Ο ανταγωνισμός μεταξύ των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των κινεζικών ανταγωνιστών τους έχει πυροδοτήσει έναν αγώνα σε ολόκληρο τον κλάδο για την ταχύτερη ανάπτυξη ενός οχήματος χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια, σύμφωνα με δημοσίευμα των FT.
Σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί την ταχύτητα και το κόστος της Κίνας, η Ford επέλεξε τη Renault ως συνεργάτη για την από κοινού παραγωγή μικρών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αφού η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε κατά το ήμισυ τον χρόνο ανάπτυξης των νέων μοντέλων της σε λιγότερο από δύο χρόνια.
Η ανάπτυξη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Η γερμανική Volkswagen έχει επίσης μειώσει τον κύκλο ανάπτυξης των νέων ηλεκτρικών οχημάτων της που παράγονται στην Κίνα κατά 30% σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδικασία, η οποία διαρκεί λίγο περισσότερο από τέσσερα χρόνια. Το νέο ηλεκτρικό Sedan N7 της Nissan, με τιμή κάτω των 20.000 δολαρίων, κυκλοφόρησε στην Κίνα φέτος, μετά από περίπου δύο χρόνια ανάπτυξης σε συνεργασία με τον τοπικό συνεργάτη της Dongfeng. Το μοντέλο θα εξάγεται σε άλλες αγορές από το επόμενο έτος.
Στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι η ταχύτητα είναι πλέον απαραίτητη για την επιβίωση, προκειμένου να συμβαδίσει κανείς με τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία, τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις αναταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού που προκαλούνται από γεωπολιτικές διαμάχες. Ωστόσο, άλλοι προειδοποίησαν για τις προκλήσεις που συνεπάγεται η εξισορρόπηση της ταχύτερης ανάπτυξης με τις θεμελιώδεις προτεραιότητες ασφάλειας.
Ο Jérémie Papin, οικονομικός διευθυντής της Nissan, δήλωσε ότι η ταχύτερη ανάπτυξη είναι «απολύτως κρίσιμη», ειδικά για εταιρείες που δεν έχουν το μέγεθος. «Έτσι κατασκευάζεις και ένα αυτοκίνητο με πολύ ανταγωνιστικό κόστος, επειδή ξοδεύεις λιγότερο χρόνο στη μηχανική και αυτό μειώνει το κόστος».
Ο Jim Baumbick, επικεφαλής της Ford για την Ευρώπη, δήλωσε ότι η BYD και άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πέτυχαν ταχύτητα χρησιμοποιώντας πιο κοινά εξαρτήματα. Αν και τα νέα τους μοντέλα μπορεί να μην διαφέρουν πολύ από τις προηγούμενες εκδόσεις, οι πιο σημαντικές αλλαγές βρίσκονται στο λογισμικό και σε άλλες ψηφιακές τεχνολογίες.
«Το πραγματικό επίπεδο αλλαγής και η δυνατότητα ταχύτητας είναι μια διασταύρωση έξυπνης επαναχρησιμοποίησης και κοινών στοιχείων, που ενισχύει την αλλαγή με λογισμικό και ψηφιακές τεχνολογίες και σαφήνεια ως προς το τελικό προϊόν», δήλωσε ο Baumbick.
Για τη Renault, το νέο της πλήρως ηλεκτρικό Twingo, που αναμένεται να βγει στην αγορά το 2026, είναι το πρώτο που προέρχεται από μια νέα διαδικασία σχεδιασμού που ξεκίνησε μέσω μιας μονάδας στη Σαγκάη. Το Advanced China Development Centre διαθέτει περίπου 150 τοπικούς μηχανικούς και άλλους ειδικούς που το βοηθούν να προχωρήσει πιο γρήγορα.






![ΗΠΑ: Aνακαλύπτουν τεράστιο κοίτασμα σπάνιων γαιών στην Γιούτα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/10/spanies-gaies-rare-earths1-300x300.jpg)





![Χρυσή λίρα: Έσπασε το φράγμα των 1.000 ευρώ [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/lires_xryses_2020.jpg)






![ΗΠΑ: Aνακαλύπτουν τεράστιο κοίτασμα σπάνιων γαιών στην Γιούτα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/10/spanies-gaies-rare-earths1.jpg)












