
Σημάδια αναζωογόνησης δείχνει ο προβληματικός κλάδος της πολυτέλειας στην Ευρώπη μετά από μια αισιόδοξη περίοδο κερδών. Αλλά η συνεχιζόμενη αδυναμία στην Κίνα – και η προοπτική των δασμών των ΗΠΑ – θα μπορούσε να αφήσει ακόμη και τις πιο premium μάρκες να κυνηγούν ακόμη και για τις πιο μικρές πωλήσεις.
«Το 2024 ήταν μία από τις χειρότερες χρονιές για τον κλάδο. Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ένα είδος εξομάλυνσης μέχρι το 2025, ιδίως κατά το δεύτερο εξάμηνο», δήλωσε στο CNBC η Simone Ragazzi, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στην Algebris Investments.
Τι κάνουν Hermès, LVMH, Kering, Richemont
Ο γαλλικός οίκος δημοσίευσε εκρηκτικές πωλήσεις τέταρτου τριμήνου νωρίτερα αυτό το μήνα, επεκτείνοντας την υπεραπόδοσή της στο κλείσιμο μιας σε γενικές γραμμές αισιόδοξης περιόδου κερδών, κατά τη διάρκεια της οποίας ακόμη και οι κορυφαίοι οίκοι μόδας LVMH και η ιδιοκτήτρια της Gucci, Kering, ξεπέρασαν τις τριμηνιαίες προβλέψεις.
Τα αποτελέσματα προσέδωσαν βαρύτητα στις προηγούμενες προβλέψεις για μια πολυαναμενόμενη ανάκαμψη του κλάδου, αφού η ιδιοκτήτρια της Cartier, Richemont, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα τις «υψηλότερες» τριμηνιαίες πωλήσεις της στο τρίμηνο έως τον Δεκέμβριο.
«Το συμπέρασμα φαίνεται να είναι ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας – αυτό ήταν πιθανότατα το τρίτο τρίμηνο του 2024 – και βλέπουμε μια κυκλική ανάκαμψη σε εξέλιξη, με κινητήρια δύναμη τους Αμερικανούς καταναλωτές και τους Ευρωπαίους καταναλωτές, ως επί το πλείστον», πρόσθεσε και ο Luca Solca, ανώτερος αναλυτής για τα παγκόσμια είδη πολυτελείας στην Bernstein.

Δασμοί και αυξήσεις τιμών
Οι αδύναμες ακόμη πωλήσεις στην Κίνα παρέμειναν ένα επαναλαμβανόμενο θέμα των εκθέσεων του τέταρτου τριμήνου, με την L’Oreal και την Gucci της Kering – δύο ομίλους ιδιαίτερα εκτεθειμένους στην αγορά – να υπογραμμίζουν τις μειωμένες πωλήσεις στη χώρα.
Την ίδια στιγμή, οι πιθανοί δασμοί στις ευρωπαϊκές εταιρείες από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, σε συνδυασμό με την ευρύτερη μακροοικονομική αβεβαιότητα, αποτέλεσαν βασικά χαρακτηριστικά των τηλεφωνικών κλήσεων για τα κέρδη.
Η Zuzanna Pusz, επικεφαλής της UBS για τα ευρωπαϊκά είδη πολυτελείας, δήλωσε στο CNBC ότι αν επιβληθούν πρόσθετοι δασμοί, οι εταιρείες πιθανότατα θα προσπαθήσουν να τους μετακυλήσουν στους καταναλωτές μέσω αυξήσεων των τιμών – κάτι που τόσο η Kering όσο και η Hermès έδειξαν νωρίτερα αυτό το μήνα ότι μπορεί να κάνουν. Ωστόσο, σημείωσε ότι ορισμένες εταιρείες θα δυσκολευτούν περισσότερο να δικαιολογήσουν πρόσθετες αυξήσεις τιμών από άλλες.
«Προερχόμαστε ήδη από μεγάλες αυξήσεις τιμών. Αν οι επιχειρήσεις είχαν δασμούς 25%, θα ήταν δύσκολο να τις αντισταθμίσουν», συμφώνησε η Ragazzi της Algebris Investments, σημειώνοντας ότι θα μπορούσε να είναι «πολύ επώδυνο» για ορισμένες επιχειρήσεις.
Ο ευρωπαϊκός τομέας της πολυτέλειας δεν είναι εξοικειωμένος με το ότι οι περισσότερες δραστηριότητές του δεν μπορούν να αναπαραχθούν σε υπερπόντιες αγορές όπως οι ΗΠΑ – μια βασική πρόθεση των δασμών του Τραμπ. Η απονομή της ετικέτας «Made in Italy» σε ένα δερμάτινο σακάκι, για παράδειγμα, εξαρτάται από την παραγωγή του προϊόντος εκεί.
Αυτό υποδηλώνει ότι οι επιχειρήσεις πολυτελείας ίσως θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από τα πιο τιμωρητικά μέτρα, σύμφωνα με την Pusz της UBS. Ωστόσο, στο βαθμό που οι εμπορικές εισφορές πλήττουν τις στοχευμένες οικονομίες, όπως της Κίνας – αυξάνοντας τις συνολικές τιμές και εμποδίζοντας το καταναλωτικό κλίμα – αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ανησυχία για τον κλάδο.
«Το 2024 ήταν μία από τις χειρότερες χρονιές για τον κλάδο. Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ένα είδος εξομάλυνσης μέχρι το 2025, ιδίως κατά το δεύτερο εξάμηνο», δήλωσε στο CNBC η Simone Ragazzi, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στην Algebris Investments
Μεγαλώνει το χάσμα
Αυτό, με τη σειρά του, θα μπορούσε να επιδεινώσει την υπάρχουσα απόκλιση μεταξύ των καλύτερων και των χειρότερων εταιρειών της αγοράς πολυτελείας, συμφωνούν οι αναλυτές.
«Είτε πρόκειται για δασμούς είτε για οποιοδήποτε άλλο σοκ, όταν ένας καταναλωτής πρέπει να αγοράσει λιγότερα, γίνεται ακόμη πιο επιλεκτικός και θα πάρει ακόμη περισσότερο τις μάρκες που του αρέσουν», διευκρίνισε η Pusz.
Η Carole Madjo, επικεφαλής της ευρωπαϊκής έρευνας για τα είδη πολυτελείας στην Barclays, σημείωσε ότι ορισμένες μάρκες πολυτελείας είχαν τιμωρηθεί τον τελευταίο καιρό για «έλλειψη καινοτομίας και υψηλές τιμές», οπότε θα είναι υποχρεωμένες να δικαιολογήσουν οποιαδήποτε μεταβολή στις τιμές τους.
«Τα μακροοικονομικά δεδομένα γίνονται πιο δύσκολα για την καταναλωτική βάση. Αγοράζουν λιγότερο αλλά αγοράζουν καλύτερα», σχολίασε η Madjo στην εκπομπή «Squawk Box Europe» του CNBC νωρίτερα αυτό το μήνα. «Ο τομέας έχει πλέον επίγνωση όλων αυτών των ζητημάτων και προσπαθεί να αρχίσει να έχει κάποιες λύσεις».
Οι αναλυτές συμφώνησαν ότι οι μάρκες υψηλότερης ποιότητας και εκείνες που εκτίθενται στην υψηλότερη καταναλωτική βάση είναι πιθανό να παραμείνουν στην κορυφή, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
«Τα ποιοτικά ονόματα μπορεί να λάμψουν περισσότερο εν μέσω των ιδιόμορφων προκλήσεων του κλάδου», υπογράμμισε ο Solca της Bernstein, επισημαίνοντας τη συνεχιζόμενη δύναμη των ξεχωριστών εμπορικών σημάτων όπως η Richemont και η Hermès, ενώ ανέφερε τη Moncler και την Burberry ως τις μάρκες με προοπτικές ανάπτυξης.
«Το μεγάλο ερώτημα είναι τι σημαίνει πολυτέλεια στις μέρες μας», συμπλήρωσε και η Ragazzi της Algebris Investments. «Αυτό που γίνεται ακόμη πιο εμφανές είναι ότι η καλή θέληση ή η κληρονομιά που είχαν οι μάρκες στο παρελθόν, έχει κατά κάποιο τρόπο εξαφανιστεί».


Latest News

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό

Αύξηση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών απο τις ΗΠΑ το 2024
Oι εξαγωγές ουίσκι απο τις ΗΠΑ στην ΕΕ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% σε 699 εκατ. δολάρια , μεταξύ 2022 και 2024, από 439 εκατ. δολάρια το 2021

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της

H UPS αγοράζει την καναδική Andlauer Healthcare Group αντι 1,6 δισ. δολ.
Η νέα εξαγορά επεκτείνει τις δυνατότητες της UPS στον τομέα της μεταφοράς υγειονομικού υλικού