Ακριβαίνει συνεχώς το «χτίσιμο» πλοίων όπως επίσης και η διάλυση τους. Το πρώτο είναι κακό για τους πλοιοκτήτες, το δευτερο καλό.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο  Intermodal και στα δυο μέτωπα οι τιμές τραβούν την ανηφόρα. Σε όλες τις κατηγορίες πλοίων  οι τιμές ναυπήγησης βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2018 με την τιμή ναυπήγησης ενός VLCC να προσεγγίζει τα 98,5 εκατ. δολ από 88 εκατ. δολ που ήταν η μέση τιμή πέρυσι και ενός capesize πλοίου να φτάνει τα 58,5 εκατ. δολ όταν πέρυσι η μέση τιμή ήταν 49 εκατ δολ.

Στις διαλύσεις πλοίων οι τιμές στα δεξαμενόπλοια κυμαίνονται από 530 δολ ο τόνος (Ινδία) μέχρι και 560 δολ (Πακιστάν) όταν πέρυσι η μέση τιμή ήταν στα 348-352 δολ. ενώ ανάλογα κινούνται και οι άλλες κατηγορίες πλοίων.

Η άνοδος των τιμών του χάλυβα λόγω αυξημένης ζήτησης είναι το κοινό στοιχείο, στις δυο αγορές. Από εκεί και πέρα, η αυξημένη ζήτηση για contaienrhsips κυρίως, δίνουν τον τόνο στις ναυπηγήσεις και τα δεξαμενόπλοια και bulkers στις διαλύσεις. Τα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις την προηγούμενη εβδομάδα επικεντρώθηκαν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships)  και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) σύμφωνα με την Intermodal.Τα δεξαμενόπλοια και bulkers πέρασαν σε δεύτερη μοίρα.

Ξεχώρισε μόνο μία παραγγελία της Proman Shipping για δυο μονάδες MR tankers με καύσιμο μεθανόλη. Στα containerships τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 11 συνολικά πλοία από κινέζους, έλληνες και δανούς πλοιοκτήτες σε ναυπηγεία της Κορέας και της Κίνας.

Στα LNG Carriers τοποθετηθηκαν παραγγελίες για πέντε μονάδες, τρεις εκ των οποίων θα ανήκουν στην δανέζική Celsius Shipping.

Ωστόσο ενδιαφέρουσες είναι οι εξελίξεις και στο «μέτωπο» των διαλύσεων πλοίων. Οι τιμές διάλυσης παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ με τα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές και του  Πακιστάν να αυξάνουν  τις προσφορές τους για να προσελκύσουν πλοία.

Από την άλλη προβλήματα δημιουργεί η εξάπλωση της πανδημίας και κυρίως της μετάλλαξης Δέλτα που υποχρέωσε την  κυβέρνηση του Μπαγκλαντές να επιβάλει περιορισμούς σε εθνικό επίπεδο.

Στην Ινδία, οι τιμές του χάλυβα μειώθηκαν σε εβδομαδιαία βάση ενώ καταγράφηκε και πτώση του ενδιαφέροντος από πλευράς αγοραστών σημειώνει η Intermodal.

Να σημειωθεί ότι παρά τις υψηλές τιμές οι  πλοιοκτήτες bulkers και containerships, αποφεύγουν τα διαλυτήρια, καθώς η ζήτηση για πλοία σε αυτούς τους δυο κλάδους παραμένει υψηλή με τους ναύλους να είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά