπτικές τους, οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες μπορούν να μετασχηματιστούν αξιοποιώντας την ευκαιρία, τα έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) μας δίνουν την δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που είναι πολύ μικρό. Μεγάλο πρόβλημα ακόμα και σήμερα για μας αποτελεί η γραφειοκρατία (διαδικασίες, άδειες, απαλλοτριώσεις, κτλ), το κράτος πρέπει να μας λύνει προβλήματα», τόνισε.
Εξέλιξη και ψηφιοποίηση
«Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα δεδομένα, το γεγονός πως έχουμε τόσα έργα να υλοποιήσουμε μας δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούμε και να εξελιχτούμε, η ψηφιοποίηση είναι απαραίτητη, σε μερικά χρόνια και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπει στα έργα», σημείωσε ο Αντώνης Μιτζάλης, εκτελεστικός διευθυντής στον όμιλο ΑΒΑΞ.
Μηχανικοί και ανάπτυξη πάνε μαζί – Καίριο ζήτημα η συντήρηση των έργων
«Μηχανικοί και ανάπτυξη είναι το ίδιο πράγμα, χωρίς μηχανικούς ανάπτυξη δεν θα υπάρχει», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός ο οποίος έδωσε έμφαση στην «μάχη που πρέπει να δοθεί στην ΕΕ για να εξασφαλιστούν κονδύλια για την συντήρηση των υφιστάμενων έργων, δεν γίνεται να κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, η συντήρηση είναι κρίσιμο ζήτημα για την ασφάλεια των πολιτών αν και δεν προσφέρει ψήφους στους πολιτικούς».


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού