Τηλεπικοινωνίες: Ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ και οι επενδύσεις στην οπτική ίνα

Η Deutsche Bank σκιαγραφεί την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και τις προοπτικές που υπάρχουν

Τηλεπικοινωνίες: Ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ και οι επενδύσεις στην οπτική ίνα

Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι μια αγορά τριών παικτών, χωρίς υπερκαλύψεις μεταξύ των αντίστοιχων δικτύων FTTP τους, διαπιστώνει η Deutsche Bank, σε ανάλυσή της για τον ελληνικό χάρτη του ανταγωνισμού στον κλάδο τηλεπικοινωνιών.

Σύμφωνα με τη γερμανική τράπεζα, βάση των αποτελεσμάτων όλων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων υπολογίζει ότι ο OTE κέρδισε το 65%/74%/99% των συνολικών εσόδων/ EBITDA(AL)/ OpFCF για το οικονομικό έτος 2024, σε σύγκριση με το 65%/ 73%/ 92% το 2023. Επιπλέον, οι ετήσιες αλλαγές στα συνολικά έσοδα/ EBITDA(AL)/ OpFCF ήταν +5%/ +1%/ -2% το 2024, σε σύγκριση με +1%/ +1%/ +1% το 2023.

Το δίκτυο FTTH της ΔΕΗ

Η ΔΕΗ κατασκευάζει ένα εναλλακτικό δίκτυο FTTH. Ο συνολικός αριθμός των κατοικιών στην Ελλάδα είναι περίπου 4,8 εκατομμύρια, με την ΔΕΗ να έχει ολοκληρώσει τη διάθεση FTTH σε περίπου 1 εκατομμύριο μέχρι στιγμής και να στοχεύει σε πάνω από 1,5 εκατομμύριο μέχρι το τέλος του 2025 (ο στόχος αυτός ήταν πάνω από 1,7 εκατομμύριο τον Απρίλιο του 2024).

Ο OTE έχει κατασκευάσει δίκτυο FTTH που είναι διαθέσιμο σε περίπου 1,8 εκατομμύρια οικίες και στοχεύει σε περίπου 2,1 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2025 και περίπου 3 εκατομμύρια μέχρι το 2027. Ουσιαστικά, μέχρι στιγμής, η PPC δεν τα έχει καταφέρει στη χονδρική διάθεση του FTTH, οπότε ξεκινάει να το διαθέτει λιανικά.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ δήλωσε ότι σκοπεύει να διαθέσει μόνο ευρυζωνικές υπηρεσίες (“δεν έχουμε σχέδια για κινητά”, για παράδειγμα) και «με πολύ καλό περιθώριο κέρδους».  Αυτό σημαίνει ότι η ΔΕΗ δεν θα τιμολογήσει την ευρυζωνικότητα με ζημία για να υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς στην αγορά ενέργειας κατοικίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με την Deutsche Bank, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους το δίκτυο FTTH της ΔΕΗ δεν θα αποτελέσει ουσιαστική απειλή για τους παραδοσιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

Το brand του OTE ακόμη πιο ισχυρό

Τον περασμένο μήνα, ο OTE πρόσθεσε το brand ‘T’ της Deutsche Telekom και το ματζέντα χρώμα στο brand της ‘COSMOTE’ (η DT κατέχει το 53%).

Επιπλέον, την περασμένη εβδομάδα, ο OTE αντικατέστησε το ‘COSMOTE ONE’ με το ‘MagentaONE’ ως το όνομα της μάρκας για “όλες τις συνδυασμένες υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και κινητής τηλεφωνίας, παρέχοντας εκπτώσεις και σημαντικά οφέλη σε όλους”. Αυτά ενισχύουν την άποψη ότι η OTE θα παραμείνει ο ισχυρότερος παίκτης στην αναπτυσσόμενη ελληνική αγορά.

Προς μεγαλύτερο μέρος των επιδοτήσεων FTTP

Λίγο πριν από το τέλος του περασμένου έτους, η ελληνική κυβέρνηση ξεκίνησε να εφαρμόζει το σχέδιο επιδοτήσεων ‘Gigabit Voucher’ ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ για την επιτάχυνση της υιοθέτησης FTTH από κατοικίες και ΜΜΕ, και το σχέδιο ‘Smart Readiness Voucher’ ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ κυρίως για την επιδότηση του «vertical» FTTH σε κτίρια.

Συνολικά θα απονεμηθούν 400.000 ‘Gigabit’ και 120.000 ‘Smart Readiness’ κουπόνια σε τέσσερις διαδοχικές φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει 200.000 ‘Gigabit’ και 60.000 ‘Smart Readiness’ κουπόνια. Νωρίτερα αυτό το μήνα (κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης αποτελεσμάτων για το 1ο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025), η OTE δήλωσε ότι είναι καθ’ οδόν να κερδίσει περίπου 100.000 και 40.000 από αυτά τα κουπόνια, αντίστοιχα.

OT Originals

Περισσότερα από Τηλεπικοινωνίες

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο