Στη μάχη για την καρδιά – και τα πορτοφόλια- των Αμερικανών καταναλωτών, δύο κολοσσοί του λιανικού εμπορίου χαράσσουν διαφορετικές πορείες.
Η Walmart, ο γίγαντας του λιανεμπορίου, βασίζεται στους τεράστιους διαδρόμους της με τα είδη παντοπωλείου και πρώτης ανάγκης για να κρατήσει τους καταναλωτές.
Η Target, κάποτε η μοντέρνα «εναλλακτική λύση για τα εμπορικά κέντρα» για εφήβους που προσέχουν τις τάσεις και γονείς που έχουν περιορισμένο προϋπολογισμό, παλεύει με τη μείωση των επισκέψεων, ακόμη και τώρα, που πειραματίζεται με συνεργασίες σχεδιαστών και ψηφιακές συμφωνίες.
Μάχη γιγάντων και σύγκρουση στρατηγικών
Πρόκειται για μια σύγκρουση στρατηγικών: η μία βασίζεται στα καθημερινά απαραίτητα και τη συνήθεια, η άλλη στην ανακάλυψη και το στυλ, αναφέρει στο ρεπορτάζ του το χρηματοοικονομικό σάιτ TheStreet.
Καθώς ξεδιπλώνεται το 2025, το ερώτημα τίθεται σοβαρά: μπορεί η Target να ανακτήσει το προβάδισμά της ή η σταθερή επιρροή της Walmart θα συνεχίσει να κυριαρχεί στο τοπίο του λιανικού εμπορίου;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η Target βλέπει συνεχόμενη πτώση στις επισκέψεις καταστημάτων της, ενώ η Walmart κερδίζει σταθερά πελάτες, αναδεικνύοντας διαφορετικά μοντέλα επιτυχίας.
Σταθερή πτώση για την Target
Σύμφωνα με δεδομένα της Placer.ai, η Target βλέπει σταθερή μείωση στις επισκέψεις στα καταστήματά της για περίπου 18 μήνες.
Αντίθετα, η Walmart παραμένει ανθεκτική, με αυξημένη επισκεψιμότητα.
Αν και η κίνηση στα καταστήματα δεν είναι το μοναδικό μέτρο επιτυχίας για αλυσίδες που δραστηριοποιούνται και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αποτελεί σημαντικό δείκτη για την υγεία της μάρκας, ειδικά για την Target.
Πριν λίγα χρόνια, τα μέσα χαρακτήριζαν την αλυσίδα ως το «νέο mall», με τους εφήβους να την καθιστούν πιο «in», παρόλο που η αγοραστική τους δύναμη ήταν περιορισμένη.
Η στρατηγική της Target για επιστροφή
Η Target έχει προσπαθήσει να προσελκύσει πελάτες με μοναδικά προϊόντα και συνεργασίες.
Ωστόσο, οι προσπάθειες αυτές δεν επαρκούν για να αντισταθμίσουν τη συνεχή πτώση στις πωλήσεις καταστημάτων.
Τα δεδομένα δείχνουν:
- Ιανουάριος 2025: +2,9%
- Φεβρουάριος 2025: -9,7%
- Μάρτιος 2025: -7,2%
- Απρίλιος 2025: -4%
- Μάιος 2025: -2,2%
- Ιούνιος 2025: -4,4%
- Ιούλιος 2025: -4,7%
Η ψηφιακή ανάκαμψη δεν αρκεί
Παρά την αύξηση στις ψηφιακές πωλήσεις (+4,7% σε τριμηνιαία βάση) και την ανάπτυξη της υπηρεσίας παράδοσης την ίδια ημέρα (+35%), η πτώση στις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων (-5,7%) δεν καλύπτεται.
Η Walmart, αντίθετα, επωφελείται από τη μεγάλη κλίμακα και την ποικιλία ειδών πρώτης ανάγκης, με το 34% των πελατών να επισκέπτονται τα καταστήματα τουλάχιστον τέσσερις φορές το μήνα.
Διαφορετικές στρατηγικές πελατών
Η Target προσελκύει κυρίως περιστασιακούς επισκέπτες, που αναζητούν εμπειρίες ανακάλυψης και συνεργασίες υψηλού design.
Αντίθετα, η Walmart είναι η κύρια επιλογή για καθημερινά ψώνια και βασικά είδη, γεγονός που ενισχύει την ανθεκτικότητά της σε δύσκολες οικονομικές περιόδους.
Το μέλλον για τις δύο αλυσίδες
Η Walmart φαίνεται να έχει πιο ευνοϊκή πορεία, με σταθερή επισκεψιμότητα και ισχυρή ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ η Target αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω αλλαγής ηγεσίας και πίεσης στις δαπάνες για προαιρετικά προϊόντα.
Ο CEO της Target, Brian Cornell, αναγνωρίζει ότι η αναγέννηση της μάρκας απαιτεί επιστροφή στις βασικές αξίες: προϊόντα προσιτής μόδας, ευκολία, προσωπική εξυπηρέτηση και αξία για τον πελάτη.
Ωστόσο, οι εξωτερικές πιέσεις, όπως οι υψηλοί δασμοί και οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθιστούν τον στόχο αυτό πιο δύσκολο.
Με μια γρήγορη ματιά: Target vs. Walmart 2025
- Επισκέψεις καταστημάτων – Target σε πτώση: Φεβρουάριος -9,7%, Ιούλιος -4,7%
- Κίνηση πελατών στη Walmart σε άνοδο: 34% των αγοραστών επισκέπτονται ≥4 φορές/μήνα
- Ψηφιακές πωλήσεις Target: Aυξημένες (+4,7%) αλλά δεν καλύπτουν τη μείωση στις φυσικές πωλήσεις
- Συνήθειες αγορών διαφορετικές: Walmart = απαραίτητα αγαθά, Target = προαιρετικά είδη
- Η Target αντιμετωπίζει προκλήσεις: Aλλαγή ηγεσίας, πίεση στις δαπάνες προαιρετικών προϊόντων
- Προοπτικές Walmart πιο ισχυρές: Σταθερή κίνηση + ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου