
Η Amazon είναι γνωστή για πολλά πράματα. Αποτελεί έναν γίγαντα στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο και τα τελευταία χρόνια έχει διεισδύσει σε πολλές άλλες κατηγορίες όπως η διασκέδαση. Ένα πράγμα για το οποίο είναι λιγότερο γνωστή είναι ότι έχει απαγορεύσει τις παρουσιάσεις με το λογισμικό Power Point.
Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο ιδρυτής της Amazon είχε δηλώσει πως «πολλά χρόνια πριν, απαγορεύσαμε τις παρουσιάσεις PowerPoint στην Amazon. Είναι ίσως η πιο σοφή απόφαση που πήραμε ποτέ».
Η «σφήνα» της Amazon στις διαφημίσεις του streaming – Πώς μεταμόρφωσε την αγορά [γραφήματα]
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ειδικός σε θέματα επικοινωνίας, Όλιβερ Οστ, 30 εκατομμύρια παρουσιάσεις PowerPoint δημιουργούνται καθημερινά και ο μέσος επαγγελματίας αφιερώνει έως και δύο εργάσιμες ημέρες εβδομαδιαίως για τη σύνταξη ή την παρακολούθηση παρουσιάσεων.
Αυτό είναι σημαντικό διότι όπως αναφέρει ο Οστ, μιλάμε ένα δαπανηρό ζήτημα: Οι διαφάνειες μπορούν να εμποδίσουν την αποτελεσματικότητα, να ενθαρρύνουν την επιφανειακή σκέψη και ενδεχομένως να οδηγήσουν σε μια ομάδα που δεν θα είναι αφοσιωμένη.
Για να αντικαταστήσει τις παρουσιάσεις PowerPoint, η Amazon δημιούργησε έναν νέο τρόπο διεξαγωγής συναντήσεων: Οι συνεδριάσεις ξεκινούν με κάθε συμμετέχοντα να κάθεται και να διαβάζει σιωπηλά ένα εξασέλιδο, αφηγηματικά δομημένο υπόμνημα για τα πρώτα 30 λεπτά της συνεδρίασης και λειτουργεί ως έναυσμα για περαιτέρω συζήτηση. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να κρατούν σημειώσεις και μετά το τέλος της περιόδου ανάγνωσης συζητούν το υπόμνημα.
Ο Μπέζος είχε δηλώσει πως ο λόγος πίσω την ομαδική ανάγνωση είναι ότι «τα στελέχη θα μπλοφάρουν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης σαν να έχουν διαβάσει το υπόμνημα, επειδή είμαστε απασχολημένοι και έτσι πρέπει πραγματικά να αφιερώσουν χρόνο για να διαβαστεί το υπόμνημα».
Την άποψη αυτή έχει ενστερνιστεί και ο πρώην CEO του Twitter (νυν X), Τζακ Ντόρσεϊ, ο οποίος προτιμούσε τη χρήση εγγράφων Google Dos στα οποία θα μπορούσαν να γίνονται σημειώσεις,
Ο Οστ δίνει και μερικές ακόμη εναλλακτικές:
- Παρουσιάστε ένα βίντεο
Στον σημερινό κόσμο, τα βίντεο είναι εύκολο να δημιουργηθούν με τη χρήση smartphones και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.
Το αποτέλεσμα: ενισχυμένη δημιουργικότητα, μεγαλύτερη δέσμευση.
- Χρήση του Ignite Talks
Πέντε λεπτά, 20 διαφάνειες, με αυτόματη προώθηση κάθε 15 δευτερόλεπτα.
Το αποτέλεσμα: Πιο συνοπτικές και ισχυρές παρουσιάσεις.
- Δημιουργία μιας αφήγησης
Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα πλαίσια, μπορούμε να αναπτύξουμε μια ιστορία πολύ πιο γρήγορα από τη δημιουργία ενός deck.
Το αποτέλεσμα: Οι άνθρωποι έχουν 20 φορές περισσότερες πιθανότητες να συγκρατήσουν τα γεγονότα που είναι συνυφασμένα με μια αφήγηση.
- Διεξαγωγή ενός διαδραστικού εργαστηρίου
Ενεργοποιήστε το κοινό και αφήστε το να επινοήσει λύσεις σε μικρότερες ομάδες.
Το αποτέλεσμα: Αντί να είναι παθητικοί ακροατές, εμπλέκονται σε μεγάλο βαθμό και αναλαμβάνουν την ευθύνη.
- Να κάνετε μια ζωντανή επίδειξη
Παρουσιάστε το προϊόν ή την ιδέα σας. Επιτρέψτε στους άλλους να το βιώσουν.
Το αποτέλεσμα: Η εμπειρία ενισχύει το μήνυμά σας.
- Οργανώστε ένα παιχνίδι ρόλων
Πώς θα μπορούσαν να αντιδράσουν οι πελάτες, οι επενδυτές ή οι εργαζόμενοι; Ανακαλύψτε το μέσα από μια άσκηση παιχνιδιού ρόλων.
Το αποτέλεσμα: Πιο ευχάριστο, νέες ιδέες, λιγότερος χρόνος προετοιμασίας.
- Δώστε μια ομιλία τύπου TED
Παρουσιάστε την ιδέα σας σε μορφή ομιλίας τύπου TED, δίνοντας έμφαση στην αφήγηση ιστοριών και τη σύνδεση με το κοινό.
Το αποτέλεσμα: Μεταφέρετε ένα συναρπαστικό μήνυμα με έναν αξιομνημόνευτο τρόπο.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της