Prada: Μετά το συναινετικό διαζύγιο στον οίκο – Το πλάνο που δεν εφαρμόστηκε

Στις 30 Ιουνίου αποχωρεί ο CEO του brand Prada, Gianfranco D'Attis - Οι προκλήσεις για τον ιταλικό οίκο

Prada: Μετά το συναινετικό διαζύγιο στον οίκο – Το πλάνο που δεν εφαρμόστηκε
Ο απερχόμενος επικεφαλής της μάρκας Prada, Gianfranco D'Attis

Ως νησίδα ασφαλείας μέσα σε αδιάκοπους κυματισμούς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο όμιλος Prada, που συνεχίζει την σταθερή του πορεία, την ίδια στιγμή που οι μεγαλύτερες μακροοικονομικές προκλήσεις έχουν αποδυναμώσει τους έτερους παίκτες στην αγορά όπως μαρτυρούν οι πρόσφατες οικονομικές καταστάσεις τους.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι τα στοιχεία της νέας έκθεσης της Bain & Co. και της Altagamma, δείχνουν πως οι πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας αναμένεται να έχουν μειωθεί μεταξύ 2% και 4%, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών, το πρώτο τρίμηνο του 2025.

O Lorenzo Bertelli, επόμενος CEΟ του οίκου (Jennifer Lorenzini/Reuters)

Αλλαγές προσώπων

Όλο αυτό το διάστημα, έχουν σημειωθεί περισσότερες από 12 αλλαγές σχεδιαστών, όπως η ανάληψη της Dior από τον Jonathan William Anderson και η αποχώρηση του επί μακρόν δημιουργικού διευθυντή της Marni, που έχουν αφήσει τη βιομηχανία σε ένα είδος ενδιάμεσου χώρου μεταξύ αυτού που ήταν και αυτού που… εξελίσσεται.

Σε αυτές ήρθε να προστεθεί η προ ημερών ανακοίνωση για την από κοινού λύση της συνεργασίας του διευθύνοντος συμβούλου του brand Prada, Gianfranco D’Attis, με τον μητρικό όμιλο, καθώς θα αποχωρήσει από την εταιρεία στις 30 Ιουνίου, μετά από μόλις δύο χρόνια.

Και όπως επισημαίνει και το Fashion Dive, δεν είναι η μόνη αλλαγή που έχει πραγματοποιηθεί στον ιταλικό όμιλο την τελευταία τριετία.

Οι αλλαγές στην Prada

Η πρώτη σημαντική κίνηση έγινε τον Δεκέμβριο του 2022, όταν ο Andrea Guerra ορίστηκε διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Prada. Διαδέχθηκε τη Miuccia Prada και τον σύζυγό της Patrizio Bertelli, οι οποίοι προηγουμένως ήταν συνδιευθύνοντες σύμβουλοι, και ήταν το πρώτο άτομο εκτός της οικογένειας Prada που ηγήθηκε της εταιρείας.

Τον ίδιο μήνα, ο D’Attis ορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Prada. Του ανατέθηκε η στρατηγική ανάπτυξη της μάρκας σε κάθε αγορά και αναφερόταν στον Guerra.

Ο διορισμός του Guerra είχε ως στόχο να διευκολύνει την ενδεχόμενη διαδοχή του γιου της Prada και του Bertelli, Lorenzo Bertelli, τον οποίο η εταιρεία χαρακτήρισε «μελλοντικό ηγέτη του ομίλου». Πρόκειται γα τον άνθρωπο που είναι σήμερα επικεφαλής μάρκετινγκ του ομίλου Prada και επικεφαλής της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αλλά το 2021, ο Patrizio Bertelli ανακοίνωσε πως θα «μπορούσε να αναλάβει την εταιρεία εντός τριών ετών».

Τα χρόνια όμως πέρασαν και το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Εν τω μεταξύ, η Silvia Onofri ορίστηκε διευθύνουσα σύμβουλος της Miu Miu τον Φεβρουάριο του 2025, ενώ ο όμιλος Prada ανακοίνωσε δύο μήνες συμφωνία για την εξαγορά της Versace από τη μητρική Capri Holdings έναντι 1,38 δισ. δολάρια, η οποία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Μιούτσια Πράντα

O Patrizio Bertelli της Prada

Ποιος είναι ο Gianfranco D’Attis

Ο D’Attis εντάχθηκε στην Prada τον Ιανουάριο του 2022, αναφερόμενος στον Guerra. Έφτασε καθώς ο όμιλος – ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τις Miu Miu, Church’s και Car Shoe – βρισκόταν σε μια φάση διοικητικής αναδιοργάνωσης.

Η πρότερη θέση του αφορούσε αυτή του προέδρου της Christian Dior Couture Americas. Νωρίτερα, ήταν διεθνής διευθύνων σύμβουλος της Jaeger-LeCoultre.

Σε συνέντευξή του στο WWD πέρυσι, ο D’Attis, ο οποίος έφερε την εμπειρία του στο λιανεμπόριο και τη γνώση της αμερικανικής αγοράς στην Prada, δήλωσε ότι μεταξύ των προτεραιοτήτων για τη μάρκα ήταν η εστίαση στην Κίνα και τις Η.Π.Α. Στόχος του ήταν να ενσωματώσει νέες κατηγορίες, το σπίτι και τα κοσμήματα από ανακυκλωμένο χρυσό στις ναυαρχίδες της μάρκας και να προσελκύσει νέους και νεότερους καταναλωτές. Λέγεται ότι άλλαξε τη δομή του merchandising και της λιανικής πώλησης.

Στέρεο έδαφος

Από οικονομικής άποψης, όμως, η εταιρεία βρίσκεται σε στέρεο έδαφος. Ο όμιλος Prada, στον οποίο ανήκουν επίσης οι μάρκες υποδημάτων Church’s και Car Shoe και τα ζαχαροπλαστεία Marchesi 1824, ανακοίνωσε αύξηση των εσόδων του πρώτου τριμήνου του 2025 κατά 12,5% σε ετήσια βάση, σε 1,3 δισ. ευρώ ή περίπου 1,5 δισ. δολάρια τον Απρίλιο.

Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης σημειώθηκε στην Miu Miu, όπου οι καθαρές πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν κατά 13% για την περίοδο.

Οι λιανικές πωλήσεις του εμπορικού σήματος Prada παρέμειναν σχετικά σταθερές στα 827 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 826 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα έσοδα της Miu Miu αυξήθηκαν κατά 60% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες στα 377 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε όλες τις κατηγορίες και τις περιοχές.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο