
«Η κατηγορία του καφέ είναι μαραθώνιος και όχι σπριντ» είχε πει πριν περίπου ένα χρόνο ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, παραδεχόμενος ότι χρειάζεται χρόνος για να χτιστούν μερίδια και αποδόσεις σε μια υποσχόμενη αγορά.
Costa Coffee: Εκτός σούπερ μάρκετ η κάψουλα – Tι αποφάσισε η Coca-Cola
Και επειδή στον μαραθώνιο η στρατηγική είναι το κλειδί της επιτυχίας, η εταιρεία αποφάσισε να βάλει τέλος στην παρουσία του καφέ Costa Coffee στα ράφια των σούπερ μάρκετ και να επικεντρώσει την ανάπτυξη του σήματος αποκλειστικά στην αγορά του HoReCa.
Το γεγονός ότι η Coca-Cola HBC αποφάσισε να αποσύρει τον καφέ Costa Coffee μόνο από το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο έχει τη δική του σημασία, καθώς αποτυπώνει τον υψηλό ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά όπου καταναλώθηκαν πάνω από 41.000 τόνοι καφέ το 2024.
Υποχώρηση 45% στο μερίδιο αγοράς του Costa Coffee στα σούπερ μάρκετ
Προφανώς η απογοητευτική πορεία του brand στο ράφι βάρυνε σε αυτή την απόφαση.
Με βάση τα στοιχεία που είχε μοιραστεί η διοικητική ομάδα της Coca-Cola Τρία Έψιλον, το σήμα Costa Coffee στα σούπερ μάρκετ είχε στις αρχές του 2023 μερίδιο αγοράς της τάξης του 5,5% στις κάψουλες και 8% στον αλεσμένο καφέ, με στόχο και στις δύο περιπτώσεις να έφτανε το 10%.
Σήμερα οι κάψουλες Costa Coffee διαθέτουν μερίδιο 3% σε όγκο με πτωτική τάση παρότι η συνολική κατανάλωση αυξήθηκε. «Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία κατηγορία πολύ δυναμική, με διαρκείς εισόδους νέων παικτών και ανάπτυξης εύρους κωδικολογίου, που πρέπει να ληφθεί υπόψη», επισημαίνουν πηγές της εταιρείας στον ΟΤ.
Ας σημειωθεί ότι οι κάψουλες καφέ αποτελούν μια αναπτυσσόμενη αγορά στα σούπερ μάρκετ, με εδραιωμένα brands, όπως Starbucks και L’Or να ηγούνται της αγοράς, ενώ σημαντική παρουσία έχουν και άλλα σήματα: Lavazza, Illy, Jacobs, Dimello, Nescafe. Ταυτόχρονα ελληνικές εταιρείες, όπως η Coffeeway, η Coffee Island και εσχάτως η Coffee Lab έχουν λανσάρει τα δικά τους προϊόντα, ενώ ταχύτατα ανεβαίνουν οι πωλήσεις σε όγκο για τις κάψουλες καφέ ιδιωτικής ετικέτας.
Συνολικά ο τζίρος της κάψουλας καφέ στα σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.
Τι «βλέπει» στο HoReCa η Coca-Cola
«Η κατηγορία του καφέ στην αγορά HoReCa είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, παράλληλα όμως και ιδιαίτερα ελκυστική καθώς αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, με εκτίμηση επιπλέον ανάπτυξης για το 2025-2026», επισημαίνεται από πηγές της εταιρείας στον ΟΤ, εξηγώντας την απόφαση να επικεντρωθούν σε αυτό το κανάλι.
Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που οδηγούν αυτή την ανάπτυξη, η εταιρεία αναφέρει τη συνεχή εξέλιξη και καινοτομία στα προϊόντα καφέ, ώστε να ανταποκρίνονται διαρκώς στις εξελισσόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις, την αύξηση του τουρισμού αλλά και την προτίμηση των καταναλωτών για υψηλότερης ποιότητας καφέ σε επαγγελματικούς χώρους.
«Με τον καφέ να είναι σημαντική κατηγορία εντός του 24/7 χαρτοφυλακίου της εταιρείας μας, οι ευκαιρίες ανάπτυξης που προσφέρει το κανάλι αυτό, το καθιστούν σαφή προτεραιότητα», τονίζεται.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πωλήσεις της στην κατηγορία του καφέ στο HoReCa αυξήθηκαν 30% σε όγκο και αντίστοιχα σε αξία το 2024 σε σχέση με το 2023, ενώ ο αριθμός των σημείων που διατίθενται τα σήματα Costa Coffee και Caffè Vergnano (σ.σ. η premium μάρκα καφέ που διαθέτει η Coca-Cola HBC) πέρσι διπλασιάστηκαν.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος