Ακριβαίνει συνεχώς το «χτίσιμο» πλοίων όπως επίσης και η διάλυση τους. Το πρώτο είναι κακό για τους πλοιοκτήτες, το δευτερο καλό.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal και στα δυο μέτωπα οι τιμές τραβούν την ανηφόρα. Σε όλες τις κατηγορίες πλοίων οι τιμές ναυπήγησης βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2018 με την τιμή ναυπήγησης ενός VLCC να προσεγγίζει τα 98,5 εκατ. δολ από 88 εκατ. δολ που ήταν η μέση τιμή πέρυσι και ενός capesize πλοίου να φτάνει τα 58,5 εκατ. δολ όταν πέρυσι η μέση τιμή ήταν 49 εκατ δολ.
Στις διαλύσεις πλοίων οι τιμές στα δεξαμενόπλοια κυμαίνονται από 530 δολ ο τόνος (Ινδία) μέχρι και 560 δολ (Πακιστάν) όταν πέρυσι η μέση τιμή ήταν στα 348-352 δολ. ενώ ανάλογα κινούνται και οι άλλες κατηγορίες πλοίων.
Η άνοδος των τιμών του χάλυβα λόγω αυξημένης ζήτησης είναι το κοινό στοιχείο, στις δυο αγορές. Από εκεί και πέρα, η αυξημένη ζήτηση για contaienrhsips κυρίως, δίνουν τον τόνο στις ναυπηγήσεις και τα δεξαμενόπλοια και bulkers στις διαλύσεις. Τα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις την προηγούμενη εβδομάδα επικεντρώθηκαν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) σύμφωνα με την Intermodal.Τα δεξαμενόπλοια και bulkers πέρασαν σε δεύτερη μοίρα.
Ξεχώρισε μόνο μία παραγγελία της Proman Shipping για δυο μονάδες MR tankers με καύσιμο μεθανόλη. Στα containerships τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 11 συνολικά πλοία από κινέζους, έλληνες και δανούς πλοιοκτήτες σε ναυπηγεία της Κορέας και της Κίνας.
Στα LNG Carriers τοποθετηθηκαν παραγγελίες για πέντε μονάδες, τρεις εκ των οποίων θα ανήκουν στην δανέζική Celsius Shipping.
Ωστόσο ενδιαφέρουσες είναι οι εξελίξεις και στο «μέτωπο» των διαλύσεων πλοίων. Οι τιμές διάλυσης παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ με τα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν να αυξάνουν τις προσφορές τους για να προσελκύσουν πλοία.
Από την άλλη προβλήματα δημιουργεί η εξάπλωση της πανδημίας και κυρίως της μετάλλαξης Δέλτα που υποχρέωσε την κυβέρνηση του Μπαγκλαντές να επιβάλει περιορισμούς σε εθνικό επίπεδο.
Στην Ινδία, οι τιμές του χάλυβα μειώθηκαν σε εβδομαδιαία βάση ενώ καταγράφηκε και πτώση του ενδιαφέροντος από πλευράς αγοραστών σημειώνει η Intermodal.
Να σημειωθεί ότι παρά τις υψηλές τιμές οι πλοιοκτήτες bulkers και containerships, αποφεύγουν τα διαλυτήρια, καθώς η ζήτηση για πλοία σε αυτούς τους δυο κλάδους παραμένει υψηλή με τους ναύλους να είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί.
Latest News
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά