
Με υψηλές ταχύτητες κινούνται οι online πωλήσεις των μεγάλων σούπερ μάρκετ, θυμίζοντας εποχές… πανδημίας όταν και γνώρισαν πρωτοφανή ανάπτυξη. Ωστόσο, στη συνολική πίτα παραμένουν ένα μικρό ποσοστό και απέχουν αρκετά από τις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές.
Το μομέντουμ πάντως όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς παραμένει θετικό, με τους μεγάλους παίκτες του κλάδου να επενδύουν στην περαιτέρω ενίσχυσή τους.
Στη ραγδαία ανάπτυξη των online πωλήσεων των τεσσάρων μεγαλύτερων λιανέμπορων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων- ο κ. Βάιος, Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ, στο 15ο Food Retail Conference της Boussias.
Οι online πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ
Ειδικότερα, ο κ. Δημοράγκας είπε: «Γι αυτούς τους λιανέμπορους (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός), οι κατηγορίες έτρεξαν με πέντε φορές μεγαλύτερη ταχύτητα, σε σχέση με τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα . Είχαμε μια ανάπτυξη του online μεριδίου, περίπου κατά μισή μονάδα: Από 2,7% πήγε στο 3,1%». Και συμπλήρωσε ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και στο 2025. Οι online πωλήσεις τρέχουν πιο γρήγορα σε σχέση με τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, με επιπλέον ανάπτυξη 0,2 μονάδες», είπε ο κ. Δημοράγκας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, οι online πωλήσεις των τεσσάρων αλυσίδων αυξήθηκαν κατά 18,2% το 2023 ενώ οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα ήταν 12,7%. Το 2024 οι online πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 21 % ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα κατά 4,2%.
Σύμφωνα με την Convert Group, ο τζίρος των εγχώριων online σούπερ μάρκετ πέρυσι ανήλθε στα 335 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9% σε σύγκριση με το 2023, που είχε φτάσει τα 306 εκατ. ευρώ.
Την τελευταία πενταετία ο ετήσιος τζίρος των online σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί πάνω από 300% – με έτος-ορόσημο το 2020, όταν ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ, υπό τις συνθήκες της πανδημίας και των περιορισμών.
Σκλαβενίτης
Η αλυσίδα άλλαξε κατά κάποιο τρόπο την εγχώρια αγορά των online σούπερ μάρκετ, με μια στρατηγική κίνηση που έκανε το 2023, όταν προχώρησε σε αύξηση του ελάχιστου ορίου αξίας της παραγγελίας για δωρεάν παράδοση από 30 ευρώ σε 100 ευρώ.
Έτσι, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν τον μέσο όρο παραγγελίας τους, ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών. Ως αποτέλεσμα, έλαβε ώθηση η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Η συμμετοχή του online shopping στο τζίρο της εταιρείας έφθασε πέρυσι το 5%, ενώ το μερίδιό του στο σύνολο της αγοράς των online σούπερ μάρκετ ανέρχεται στο 30%. Εκπρόσωποι της εταιρείας εκτιμούν ότι η ανάπτυξη αυτή θα επιταχυνθεί τα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά το μεταφορικό κόστος των παραγγελιών, η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν ακολουθεί τον γενικό – ανεπίσημο – κανόνα της αύξησης των χρεώσεων στους πελάτες. Διατηρεί το όριο παραγγελίας για τις δωρεάν αποστολές σε χαμηλό επίπεδο, στα 45 ευρώ, όταν άλλοι ανταγωνιστές της το έχουν ανεβάσει μέχρι και τα 100 ευρώ.
Η αλυσίδα σκοπεύει να εξερευνήσει τις στρατηγικές συνεργασίες και στο χώρο των Retail Media, ένα κομμάτι που γνωρίζει καλά. Εξάλλου, η ΑΒ είναι από τους πρωτοπόρους των retail media στην ελληνική αγορά. Επιπλέον, η αλυσίδα έχει επενδύσει σε hubs για το online λιανεμπόριο και έχει δημιουργήσει το Home Shop Center στον Ρέντη, δομή που εξυπηρετεί τις παραγγελίες του e-shop της.
Μασούτης
Οι online πωλήσεις της Μασούτης κινούνται με ρυθμό ανάπτυξης 20%, ένα ποσοστό που είναι διπλάσιο του ρυθμού ανάπτυξης που παρουσιάζει το σύνολο των online σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την αλυσίδα. Οι πωλήσεις του e-commerce αντιστοιχούν περίπου στο 2,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών της Μασούτης.
Μία πρόκληση για την εταιρεία είναι η επιβάρυνση του μεταφορικού κόστους των παραγγελιών. Για το λόγο αυτό, σχεδόν όλοι οι λιανέμποροι χρεώνουν τις υπηρεσίες τους με κλιμακωτή χρέωση. Από πέρυσι τον Μάρτιο, η Μασούτης έχει αναπροσαρμόσει την πολιτική των χρεώσεων των πελατών της, μειώνοντας το ελάχιστο κόστος παραγγελίας από τα 40 στα 20 ευρώ, με χρέωση 3,5 ευρώ μεταφορικά. Δωρεάν παραμένουν οι αποστολές μόνο για αγορές των 90 ευρώ και άνω, καθώς και για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και την παραλαβή από το κατάστημα.
Επιπλέον, για την υποστήριξη των online πωλήσεων η Μασούτης αξιοποιεί το δίκτυο των φυσικών της καταστημάτων, ένα σύγχρονο logistics center και ένα darkstore, που αποτελεί το πρώτο στην Αττική.
ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
Για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η omnichannel αγοραστική εμπειρία είναι πολύ σημαντική και γι’ αυτό το λόγο, η αλυσίδα έχει επενδύσει στο ψηφιακό κατάστημα.
Σημαντικό ρόλο έχουν παίξει και οι συνεργασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, καθώς η εταιρεία θεωρεί ότι η ανάπτυξη του quick commerce έχει δυναμική.
Φαίνεται ότι οι online αγορές έχουν ωθήσει τις επιχειρήσεις του κλάδου να συνεχίσουν να κάνουν αυξημένες επενδύσεις στην ασφάλεια, την τεχνολογία, την ποιότητα, την ταχύτητα και τη βελτίωση των λειτουργιών logistics, όπως και την επέκταση των υπηρεσιών τους σε περισσότερες γεωγραφικές περιοχές.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος