
Λιγότερες προσφορές στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ αναμένεται να βρίσκουν από εδώ και στο εξής οι καταναλωτές.
Η εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας για τις προσφορές που έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και από τις προμηθευτικές εταιρείες, αλλάζει –σχεδόν- εντυπωσιακά το καταναλωτικό περιβάλλον. Και πιέζει την συμπεριφορά των καταναλωτών να ευθυγραμμιστεί με τα νέα δεδομένα.
Οι προσφορές γίνονται… δώρα
Κρίσιμο μέγεθος στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι η τιμή μιας προσφοράς λογίζεται ως η χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών.
Όμως τόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όσο και οι προμηθευτές τους κατόρθωσαν να «διασώσουν» – επί της ουσίας – τον τρόπο προσφοράς «1+1» ή «2+1» ή «3+1». Και τούτο διότι το «+1» θεωρείται ως …δώρο προς τον καταναλωτή! Δηλαδή όταν ένα προϊόν προσφέρεται πχ «1+1», το προσφερόμενο είδος θεωρείται δώρο και όχι μείωση τιμής κατά 50%!
Με δυο όπλα στη μάχη των τιμών
Έτσι πλέον οι δύο «συνεργάτες», το λιανεμπόριο και οι προμηθευτές τους, διαθέτουν πλέον δύο εργαλεία στην εμπορική τους πρακτική για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους – το «+1» και την κλασική προσφορά.
Είναι γεγονός – το έχουν επισημάνει κατ΄ επανάληψη διάφοροι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, κι όχι μόνο – ότι στην ελληνική αγορά υπάρχει «πληθωρισμός» προσφορών, που δεν συναντάται σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Εξ αυτού του λόγου και πίεση στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης να ενσωματώσουν – επί της ουσίας – το budget των προσφορών στην τελική τιμή των προϊόντων.
Ένα στα 4 προϊόντα σε προσφορά
Δεδομένου όμως ότι επί χρόνια – πολλά χρόνια – η ελληνική αγορά «δουλεύει» με πληθώρα προσφορών, όλες οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν απέβησαν τελικά άκαρπες. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις έρευνες, ένα στα τέσσερα προιόντα πωλείται με κάποιου είδους προσφορά!
Εν τω μεταξύ, ενώ προχθές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης «πανηγύρισε» για την αύξηση κατά 0,5% στην Ελλάδα του «πληθωρισμού των τροφίμων», ωστόσο ο κίνδυνος των αναπτιμήσεων δεν έχει αποσοβηθεί.
Τα δημοτικά τέλη επιβαρύνουν τις τιμές
Όπως έχει αποκαλύψει ο ΟΤ η υπέρογκη αύξηση των δημοτικών τελών αποκλειστικά στα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, δεν θα αργήσει να έχει επιπτώσεις στη διαμόρφωση των τιμών.
Όπως έγραψε ο ΟΤ το συνολικό ύψος των δημοτικών τελών από τις αρχές του χρόνου, αυξήθηκε από 18 σε 38 εκατ. ευρώ. Κι ίσως έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι διάφοροι κυβερνητικοί παράγοντες στους οποίους απευθύνθηκαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τονίζοντας τους τον κίνδυνος, ουδείς είχε να τους απαντήσει το παραμικρό!


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank