Την ώθηση που αναζητούσε η Prada για χρόνια, βρήκε στο «πρόσωπο» του οίκου Versace, προχωρώντας στην κίνητη ματ του προηγούμενου Απριλίου να τον εξαγοράσει από την Capri Holdings Ltd. έναντι 1,25 δισ. ευρώ (1,38 δισ. δολάρια) – αντί των 2 δισ. που ζητούσε αρχικά και ελέω του αβέβαιου υκλίματος που δημιούργησαν οι δασμοί Τραμπ.
«Η Versace είναι μια μοναδική και εξαιρετική μάρκα, η οποία όμως συμπληρώνει την Prada και την Miu Miu όσον αφορά την αισθητική και το καταναλωτικό συναίσθημα», σημείωσε ο Andrea Guerra, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Prada, σε συνέντευξή του στην La Repubblica. «Ταυτόχρονα, η Versace μοιράζεται σημαντικές “συγγένειες” με τις μάρκες μας: έχει τις ρίζες της στον πολιτισμό, στη βαθιά σκέψη και στην κλασική ιστορία της Μεσογείου, με ένα σαφές όραμα».
Εάν η Prada συνεχίσει να αναπτύσσεται, μπορεί να φτάσει τα 7 δισ. ευρώ σε έσοδα στο μέλλον
Prada – Versace, μια δυνατή ομάδα
Η προσθήκη του Versace στη μικρή αλλά αυξανόμενη «βεντάλια» των εμπορικών σημάτων της Prada, μπορεί να δώσει στον ιταλικό οίκο τη δυνατότητα να σταθεί μόνος του στον αγώνα για πελάτες έναντι των μεγαλύτερων κολοσσών πολυτελείας στον κόσμο, καθώς βασικές αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ αποδυναμώνονται.
Με τον Versace, η Prada αποκτά μια μάρκα με πολικά αντίθετη αισθητική, διευρύνοντας το φάσμα της. Ενώ η σχεδιάστρια Miuccia δημιούργησε το «ugly chic» στυλ της στην Prada, η Versace ήταν γνωστή για τα περίτεχνα σχέδια και το χαρακτηριστικό της μπαρόκ σχέδιο με την υπογραφή του δημιουργού και σχεδιαστή της Gianni Versace.
«Η ξεχωριστή αισθητική της Versace ταιριάζει απόλυτα στο χαρτοφυλάκιό μας, προσθέτοντας δημιουργική και πελατειακή συμπληρωματικότητα», επισήμαινε τότε στο Business of Fashion ο Lorenzo Bertelli, πρόεδρος της Pradaw SpA και σύζυγος της Miuccia Prada.

Αριστερά, ο Andrea Guerra (CEO της Prada) και ο Emmanuel Gintzburger (CEO της Versace)
Η 2α Δεκεμβρίου
Σχεδόν οκτώ μήνες μετά το πρώτο βήμα, η ολοκληρωτική ένταξη του οίκου Versace στην Prada έχει δρομολογηθεί για τις 2 Δεκεμβρίου. Η εξαγορά, εξηγεί ο Guerra, «ήταν μια ευκαιρία. Οι ιδιοκτήτες της ένιωσαν την ανάγκη να πουλήσουν σε μια εποχή που πολλοί ανταγωνιστές έψαχναν εσωστρεφώς αντί να επιδιώκουν επέκταση. Νιώσαμε έτοιμοι και αρπάξαμε αυτή την ευκαιρία – κι αυτό αφορά και την τιμή».
Όσον αφορά τους στόχους, «έχοντας πλήρη επίγνωση ότι πρόκειται για μια σημαντική δέσμευση, δεν αναμένουμε να επιτύχουμε απτά αποτελέσματα βραχυπρόθεσμα, αλλά μακροπρόθεσμα», σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος. «Εάν συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, μπορούμε να φτάσουμε τα 7 δισ. ευρώ σε έσοδα στο μέλλον. Αλλά πρέπει να κάνουμε δουλειά σε όλα τα επίπεδα: στο εμπορικό σήμα, στη δημιουργικότητα, στην τοποθέτηση, στην ταυτότητα, στην επιθυμητότητα του προϊόντος».
Η κληρονομιά του θρύλου Gianni Versace
Όσο για την κληρονομιά του Gianni Versace , το σημαντικό, επισημαίνει ο Guerra, «είναι να μην προδώσουμε την ιστορία του. Στη μόδα που βλέπουμε σήμερα υπάρχει πολύς Versace: ήταν ο πρώτος που πρωτοστάτησε στην εποχή των supermodels και της λάμψης, και έφερε τη μόδα πιο κοντά στην ποπ κουλτούρα και τη μουσική. Το DNA της μάρκας είναι πολύ ισχυρό και εξαρτάται από εμάς να καταλάβουμε πώς πρέπει να ζει το 2027, το 2030, το 2040. Πρέπει να υπάρχει μια θετική ένταση μεταξύ της δημιουργικότητας της μάρκας και της ιστορίας της».
«Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την Versace ως εργαστήριο για να δοκιμάσουμε τους εαυτούς μας», ισχυρίζεται ο Guerra
Οι αλλαγές στο σχήμα Prada – Versace
Ο Lorenzo Bertelli θα γίνει εκτελεστικός πρόεδρος της Versace, αλλά η μητέρα του, Miuccia Prada , δεν θα είναι υπεύθυνη για το δημιουργικό κομμάτι όπως σε άλλα brands. «Θα είναι κύριος μέτοχος του ομίλου Prada, αλλά δεν θα είναι υπεύθυνη για τη δημιουργική πλευρά της Versace», διαβεβαιώνει ο Guerra. «Θα υπάρξουν άνθρωποι, ξεκινώντας από τον Lorenzo, που θα ξεκινήσουν αυτό το ταξίδι. Θα είναι μια στιγμή ασυνέχειας. Θα μπορέσουμε να υιοθετήσουμε κάποιες διαφορετικές προσεγγίσεις, αλλά και να πειραματιστούμε. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την Versace ως εργαστήριο για να δοκιμάσουμε τους εαυτούς μας. Και αυτό θα είναι ενδιαφέρον και για τον Lorenzo».
Για τον όμιλο, η είσοδος της Versace θα είναι μια στιγμή εξέλιξης: «Έχουμε δύο σημαντικές κινητήριες δυνάμεις, την Prada και την Miu Miu, οι οποίες έχουν προσφέρει 20 συνεχόμενα τρίμηνα αδιάλειπτης ανάπτυξης», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος. «Τώρα προσθέτουμε μία ακόμη, την Versace, η οποία θα αποδώσει καρπούς μακροπρόθεσμα. Βρισκόμαστε σε μια πορεία εξέλιξης. Αυτή η εταιρεία έχει φτάσει ως εδώ σε μόλις μία γενιά χάρη στο πολύ ισχυρό αποτύπωμα των ιδρυτών της, οι οποίοι εξακολουθούν να διευθύνουν την εταιρεία μαζί μας. Υπάρχει μια ισχυρή ιστορία που πρέπει να σεβαστούμε και μια διαδοχή που έχει ήδη καθοριστεί και είναι σαφής σε όλους».






































