
Να τα αλλάξει όλα φιλοδοξεί η Inga Dengel, η νέα γενική διευθύντρια της PepsiCo Hellas εδώ και ενάμισι χρόνο.
Ρωσικής καταγωγής αλλά μεγαλωμένη στη Γερμανία και με σύζυγο Έλληνα, η κα Dengel επιχειρεί να θέσει τις βάσεις για τη μεγάλη αντεπίθεση της πολυεθνικής στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των αναψυκτικών όπου η Coca Cola 3E κατέχει μακράν το ισχυρότερο μερίδιο.
PepsiCo: Φέρνει στην Ελλάδα το 60% της παραγωγής αναψυκτικών
Παρότι τα αναψυκτικά της PepsiCo δεν διεκδίκησαν ποτέ δάφνες ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά, ενώ ακόμη κι η πλέον ιστορική μάρκα στον χώρο των αναψυκτικών, η ΗΒΗ, αποσυνδέθηκε από τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, η κα Dengel και η ομάδα της πιστεύουν ότι η εν Ελλάδι θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της, ο οποίος έκλεισε το 2023 στα 238,28 εκατ. ευρώ, αυξημένος πάνω από 18%, με την εταιρεία να παρουσιάζει κέρδη για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια.
«Υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει προκειμένου οι άνθρωποι να νιώσουν σιγουριά για να στηρίξουν την ανάπτυξη. Στοχεύουμε όχι μόνο στην επόμενη μέρα αλλά και στη μέρα μετά από αυτήν», σημείωσε η κα Dengel κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της εταιρείας.
Πώς η PepsiCo θα ξεκλειδώσει η αγορά του Ho.Re.Ca.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση και υλοποιώντας σε πρώτη φάση τον επαναπατρισμό του 60% της παραγωγής των αναψυκτικών της PepsiCo μέσω συνεργατών, μιας και έχει αποκλειστεί η πιθανότητα επαναδημιουργίας εργοστασίου από την πολυεθνική στην Ελλάδα, η επικεφαλής έχει βάλει μπρος το project «ξεκλειδώματος» του Ho.Re.Ca.
Πρόκειται για μια αγορά με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, η ανάπτυξη της οποίας, σύμφωνα με την κα Dengel, συμβάλλει ταυτόχρονα και στην ενίσχυση της λιανικής, καθώς οι καταναλωτές συνδέονται μακροπρόθεσμα με τη μάρκα.

Μάλιστα το γεγονός ότι τα αναψυκτικά της PepsiCo ξεκινούν από ένα αρκετά χαμηλό μερίδιο, που δεν ξεπερνά το 10% στο σύνολο της αγοράς (retail και out of home), θεωρείται ευκαιρία από τη διοίκηση.
Το σχέδιο της κα Dengel για να ενισχυθεί η θέση της PepsiCo στην αγορά εκτός σπιτιού βασίζεται σε μια λογική «πόρτα – πόρτα». Δηλαδή της προσέγγισης επιδραστικών επιχειρηματιών της εστίασης που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν trend, ενώ δεν απαιτείται αποκλειστικότητα.
Ήδη η ομάδα πωλήσεων της Βορείου Ελλάδας με αυτή την πρακτική έχει πετύχει να αυξήσει το μερίδιο των αναψυκτικών Pepsi στην αγορά της Θεσσαλονίκης και τώρα θα επιχειρηθεί το ίδιο μοντέλο να εφαρμοστεί και στη μεγαλύτερη και δυσκολότερη αγορά της Αθήνας, καθώς και σε όλη τη χώρα, βάζοντας αυτή την ομάδα μπροστά.
Οι συνεργασίες στην παραγωγή
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική απόφαση για τον επαναπατρισμό μέρους της παραγωγής, που μετράει ήδη δύο χρόνια σχεδιασμών -όπως έχει αναφέρει ο ΟΤ- και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο εφέτος, ήδη η ΗΒΗ παράγεται στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στην Αγριά Βόλου, ενώ το σχετικό συμβόλαιο έχει ισχύ για περίπου δύο χρόνια ακόμη. Στο ίδιο εργοστάσιο γίνεται και η εμφιάλωση σε αλουμινένιο κουτί για το συγκεκριμένο προϊόν.
Τον Νοέμβριο του 2016 η εταιρεία με το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου της στα Οινόφυτα ανακοίνωσε πως διακόπτει την παραγωγή αναψυκτικών στην Ελλάδα και αποφάσισε τη μεταφορά της στη Ρουμανία
Επιπροσθέτως η παραγωγή των αναψυκτικών σε πλαστική συσκευασία PET θα γίνεται στο εργοστάσιο της NU Aqua στο Λουτράκι, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα προστεθεί και παραγωγή στο γυαλί.
Επίσης μέρος της παραγωγής αναψυκτικών σε κουτί αλουμινίου είτε θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΨΑ, είτε σε συνεργασία με άλλο εργοστάσιο στην Ελλάδα που να διαθέτει παραγωγική δυνατότητα για να καλύψει της ανάγκες της PepsiCo.
Θυμίζουμε ότι τον Νοέμβριο του 2016 η εταιρεία με το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου της στα Οινόφυτα ανακοίνωσε πως διακόπτει την παραγωγή αναψυκτικών στην Ελλάδα και αποφάσισε τη μεταφορά της στη Ρουμανία, ενώ είχε προηγηθεί το 2013 η διακοπή παραγωγής της μονάδας εμφιάλωσης νερού στο Λουτράκι.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο