Όλο και περισσότερες ναυτιλιακές αρχίζουν να στρέφουν το βλέμμα τους προς το υδρογόνο ως βασική μορφή καυσίμου, καθώς αναζητούν τρόπους για να εγκαταλείψουν τις λιγότερο φιλικές προς το περιβάλλον παραδοσιακές μορφές πρόωσης.
Ισχυρό ενδιαφέρον στρέφεται αυτό το διάστημα προς το λεγόμενο μπλε ή πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από φυσικό αέριο ή από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό έχει το πλεονέκτημα πως όταν καίγεται ως καύσιμο, το μοναδικό υποπροϊόν του είναι το νερό. Το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τέτοιες τεχνολογίες είναι τέτοιο που η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε μόλις την περασμένη εβδομάδα ότι έχει ξεκινήσει έρευνες για να δοκιμάσει τη χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε πλοία στη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για την πρώτη τέτοια κίνηση από πετρελαϊκή εταιρεία κολοσσό.
Εάν η προσπάθεια αυτή αποβεί επιτυχής, τότε μπορεί να ανοίξει το δρόμο για μια ναυτιλία που θα κινείται με υδρογόνο και θα είναι πολύ πιο καθαρή για το περιβάλλον, σύμφωνα με την αγγλολλανδική εταιρεία. Η Royal Dutch Shell εκτιμά ότι οι κυψέλες καυσίμου με υδρογόνο είναι η τεχνολογία που σήμερα φαίνεται να έχει τις περισσότερες πιθανότητες να βοηθήσει τον ναυτιλιακό τομέα να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Είναι ενδεικτικό ότι ο επικεφαλής ναυτιλιακών θεμάτων στη Shell, ο Γκρέιαμ Χέντερσον παρουσίασε το υδρογόνο ως καλύτερη εναλλακτική αυτή τη στιγμή έναντι άλλων λύσεων που εξετάζονται για τη ναυτιλία.
Ο Χέντερσον μιλώντας στη σύνοδο Singapore Maritime Technology παραδέχτηκε ότι το υδρογόνο όπως και η αμμωνία έχουν κάποιες προκλήσεις που αφορούν θέματα ασφάλειας, αλλά προσέθεσε ότι δοκιμές που έγιναν δείχνουν ότι οι κίνδυνοι που σχετίζονται με το υδρογόνο «φαίνονται να είναι πιο διαχειρίσιμοι», όπως τους χαρακτήρισε σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο για ναυτιλιακά καύσιμα Bunkerspot.com.
Επίσης ανέφερε ότι το κόστος παραγωγής για μπλε και πράσινο υδρογόνο μειώνεται συνεχώς και ότι όσο περισσότεροι κλάδοι αυξάνουν τη ζήτηση για το συγκεκριμένο καύσιμο, τόσο περισσότερο θα επιταχυνθεί η μείωση αυτή. «Το υγρό υδρογόνο απαιτεί έναν θερμοδυναμικό μετασχηματισμό: Από αέριο σε υγρό. Όλες οι άλλες επιλογές απαιτούν επιπλέον χημικούς μετασχηματισμούς για την παραγωγή τους», είπε. Ο ίδιος θεωρεί επίσης ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι το καύσιμο του σήμερα καθώς οι ναυτιλιακές δεν μπορούν να περιμένουν τις εναλλακτικές, όπως ανέφερε στον ιστότοπο Tradewinds.com. Το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών για το θέμα του υδρογόνου είναι πλέον τέτοιο, που αναμένεται να συζητηθεί στην πρωτοβουλία Ocean Now στο Λίλεστρομ της Νορβηγίας στις αρχές Ιουνίου.
Η Shell προχωρά τώρα σε δοκιμές που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και εγκατάσταση βοηθητικής κυψέλης καυσίμου μονάδας ισχύος σε πλοίο roll-on / roll-off που μεταφέρει οχήματα μεταξύ της Σιγκαπούρης και εγκαταστάσεων της Shell στο Pulau Bukom. Η Shell για το σκοπό αυτό συνεργάζεται με την SembCorp Marine και τη θυγατρική της LMG Marin, η οποία θα σχεδιάσει την κυψέλη καυσίμου και θα μετασκευάσει το πλοίο, που ανήκει στην Penguin International, αναφέρουν στοιχεία του Reuters. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί πρώτα τεχνική μελέτη με σκοπό να ξεκινήσει η εγκατάσταση των κυψελών αυτών του νέου καυσίμου και στη συνέχεια το πλοίο να θα λειτουργήσει με αυτές για μια δοκιμαστική περίοδο 12 μηνών, σύμφωνα με τη Shell.
Δοκιμές όμως γίνονται και από άλλες πλευρές. Σύμφωνα με τον ιστότοπο για μορφές ενέργειας Recharge.com, το πρώτο εμπορικό φορτηγό πλοίο στον κόσμο το υδρογόνο θα ταξιδέψει σύντομα μέσω του Παρισιού, στη Γαλλία, στα πλαίσια του προγράμματος European Flagships. Αυτό ανήκει στην Compagnie Fluvial de Transport (CFT), η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη οικολογικών και βιώσιμων επιχειρηματικά πλοίων.
Latest News
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή