Τρόφιμα: Ανεβάζουν τζίρους οι εξαγωγές

Στρατηγικό πλεονέκτημα για τις ελληνικές επιχειρήσεις η διεθνής ζήτηση για ελληνικά τρόφιμα

Τρόφιμα: Ανεβάζουν τζίρους οι εξαγωγές

Με το βλέμμα σταθερά στραμμένο στις αγορές του εξωτερικού είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, καθώς αυξανόμενη σημασία για τον κλάδο έχει η διεθνής ζήτηση για ελληνικά τρόφιμα, όπως αποτυπώνεται στη βελτίωση της εξωστρέφειας ειδικά την τελευταία δεκαετία.

Σύμφωνα με σχετική μελέτη της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, οι εξαγωγές καλύπτουν σήμερα ¼ των πωλήσεων από 13% το διάστημα
2001-2014. Έτσι πλέον η εξωστρέφεια προσεγγίζει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (απόκλιση 2 ποσοστιαίων μονάδων, από 8 την αρχή της 25ετίας) και μάλιστα έχει αποκτήσει περισσότερο στρατηγικό χαρακτήρα την τελευταία πενταετία (καθώς πλέον δεν υποκινείται από ανάγκη υποκατάστασης της αδύναμης εσωτερικής ζήτησης).

Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και συνδέεονται με το περιορισμένο καταναλωτικό εισόδημα αλλά και το ενεργειακό κόστος, φαίνεται ότι μένουν σταθερά προσηλωμένες στη δημιουργία νέων προϊόντων και την ενίσχυση του εξαγωγικού τους προφιλ. Ακολουθούν μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις εταιρειών που έχουν τις εξαγωγές βασικό πυλώνα της στρατηγικής τους.

«Σκέψου παγκόσμια-Δούλεψε τοπικά»

Το μοτο της εταιρείας Γιώτης ΑΕ, είναι: «Σκέψου παγκόσμια-δούλεψε τοπικά», οι εξαγωγές της οποίας χρόνο με το χρόνο αυξάνονται καλύπτοντας περισσότερους από 20 προορισμούς στις πέντε ηπείρους.

Στόχος της μεταξύ άλλων η στενή σχέση με τους καταναλωτές, με σκοπό να ικανοποιεί τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, μέσω της προσαρμογής των προϊόντων στις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες κάθε χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό (εκτός από τα προϊόντα που παράγει και εξάγει) παράγει ορισμένα προϊόντα που κυκλοφορούν αποκλειστικά στις αγορές του εξωτερικού, όπως επίσης και τις Βρεφικές Κρέμες Fytrolac και Jotis, με διαφορετική σύνθεση, που διατίθενται αποκλειστικά στην Κίνα και βρεφικές κρέμες που διατίθενται στην Αίγυπτο.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για το 2024, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στο ποσό των € 116.750.805,56 έναντι ποσού € 113.439.042,21 της έναντι του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 2,92 %.

Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στο ποσό των € 47.850.603,07 έναντι ποσού € 46.317.803,46 της προηγούμενης χρήσης. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν για τη χρήση 2024 σε ποσό € 6.767.621,66 έναντι ποσού € 6.131.590,30 της προηγούμενης χρήσης.

Xρονιά σταθερής εξέλιξης

Το 2024 αποτέλεσε χρονιά σταθερής εξέλιξης για την Barilla Hellas, όπως αναφέρει ο CEO της Carlo Mereghetti. Πέρυσι η Barilla Hellas κατέγραψε νέα άνοδο στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών της ο οποίος διαμορφώθηκε στα €133,8 εκατ., έναντι €124,5 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7,5%.

Την ανάπτυξη αυτή τροφοδότησαν κυρίως οι κατηγορίες αρτοσκευασμάτων και σαλτσών, καθώς και η δυναμική εξαγωγική δραστηριότητα του Ομίλου. Παράλληλα, η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου ενίσχυσε τα μικτά κέρδη, τα οποία ανήλθαν στα €58,1 εκατ., αυξημένα κατά 12,6% σε σχέση με πέρυσι, με το μικτό περιθώριο κέρδους να φτάνει το 43,4%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από το 2023. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων παρουσίασαν σημαντική άνοδο, αγγίζοντας τα €6,5 εκατ..

Το αποτέλεσμα αυτό θεωρείται πλέον βιώσιμο και δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να επιταχύνει το στρατηγικό της πλάνο επενδύσεων στην ελληνική αγορά.

Η Barilla Hellas καλείται να διαχειριστεί τις συνέπειες του υψηλού ενεργειακού κόστους, της ανόδου στις αμοιβές λόγω έλλειψης προσωπικού, αλλά και των αυξημένων δαπανών σε συσκευασίες και logistics. Παρά τα εμπόδια, η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη. Με όπλο τις δυνατότητες του Ομίλου και με αιχμή του δόρατος την περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στην Ανατολική Ευρώπη, εκτιμάται ότι το 2025 θα συνεχίσει να έχει θετική πορεία για την Barilla Hellas.

Επενδύοντας στη διεθνή εικόνα

Η χρονιά που πέρασε αποδείχθηκε κομβική για την Ιωνική Σφολιάτα.Παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, η εταιρεία εμφάνισε ανοδικό κύκλο εργασιών, ο οποίος άγγιξε τα 30,15 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 6,7% σε σχέση με το 2023.

Την ίδια στιγμή, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 1,33 εκατ. ευρώ, έναντι 1,46 εκατ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας μείωση κατά 9,18%.

Η Ιωνική Σφολιάτα, με παρουσία σε πάνω από 35 χώρες, συνεχίζει να επενδύει στη διεθνή της εικόνα. Μέσα από το brand Filosophy, έχει παρουσία σε πάνω από 40 διεθνείς αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τόσο με επώνυμα προϊόντα όσο και μέσα από συνεργασίες private label.

Ιδιαίτερη σημασία έχει η συνεργασία με την Beyond Meat, καθώς η Ιωνική είναι η μοναδική εταιρεία παγκοσμίως που διαθέτει co-branded vegan προϊόντα. Η συνεργασία αυτή ενισχύει την εικόνα της εταιρείας σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία τροφίμων, που κερδίζει έδαφος σε Ευρώπη και Αμερική.

Η ένταξη της Ιωνικής Σφολιάτας στον ινδικό όμιλο Switz Group, συμφερόντων του Taizoon Khorakiwala, σηματοδότησε μια νέα εποχή.

Η στήριξη του Switz Group δεν περιορίζεται σε κεφάλαια, αλλά επεκτείνεται στη στρατηγική ανάπτυξης, με στόχο την ισχυρότερη παρουσία σε δυναμικές αγορές, όπως αυτές του Κόλπου και της Βόρειας Αφρικής.

Από την Δράμα στις αγορές

Σε μια περίοδο έντονης πίεσης για την ελληνική γαλακτοβιομηχανία, η ΝΕΟΓΑΛ απέδειξε ότι μπορεί να σταθεί δυναμικά στον ανταγωνισμό.

Με ιστορία που ξεκινά το 1964, η εταιρεία της Δράμας ολοκλήρωσε το 2024 με σημαντικά αυξημένα έσοδα, ισχυρή κερδοφορία και επενδύσεις που ενισχύουν την παραγωγική της βάση.

Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 41,19 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 31,98% σε σχέση με το 2023 (31,21 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν στα 2,77 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 41,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (1,95 εκατ. ευρώ).

Η Νεογάλ προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις ύψους 4,9 εκατ. ευρώ σε ενσώματα πάγια (μηχανολογικός εξοπλισμός και κτιριακές εγκαταστάσεις), ενισχύοντας τη δυναμικότητα και την αποδοτικότητα της παραγωγικής της βάσης.

Οι πωλήσεις της εταιρείας στο εξωτερικό ενισχύθηκαν θεαματικά: η ευρωπαϊκή αγορά συνεισέφερε 26,7 εκατ. ευρώ (από 16,6 εκατ. το 2023), ενώ οι τρίτες χώρες ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ. Η εγχώρια αγορά παρέμεινε σταθερή στα 13,4 εκατ. ευρώ.

Greek Yogurt

Τη σαφή στροφή στη διεθνή αγορά, όπου η ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι εξακολουθεί να αυξάνεται αλλά και τις κινήσεις για την παραγωγική και χρηματοοικονομική θωράκισή της υπογράμμισε πρόσφατα η διοίκηση της Κρι Κρι. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι πρωτοβουλίες σε Βρετανία και ΗΠΑ, όπου οι προοπτικές για το ελληνικό γιαούρτι παραμένουν ευοίωνες.

Η αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων στο εξωτερικό, όπως αναφέρεται έχει θετική επίδραση στα περιθώρια EBIT της εταιρείας καθώς οι διεθνείς αγορές παρουσιάζουν μικρότερο ανταγωνισμό, προσφέρουν μεγαλύτερη τιμολογιακή ευελιξία και λειτουργούν ως ασπίδα στις διακυμάνσεις της εγχώριας οικονομίας που στο παρελθόν έχει αποδειχθεί εύθραυστη.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο η ζήτηση για το ελληνικό γιαούρτι καταγράφει εκρηκτικούς ρυθμούς. Την περσινή χρονιά υπολογίζεται ότι ξεπέρασε το 40% ενώ και φέτος αυξάνεται με περίπου 60%, με τις προβλέψεις των πελατών να δείχνουν συνέχιση αυτής της δυναμικής.

Η εταιρεία θεωρεί ότι μπορεί να υπερασπιστεί το μερίδιο καθώς εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους μεγάλους λιανέμπορους με private label προϊόντα και θεωρεί πως έχει όλες τις δυνατότητες να συνεχίσει να δουλεύει μαζί τους και στο μέλλον.

Επιπλέον, στη Γαλλία έχουν συναφθεί δύο συμβόλαια, ωστόσο η εταιρεία προσπαθεί να καθυστερεί νέες συμφωνίες μέχρι να δημιουργήσει επαρκή εφεδρική δυναμικότητα, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σωστά στις παραγγελίες.

Προσδοκίες φαίνεται πως υπάρχουν και στην κατηγορία του frozen yogurt στις ΗΠΑ, ενώ στην αιχμή του εξαγωγικού δόρατος βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL), τα οποία δεν έχουν χρεώσεις από πωλήσεις, marketing κτλ

OT Originals
Περισσότερα από Τρόφιμα – ποτά

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο