Νέο ρεκόρ έτους και υψηλό 11 ετών κατέγραψε σήμερα ο Baltic Dry Index (BDI) ο βασικός δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου κλείνοντας στις 3.503 μονάδες. Το νέο ρεκόρ ήρθε μετά από μία ισχυρή άνοδο των ναύλων στα capes με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να φτάνει στα πλοία αυτά στα 38.217 δολ. Ανοδικά πάντως κινούνται οι ναύλοι και στα πλοία μικρότερου μεγέθους.
Η συνεχής άνοδος του BDI φέρνει στην μνήμη πολλών τη διετία 2007-2008 των μεγάλων ρεκόρ της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ωστόσο οι αναλυτές επισημαίνουν ότι δεν μπορεί ακόμη τουλάχιστον να συγκριθεί το 2021 με εκείνες τις χρονιές.
Οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων έχουν αυξηθεί, το 2021 αλλά παρόλο που υπερβαίνουν τις τιμές που παρατηρήθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 2010, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα ενός «σούπερ κύκλου».
«Οι τιμές των εμπορευμάτων έχουν επιστρέψει και κυμαίνονται γύρω ή πάνω από τα επίπεδα του 2007 και του 2008. Αυτό τροφοδότησε τη συζήτηση για έναν «σούπερ κύκλο» στα εμπορεύματα. Ωστόσο, ενώ οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου και οι τιμές των πλοίων είναι επί του παρόντος υψηλά σε σύγκριση με τα τελευταία 10 χρόνια, απέχουν πολύ από τα κέρδη που παρατηρήθηκαν κατά την περίοδο 2007-2008 και δεν υπάρχουν πολλά που να υποδηλώνουν ότι κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση », λέει ο Peter Sand, Επικεφαλής Αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO.
Η πορεία των ναύλων
Σε σύγκριση με τα τελευταία 20 χρόνια, τα ναύλα ήταν υψηλά κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, με όλα τα μεγέθη πλοίων να έχουν κατά μέσο όρο κέρδη που ξεπερνούν τα 20.000 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2007 και του 2008, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι.
Για παράδειγμα κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους οι ναύλοι στα Capesize πλοία είναι κατά μέσο όρο στα 24.970 δολ. την ημέρα. Την ίδια περίοδο του 2008, οι τιμές Capesize ήταν κατά μέσο όρο 147.475 δολ. την ημέρα. Στα Handysize πλοία ο μέσος ημερήσιος ναύλος βρίσκεται στο 55% των ναύλων που καταγράφηκαν τους πρώτους επτά μήνες του 2008. Τα κέρδη από Panamax και Supramax ανέρχονται στο 36% και 41% αντίστοιχα.
Αναφορικά τώρα με τις αξίες των πλοίων ο κ. sand σημειώνει ότι είναι πολύ χαμηλότερες από εκείνη την περίοδο. Μια σύγκριση της αξίας ενός 5χρονου πλοίου Capesize σήμερα με τον Αύγουστο του 2008 δείχνει πόσο μεγάλη είναι η διαφορά. Τον Αύγουστο του 2008, το πλοίο αυτό θα μπορούσε να πουληθεί για περίπου 153 εκατομμύρια δολάρια.. Σήμερα θα μπορούσε να αποφέρει μόλις 38 εκατομμύρια δολάρια. Αν και πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2008, αυτό εξακολουθεί να είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014. Τέλος η τιμή για ένα καινούργιο πλοίο Capesize είναι 39,5 εκατομμύρια δολ χαμηλότερη σήμερα (δηλαδή στα 59,5 εκατομμύρια δολ) από ό, τι ήταν τον Αύγουστο του 2008.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες