Mondelēz: Μετά τη ζήτηση, μειώνονται και οι προβλέψεις

Μειωμένοι οι όγκοι πωλήσεων της Mondelēz - Η πολυεθνική ψαλιδίζει και τις προβλέψεις

Mondelēz: Μετά τη ζήτηση, μειώνονται και οι προβλέψεις
Ο Dirk Van de Put, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mondelēz

Την ετήσια πρόβλεψη κερδών της μείωσε η Mondelēz International, καθώς ο κλάδος τελεί υπό πίεση λόγω του υψηλότερου κόστους στο κακάο, αλλά και επειδή οι καταναλωτές συνεχίζουν να παραμένουν price-oriented, περιορίζοντας κατά συνέπεια τις αγορές τους στις ακριβές σοκολάτες και τα σνακ της πολυεθνικής όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ευρώπη.

Παρά τον ενθουσιασμό του Halloween που παραδοσιακά ευνοεί την κατανάλωση γλυκών, οι καταναλωτές αναζητούν πιο υγιεινές επιλογές σνακ, καθώς γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι ως προς την πρόσληψη πρωτεϊνών και ζάχαρης, αναγκάζοντας τις εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων να επανεξετάσουν τα χαρτοφυλάκιά τους, όπως έπραξε εξάλλου και η Mondelēz που έσπευσε να δηλώσει ότι επιδιώκει να επεκτείνει τις σειρές Oreo χωρίς ζάχαρη και χωρίς γλουτένη.

Οι όγκοι πωλήσεων της Mondelēz μειώθηκαν κατά 7,5 ποσοστιαίες μονάδες στην Ευρώπη

Η Mondelēz απέναντι στο κακάο

Η εταιρεία αύξησε τις τιμές για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος του κακάο . Ωστόσο, ο πληθωρισμός έχει κάνει τους καταναλωτές πιο συνειδητοποιημένους ως προς τις τιμές, μειώνοντας τη ζήτηση για τα προϊόντα της.

Το παρατεταμένο κλείσιμο της κυβέρνησης των ΗΠΑ επιδείνωσε την οικονομική αβεβαιότητα και τις ανησυχίες για το κόστος ζωής στη χώρα, γεγονός που έχει επηρεάσει την καταναλωτική εμπιστοσύνη, σύμφωνα και με το ESM.

Οι καταναλωτές, απογοητευμένοι από τις αυξήσεις τιμών, επικεντρώθηκαν στα είδη πρώτης ανάγκης. Αυτό επηρέασε τις πωλήσεις σνακ, ενώ οι προσφορές επίσης δεν κατάφεραν να επαναφέρουν τη ζήτηση στην κατηγορία στις ΗΠΑ, τόνισαν στελέχη της Mondelēz σε τηλεδιάσκεψη μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Διαφοροποίηση λόγω Halloween

Καθώς πλησίαζε το Halloween, η Mondelēz επεδίωκε να προσφέρει μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ μικρότερων και μεγαλύτερων συσκευασιών και να εργαστεί στις προωθητικές της ενέργειες για να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα είναι προσιτά.

Όπως και άλλες εταιρείες με προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευάστριας απορρυπαντικών Tide, Procter & Gamble, αλλά και του γίγαντα των σνακ PepsiCo, η Mondelēz διά στόματος του CEO της, Dirk Van de Put, εξήγησε πως οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα ψωνίζουν για προϊόντα αξίας με μικρότερες συσκευασίες και σε κανάλια με έκπτωση, ενώ εκείνοι με υψηλότερο εισόδημα αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας και πιο φρέσκα.

Οι όγκοι πωλήσεων της Mondelēz μειώθηκαν κατά 7,5 ποσοστιαίες μονάδες στην Ευρώπη, τη μεγαλύτερη αγορά της, και κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες στη Βόρεια Αμερική.

Ο Van de Put διευκρίνισε, δε, πως η εταιρεία, η οποία αύξησε τις τιμές κατά 12,6 ποσοστιαίες μονάδες στο τρίμηνο στην Ευρώπη, επλήγη επίσης από τις χαμηλότερες τιμές των ανταγωνιστών της.

Να σημειωθεί πως η αγορά γλυκών για το Halloween σημειώνει σταθερή ανάπτυξη, χάρη σε μια σειρά παραγόντων, όπως η αύξηση των δαπανών και της ζήτησης για καινοτόμα, θεματικά και υγιεινά προϊόντα. Ενώ η σοκολάτα παραμένει η κυρίαρχη κατηγορία, η ανάπτυξη των μη σοκολατένιων και εξειδικευμένων γλυκών είναι αξιοσημείωτη, με τις μάρκες να καινοτομούν μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου και μιας ποικιλίας γεύσεων για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση των καταναλωτών.

Εκτιμά πως τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για το 2025 θα μειωθούν κατά περίπου 15%

Τι περιμένει;

Υποχώρηση σε πολλαπλά επίπεδα. Η εταιρεία αναμένει ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για το 2025 θα μειωθούν κατά περίπου 15%, σε σύγκριση με τον προηγούμενο στόχο της για πτώση 10%.

Οι μετοχές της υποχώρησαν κατά 4% σε εκτεταμένες συναλλαγές, αφού η Mondelēz επίσης μείωσε τις προσδοκίες της για ετήσια οργανική αύξηση καθαρών εσόδων σε 4% και άνω, σε σύγκριση με περίπου 5% που προέβλεπε τον Ιούλιο.

Οι τριμηνιαίες καθαρές πωλήσεις της Mondelēz ύψους 9,74 δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεπέρασαν τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών για 9,71 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ξεπέρασαν επίσης τις προσδοκίες κατά 2 σεντς.

Και όλα αυτά ενώ στα τέλη Σεπτεμβρίου, η εταιρεία μιλούσε για 42,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2028. Αυτό απαιτεί ετήσια αύξηση των εσόδων κατά 4,8% και αύξηση των κερδών κατά 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια από τα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι σήμερα.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο